Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

SVETTIGT TABATA TRÄNINGSPASS DU KAN GÖRA HEMMA!

1. MOUNTAIN CLIMBERS + DIPS

2. JUMPING SQUATS + TWISTED PLANK

3. UTFALL + SMALA ARMHÄVNINGAR

4. BICYCLE CRUNCH + HALV BURPEES

TABATA TRÄNINGSPASS
Ta en station i taget och jobba 20s av varje övning, vila/byt övning 10s X 8. Så det blir 4 gånger av varje övning i varje station. Kör sedan 2 – 4 varv av alla stationer beroende på hur mycket du orkar.

Ex. 20s utfall, 10s vila, 20s armhävningar, 10s vila, 20s utfall, 10s vila, 20s armhävningar, 10s vila, 20s utfall, 10s vila, 20s armhävningar, 10s vila, 20s utfall, 10s vila, 20s armhävningar, 10s vila.

STATION 1: Mountain climbers + dips
STATION 2: Jumping squats + twisted plank
STATION 3: Utfall + armhävningar
STATION 4: Bicycle crunch + halv burpees

God morgon älsklingar! Här kommer ett riktigt svettigt tabata träningspass. Älskar sådana pass då det alltid går så snabbt när man byter övning ofta och det inte är så långa jobbtider. Helt plötsligt har man avverkat ett långt och sjukt jobbigt träningspass.

Känner man att det är alldeles för jobbigt så gör övningarna i din takt och byt ut ex hoppande squats mot vanliga squaats. Är det för lätt så öka tempot och öka antal varv. 

Hoppas ni gillar passet! Kör hårt! Puss, I

HELGENS MAGISKA YOGARETREAT!

Nu tänkte jag berätta om den härligaste lördagen på länge! Blev inbjuden till Nano retreat som 2 härliga tjejer Stina och Amy höll i. De funderar nämligen på att fortsätta göra sådana dagsretreats och vi fick vara de lyckliga testkaninerna för deras första.

Började dagen med att lägga ifrån oss alla mobiler i en låda (där de sedan stannade hela dagen) och sedan ett 1,5 timmes långt yogapass med Stina som var ganska fysiskt jobbigt. 

Efter det hade vi en liten samling och berättade lite om oss själva. Så härliga tjejer som var med under dagen!

Här är vi alla ♥

Med härliga Editha och Alexandra. Så mosiga alla 3 efter avslappning efter yogan 😀

Efter det bjöds det på en vegetarisk/vegansk brunch av Miss Clara som var helt magiskt god!

Efter det så kom Jossan och höll i en peppande meditation och sedan fick vi klistra ihop vår egen målkarta för 2018 med massa klistermärken och färgglada pennor. Blev sååå nöjd med min. Att sitta ner och fundera över sina mål är verkligen något man borde ta sig tiden för minst 2 gånger om året tycker jag. Så himla viktigt att reflektera över vart man är på väg och vad man egentligen vill med sitt liv. Lyssnar jag på min inre röst eller följer jag någon annans dröm? 
  Sedan serverades godaste melliset och så kom det tjejer från Rituals som gjorde en lugnande handmassage på oss.
Avslutade dagen med ett lugnt och (smärtsamt) yinyogapass. Yinyoga är när man håller stretchpositioner en längre stund (ca 3-5 min) för att verkligen komma åt att stretcha ut faschian. Jag hade kört styrketräning 2 dagar i rad innan så hade träningsvärk i höft och rumpa så det var riktigt smärtsamt i vissa stunder där. Haha. Men så bra! 

Efter varje pass fick vi reflektera och skriva ner olika tankar och känslor i vårt anteckningsblock. 

Så himla härlig dag och stort TACK till Stina och Amy för att jag fick möjlighet att komma och testa ert dagsretreat. Jag tycker verkligen ni ska köra på med NANOretreat framöver så fler får möjlighet att uppleva det!

Sedan tack Minna för alla fina bilder!

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Home
34 kvadrat
Hälsa
Ida Warg
Mode
Petra Tungården
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Susanne Barnekow
Home
Andrea Brodin
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Sassa Asli
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Marie Serneholt
Mode
Tyra-Stina Wilhelmsson
Lifestyle
Makeup by Lina
Mode
Mathilda Weihager
Hälsa
Josefines Yoga
Mode
Emma Danielsson
Hälsa
Fannie Redman
Man
Niklas Berglind