Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

FAVORITÖVNING FÖR RUMPAN

traning-ida-warg

God morgon mina hjärtan! I torsdags var jag och körde ett styrkepass för ben och rumpa på gymmet och det var så härligt! Det var ett sådant skönt pass där jag kände mig lugn och fokuserad. Ofta tyvärr så känner jag mig stressad på gymmet pga. att man ska iväg eller har saker att göra efter eller att det är massa folk men så var det inte nu. Körde mitt pass i lugn och ro i ett nästan tomt gym. Älskar det!

rygglyft-1-ida-wargrygglyft-ida-warg

Sa tidigare i veckan att höftlyft i alla former är min absoluta favoritövning för rumpan. Måste säga att denna delar eller i alla fall är väldigt nära på 1:a platsen. För mig är det oundvikligt att inte ta i med rumpan i denna övningen. Nu kanske ni undrar vad jag snackar om? Är inte det där en ryggövning? haha. Det kan vara både och men ska man ha fokus på rygg rekommenderar jag att sätta dynan högre upp (nästan precis under naveln) för att koppla ur rumpan mer. Gillar också att rulla upp och ner när jag tränar rygg. När jag kör fokus på rumpa så har jag rak rygg hela tiden och sätter dynan längre ner. Viktigt att hålla bålen spänd och ryggen rak under hela övningen.

Körde 15 X 3 på denna med 5 kg viktplatta. 

Körde även sumo marklyft, höftlyft med skivstång, squats i abduktor maskin, armhävningar, enbensbenpress och utfall. Hoppas ni fick lite träningsinpso 🙂 Ha en grym lördag! Puss, I

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
2kommentarer
  • Det vore en dröm för mig och du ville kolla på min blogg, den handlar dels om min resa bort från den hemska sjukdomen anorexia, men också om livet efter sjukdomen. För tro det eller ej, men jag är nästan helt frisk! 😀 <3
    http://nouw.com/heddasöderberg

    Hedda Söderberg 2017-03-25 19:13:30
    Svara
  • Hej Ida, och tack för en bra blogg! 🙂

    Har en liten fråga till dig ang att börja träna efter en ätstörning. Har du några tips kring hur man på ett bra sätt kan börja bygga upp kroppen igen? Vad man ska fokusera på för övningar och liknande. Jag saknar träningen jättemycket och har som mål att snart kunna få börja igen, men är väldigt osäker på hur jag ska börja.

    Linnea 2017-03-25 17:02:51
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Mode
Petra Tungården
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Emma Danielsson
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Susanne Barnekow
Home
Andrea Brodin
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Linn Herbertsson
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Makeup by Lina
Mode
Mathilda Weihager
Mode
Fanny Ekstrand
Man
Niklas Berglind
Hälsa
Fannie Redman
Lifestyle
Vanja Wikström