Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

AKTIVERA RUMPAN MED GUMMIBAND

God morgon älsklingar! Lördag idag och jag är taggad på träning. Körde ett pass i veckan så nu får det bli ett andra pass för denna veckan idag. I onsdags körde jag ett riktigt härligt ben/rumppass och testade använda gummiband för att öka aktiveringen just i rumpan. Har länge tänkt göra det men trodde inte mitt gym hade sådana gummiband. När jags sedan gick till repan för att fråga efter ett gummiband med handtag så såg jag att de även hade ett sådant litet så då passade jag på. kan verkligen rekommendera att testa använda ett sådant.

Här ser ni hur det såg ut som jag använde.

Jag satte det ovanför knäna när jag körde squats i cablecross. Riktigt bra var det och lilla lumpan bara brännde! Körde även sidogång med gummibandet på och det funkade också toppen. Måste införskaffa ett eget sådant band. Så smidigt att ta med! Ska köpa (reklamlänk) detta <– Klick!

Brukar ni träna med gummiband? Har ni några grymma övningar ni kan rekommendera med detta band? 🙂

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
7kommentarer
  • Önskar en video på denna övning som är
    På bilden, samt marklyft i cable

    Mikaela 2017-08-24 05:54:26
    Svara
  • Går en abs & ass kurs för tillfället på pole studion jag går på. Där använder vi ofta ett sånt band och det finns hur många övningar som helst att göra där rumpan får bränna och jobba. Squats, sidogång, utfall, kissande hunden, kickande hästen. Övningar där man ligger på rygg och sätter i underarmarna och gör olika övningar med benen i luften.

    Anna 2017-05-21 23:18:13
    Svara
  • Hej!

    Efter ca ett år utan träning är det dags att börja träna igen. Som många andra är jag en av dom som inte alltid är nöjd med sin kropp och jag vill nu försöka fokusera på annat än mitt utseende i relation till träning. Kan inte du komma med förslag på träningsmål att fokusera på istället för vikt eller utseende. Och hur ofta ska man mäta dom?
    Tack för en fin blogg 🙂

    /Nathalie

    Nathalie 2017-05-21 18:25:12
    Svara
  • Höft lyft!!! Sjukt jobbigt men skönt! För tyngre lägg en vikt mellan ”magen” och framsida lår. <3

    Josephine 2017-05-20 21:38:17 http://nouw.com/jossanasplund
    Svara
  • Har använt det rätt mycket på sistone och det är jättesmidigt att ha med sig på resan eller på jobbet. Brukar ta telefonsamtal samtidigt som jag går runt i mitt kontor (har eget rum) med gummiband… har mute på för det mesta annars så tycker de nog att jag är litet konstig.

    vmf 2017-05-20 19:59:56
    Svara
  • Jag har precis köpt ett pilatesband och lär mig nya övningar i detta nu. Men, ett sånt här gummiband är något som definitivt också ska införskaffas, verkar ju kalasbra! Kram!

    Malin 2017-05-20 11:33:58
    Svara
  • älskar att träna med ett sådant band! Perfekt att ta med när man reser också!

    moa 2017-05-20 09:48:38
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Vanja Wikström
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Susanne Barnekow
Home
Andrea Brodin
Home
34 kvadrat
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Makeup by Lina
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Linn Herbertsson
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Paulina Forsberg
Hälsa
Fannie Redman
Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Josefines Yoga
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger