Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

KOM IGÅNG MED LÖPNINGEN

img_9414.jpgimg_9418.jpgimg_9424.jpg

God morgon älsklingar! Jag har bestämt mig för att komma igång lite med löpningen igen. Inte så hårt som jag gjort tidigare år då jag haft som mål att springa lopp på 1 mil utan nu vill jag bara springa för att det är skönt att svettas och för att jag inte ska få andnöd efter 1 km. Haha. Min kondition är inte på topp just nu kan jag erkänna!

För er som följt mig länge har kanske till och med varit med på min 10 veckors löputmaning tidigare som hette #wargrun? Då la jag upp et 10 v löpschema som man kan följa för att komma igång skonsamt med löpningen utan skador och för att lära sig springa 30 min non stop. Riktigt bra program som passar i stort sett alla.

Mitt största problem när jag ska komma igång med löpningen är att jag blir för peppad och springer för snabbt och för långt första gången så jag sedan får ont i knän, fötter, höfter mm. Denna gången ska jag försöka hålla tillbaka. Har sprungit 2 gånger och då har jag kört löpning 1 min och gång 1 min X 50min. Innan passet bestämde jag att det endast skulle vara 30 min men sedan blev jag taggad. Men jag har promenerat mycket det senaste så det har funkat bra med 50 min. Ska fortsätta med det programmet ett tag till.

Tränar ni löpning? Har ni några roliga löpprogram att dela med er av?

 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
9kommentarer
  • Jag är fotbollsdomare så jag löptränar året om. Men nu har jag även anmält mig till ett halvmarathon den sjunde maj så jag ökar långsamt distansen. Igår var jag ute och sprang 16 kilometer. Jag har aldrig sprungit så långt förut och det var inte ens jobbigt. Önskar att alla pass var så, haha. Grym endorfinkick blev det iallafall. 😀

    Hanna 2017-03-20 13:16:21 http://hannafialotta.blogg.se
    Svara
  • Det vore en dröm för mig och du ville kolla på min blogg, den handlar dels om min resa bort från den hemska sjukdomen anorexia, men också om livet efter sjukdomen. För tro det eller ej, men jag är nästan helt frisk! 😀 <3
    http://nouw.com/heddasöderberg

    Hedda Söderberg 2017-03-20 09:40:56
    Svara
  • Du ser lika snygg ut som alltid.

    ttstilse 2017-03-20 07:49:32 http://www.ttstil.se
    Svara
  • Inget program, men mitt bästa löptips är att ta sig till en riktig skog och ge sig ut i terrängen. Alltså inget löpspår eller så, utan helt off road! Sådan total frihet att susa fram mellan träd och stock. Bonus: Bra träning för alla leder och balans, då terrängen är ojämn 👍🏻 och har man en tendens att springa för fort tvingas man att sänka farten!

    Anna 2017-03-19 23:26:20
    Svara
  • Vill bara säga att din och Viktors låt är så grymt bra! Bra gjort!

    Hedda 2017-03-19 20:11:28
    Svara
  • Jag har inte sprungit på länge. Mitt äldsta barn som är sju ville gärna springa så vi har bestämt att vi ska springa ihop. Så nu är jag jättepepp! Tur att det finns nån som drar i en. Hoppas det går bra för dig i spåret! Kram

    Nina 2017-03-19 17:29:08
    Svara
  • Jag gillar ganska högintensiva/korta intervaller. En favorit är att köra backintervaller på löpbadet. Såhär ser passet ut

    Uppvärming 10 min gång/jogg
    30 sek arbete / 30 sek vila (hoppar av och står på sidan av bandet) x 10
    5 min vila – går i lugnt tempo på bandet
    20 sek arbete /20 sek vila (hoppar av och står på sidan av bandet) x 10
    5 min nedvarvning

    Under intervallerna höjer jag upp bandet till lutning 11 sedan springer jag på hastighet 11. Detta går ju att anpassa efter konditionsstatus/hur mycket man sprungit tidigare osv. Ibland om jag haft uppehåll har jag fått sänka och när jag kört dessa regelbundet kan jag höja både lutning och tempot 🙂

    Lova 2017-03-19 09:52:03 http://nouw.com/dietistlova
    Svara
  • Jag skulle vilja börja springa, men jag tröttnar alltid på just den saken. Jag kommer aldrig igång :). Peppad av er som gör det dock 😀

    ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★ 2017-03-19 09:34:14 http://www.saramadeleine.se
    Svara
  • Vad kul att du börjar komma igång med löpningen igen!! Du är grym Ida!!👏👏

    Jag har precis samma problem som dig med skadorna 🙃 Så blir till att ta det lugnt! Ska du springa något lopp iår igen och köra en liknande utmaning? 😊

    Johanna 2017-03-19 08:59:25 http://www.nouw.com/johannab
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Vanja Wikström
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Mode
Pamela Bellafesta
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Elin Johansson
Home
Andrea Brodin
Hälsa
Foodjunkie
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Linn Herbertsson
Hälsa
Ida Warg
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Makeup by Lina
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Paulina Forsberg
Hälsa
Fannie Redman
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Emma Danielsson
Man
Niklas Berglind