Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

MINA HÄLSOFAVORITKONTON PÅ INSTAGRAM OCH YOUTUBE

God morgon hjärtan! Hoppas ni mår finnemang? 🙂 Många som har frågat mig vart jag får min inspiration till träning och kost och om jag kan dela med mig av de bloggar, instagramkonton och youtubers jag följer?

Jag måste faktiskt säga att det här är så svårt. Följer i stort sett inga bloggar som handlar om kost och träning då jag inte hittat någon som jag gillar så alla tips ni har på den fronten är välkomna? 🙂 De bloggar jag följer är mer personliga livstilsbloggar.

Jag själv konsumerar nog mest youtube och då konton som handlar om kost och hälsa och veganism. Här kommer några av mina favorityoutubers just nu inom hälsa. 

Kalel: Denna tjejen tycker jag är så härlig och pratar om vegansim på ett härligt och naturligt sätt utan att lägga skuld på någon. Hennes recept är också så goda! Hon har OCD och är perfektionist så därför har hon tyvärr raderat alla hennes tidigare videos för hon inte är nöjd med dem. Lite tråkigt då hon publicerat mycket bra. Men det ligger uppe några.

Jenny Mustard: En svensk tjej som bor i Berlin. Hon och hennes pojkvän David är så härliga och jag träffade dem faktiskt på en fika nu innan jul. De inspirerar om både veganism och minimalism och lägger ut magiska recept.

Kate Flowers: Hon gör mycket What I eat in a day videos med bra tips på recept. Supermysigt att följa henne och hennes flickvän! Hon dansade mycket när hon var yngre men la ner det i många år men har precis börjat igen vilket jag tycker är extra kul att följa 🙂

Hot For Food: En kanal en av min anställda på Welloteket tipsade om. Grymt bra recpet som ni borde kolla in.

Rawvana: Hon har också fantastiska recept och lägger även upp lite träning 🙂

Följer även en hel del härliga instagramkonton som delar med sig av fantastiska matbilder och även recept. Här kommer några favoriter…

skarmavbild-2017-01-29-kl-10-16-31skarmavbild-2017-01-29-kl-10-17-36skarmavbild-2017-01-29-kl-10-16-58

Sedan måste jag ju även tipsa om (här kommer nu reklam för min webshop Welloteket) om Wellotekets instagram där vi ständigt uppdaterar med nyttiga recept, så in och följ 🙂 

skarmavbild-2017-01-29-kl-10-15-53

Hoppas ni fick lite inspiration så här på morgonen och dela gärna med er av era favoriter 🙂 Puss, Ida

 

 

 

 

 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
5kommentarer
  • Kate Flowers gillar jag också 🙂 Hon har så skön attityd och känns inte som extrem på något sätt. Är väl henne och dig som jag följer mest. Är vegan sedan 11 månader nu 🙂

    Arw 2017-02-20 15:44:36
    Svara
  • Bra lista 😀
    Jag älskar @Loveliveraw @elinkjos @guiltfree_living och @ceciliafolkesson på insta
    krama

    anna 2017-02-18 20:07:39
    Svara
  • Hej Ida! Jag har två frågor angående styrketräning som jag hoppas du kan svara på.

    – Du verkar ofta göra styrketräningspass där du tränar hela kroppen (ex. http://idawarg.se/2016/11/22/lordagsfys/) vilket jag också vill göra. Vad ska man tänka på när man väljer vilka övningar som ska ingå i ett pass, och vilka övningar man ska superseta med varandra? T.ex. ska båda övningarna i ett superset träna samma kroppsdel eller olika eller spelar det ingen roll o.s.v.?

    – Jag ser ofta att träningsprofiler, inklusive du, verkar variera innehållet i era styrketräningspass väldigt mycket. Om ni t.ex. tränar ben en gång i veckan så gör ni helt olika övningar i benpasset den ena veckan jämfört med benpasset veckan efter o.s.v. Jag är nybörjare gällande styrketräning och har som mål att bygga mer muskler och bli starkare. Jag har trott att jag ska skapa ett pass med övningar för varje del av min kroppssplit som jag utövar regelbundet, och höja vikterna allteftersom, och sedan efter kanske två månader skapar jag en ny uppsättning pass som jag går över till istället, för att kroppen inte ska vänja sig. Om man byter ut innehållet i passet ofta, hur märker man då om man utvecklas eller inte, eftersom man inte kan jämföra sina vikter eller antalet repetitioner man kan göra med något?

    Tack på förhand!
    Kram

    När man enbart tränar några muskelgrupper under ett pass, ex. ben, hur ska man välja övningr,

    Carolina 2017-02-17 19:27:40
    Svara
  • Tycker du ska spana in min blogg! Www.halsojunkie.se! 🙂

    Sandra Lindberg 2017-02-17 17:29:51 http://www.halsojunkie.se
    Svara
  • Tack för bra lista 🙂 Här kommer några instagrammare/bloggare jag gillar;
    https://www.instagram.com/thegreencreator/
    https://www.instagram.com/parisbyvegan/
    https://www.instagram.com/veganmiam/
    https://www.instagram.com/elegantlyvegan/ och får ju givetvis vara lite självisk också och tipsa om migsjälv 😉

    Veronica 2017-02-17 10:02:51 http://www.elegantlyvegan.com
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Mathilda Weihager
Lifestyle
Linn Herbertsson
Mode
Pamela Bellafesta
Home
Andrea Brodin
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Mode
Paulina Forsberg
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Susanne Barnekow
Hälsa
Josefines Yoga
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Elin Johansson
Man
Niklas Berglind
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Emma Danielsson
Hälsa
Fannie Redman
Lifestyle
Vanja Wikström