Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

SMOOTHIE VS. SMOOTHIE BOWL

smoothie-vs-smoothie-bowl

Ni hittar recept på chokladsmoothie HÄR  och på smoothie bowl med blåbär och kardemumma HÄR.

God morgon mina vänner! Hoppas ni mår toppen idag 🙂 Har fått några frågor om varför jag äter mina smoothies som en bowl och inte dricker dem? Det kan man ju undra? haha. Jag gillar båda och dricker även ibland mina smoothies men jag föredrar att äta dem som en bowl. Dels för att jag tycker det är godare då man kan ha topping med granola, frön, skivad frukt eller bär och dels för att det faktiskt är bättre för matsmältningen. Även om du dricker din smoothie så bör du tugga den då tuggandet gör att nedbrytningen sätter igång. Äter du då din smoothie som en bowl med topping så tuggar du ju automatiskt.

Så dricker ni ofta er smoothie och känner att ni kanske får ont i magen är det ett bra tips att se till att tugga smoothien eller köra en smoothie bowl. Vill ni ha recept på smoothie bowls kan jag verkligen tipsa om att kolla in vårt instagramkonto (reklam för Welloteket) –> @welloteket. Där postar vi nästan dagligen recept på massa godheter.

skarmavbild-2017-02-27-kl-08-41-21

 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
6kommentarer
  • Hej Ida!
    Jag brukar använda Holistic risprotein från Welloteket i mina smoothies, tycker det passar så himla bra i en chokladsmoothie tillsammans med banan, kakao, havremjölk och lite hallon 🙂

    Men, nu till en fråga – kan man hetta upp risproteinet? Tycker det är jättegott med en kopp varm choklad under vintern – hetta upp havremjölk, kakao och lite agave. Funkar det att röra ned lite risprotein och få det mer mättande? Tacksam för svar, tack för en bra blogg! Känns som du fått en riktig nytändning med bloggandet, superkul!

    Matilda 2017-03-03 16:49:20
    Svara
    • Svar på Matildas kommentar.

      Hej Matilda och tack vad kul att höra! Ja men det har jag verkligen. Älskar att blogga nu igen 🙂 Det är bra att byta så man får lite omväxling och nytändning 🙂 Man kan hetta upp det men som med all mat tappar den lite näringsämnen och aminosyror kan gå sönder. Men samma gäller i stort sett all mat 🙂 Kramis

      idawarg 2017-03-03 17:51:06
      Svara
  • Detta hade jag ingen aning om, så bra! Ska genast äta den 🙂

    Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★ 2017-03-02 19:32:02 http://www.saramadeleine.se
    Svara
  • Jag föredrar smoothiebowl. Det är ju så mycket godare att kunna ha en massa topping på eller komplettera smoothien med chiapudding eller något annat mumsigt.

    Hanna 2017-03-01 16:14:15 http://hannafialotta.blogg.se
    Svara
  • Vilken musli brukar du toppa med? 🙂 Var köper du amaranth eller quinoapuffar? Kram

    linnea 2017-03-01 10:18:12
    Svara
    • Svar på linneas kommentar.

      Nu är inte jag Ida men kan skarpt rekommendera Renee Voltairs musli! Både Bovete-Crunchen men kakao/kokos och Granola Pekannöt och äpple. Annars är alltid Pauluns granola hasselnötter och dadlar ett säkert kort! Mums!

      Vendela 2017-03-01 20:00:58
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Hälsa
Fannie Redman
Lifestyle
Linn Herbertsson
Home
34 kvadrat
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Petra Tungården
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Dasha Girine
Mode
Chrystelle Eriksberger
Lifestyle
Sanne Alexandra
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Makeup by Lina
Hälsa
Ida Warg
Hälsa
Träningsglädje
Lifestyle
Elin Johansson
Man
Niklas Berglind
Man
Viktor Frisk
Man
Marcus Schuterman