Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

MINA BEN- OCH RUMPFAVORITER JUST NU

God morgon älsklingar! Igår var jag på gymmet och körde ben! Wohoo vad det var kul! Har inte känt så på väldigt länge när det kommer till styrketräning men igår var det så härligt då jag fick bra kontakt med musklerna.

En av mina favoritövningar för ben är squats i cable cross. Får så bra kontakt med hela baksidan och jag tycker det absolut bästa är att sätta främre delen av foten på viktplattor så man får lite lutning. Då får man ännu bättre kontakt med baksida och rumpa. Körde 12 X 3 på denna.

En annan favorit just nu är även övningen ovan som bara ser så fel ut. Haha. Vet inte vad jag ska kalla den men den ser ut som ett misslyckat utfall. Dock så tar den så in i h*ll i rumpan på mig. Det är som ett mixat utfall och marklyft. Lägger all vikt i främre benet och har bara bakre som stöd. Brukar till och med lyfta foten från marken på väg upp. Se till att hålla ryggen rak under hela övningen. jag körde 12/sida X 3 med 8 kg kettle bells i vardera hand.

Sedan körde jag även sidogång med gummiband, armhävningar, benpress, lår curl och ”gyn maskinen”. Efter det var jag helt slut och gick och åt världens godaste sallad med avokadohummos, gulbetor, rödbetor och krispsallad. MUMS!

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
10kommentarer
  • Vad heter ditt nagellack du har på dina naglar? 🙂

    Emma 2017-05-03 12:26:30
    Svara
  • Fint! Kika gärna in min blogg och följ min resa bort från den hemska sjukdomen anorexia, jag har kommit en lång bit påväg – men en dag ska jag vara HELT frisk & fri!! 😀 <33
    http://nouw.com/heddasöderberg

    Hedda Söderberg 2017-04-28 20:58:38
    Svara
  • Halloj, du kör alltså 12 x 3 på övningarna och rumpövningen såg jätteintressant ut. MEN måste fråga dig vad du säger om detta:

    Enligt ny forskning ska man allmänt (dvs. alla muskelgrupper) köra med 30-40% av det man tar max och sen köra EN gång med så många reps att man bara inte orkar en enda till. DET ska då bygga muskler snabbare. Har tagit del av forskningen och sen bloggat om detta efter att ha testat och tycker mig se resultat, men vad säger du? Tacksam för svar 🙂
    Här är blogginlägget https://kikkisandstrom.blogspot.se/2017/03/bygg-muskler-pa-det-latta-sattet-sager.html

    Kikki 2017-04-28 19:02:20 https://linktr.ee/kikkisandstrom
    Svara
  • Älskar dessa inläggen!!<3

    Lollo 2017-04-27 21:03:02
    Svara
  • Hej! Var kommer din fluffiga svarta jacka ifrån? Så fin <3 vilken storlek har du? Ha en bra dag hoppas att du svarar 🙂

    linnea 2017-04-27 18:17:05
    Svara
  • Kul pass! Ska prova dina knasiga utfall, får aldrig till vanliga utfall 😀

    Bunny 2017-04-27 13:04:58 http://bunnydrugz.blogg.se
    Svara
  • Hej Ida!
    Tack för en superbra blogg, har lärt mig så mycket om träning och hälsa sen jag började läsa här! 🙂 Jag vill börja träna yoga (både hemma och på gym) och behöver därför köpa en yoga-matta! Har du något tips på en bra matta som kostar under 300 kr? Skulle verkligen uppskatta svar!

    Isabelle 2017-04-27 11:24:51
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Home
Andrea Brodin
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Susanne Barnekow
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Linn Herbertsson
Home
34 kvadrat
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Vanja Wikström
Mode
Mathilda Weihager
Mode
Paulina Forsberg
Mode
Emma Danielsson
Man
Niklas Berglind
Mode
Fanny Ekstrand
Hälsa
Fannie Redman