Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

HUR BLIR JAG AV MED MIN FULA MAGE?

img_4355.jpgHej Ida! Du har inspirerat mig nu i ca 4 år sedan jag såg dig för första gången i tv programmet “kickstart”, har följt dig sedan dess och du utvecklas och blir bara bättre och bättre på allt du gör! Så inspirerande!

Jag är 27 nu och har hatat min mage sen tonåren! Den ser ut som en gravidmage 24/7. Jag måste försöka acceptera min mage nu som den är jag är verkligen trött på att varje dag lägga energi på den, man slösar verkligen bort tiden! Och jag tränar löpning 3-4 gånger i veckan, äter väldigt lite kolhydrater, men mycket frukt och grönt, kyckling och fisk, utesluter mjölkprodukter och gluten nästan helt! Äter däremot choklad och godis 2-3 gånger i veckan men i lagom mängd, kan bara inte sluta med det, har försökt i flera år och nu orkar jag inte längre! Är inte tjock i övrigt är bara magen som vägrar försvinna! Försöker istället nu att lägga energi på att tycka om min kropp som den är istället men det är inte lätt när kläderna sitter så fult och magen syns! Haha förlåt var bara tvungen att skriva av mig 🙁

SVAR: Hej fina du och tack snälla vad kul att höra! ♥ Du är inte ensam om att ha något på din kropp som du stör dig på. Vi alla har fettcellerna på olika ställen och tyvärr går det inte att styra det. Gör du allt rätt, tränar och äter bra men ändå inte får bort det sista på magen så ska du nog heller inte få bort det. Då kanske du måste gå till en ohälsosamt låg fettnivå vilket inte är bra och inget jag rekommenderar att göra då du kan skada din kropp.

Men såklart kan ju godiset göra sitt. Ett tips är att kanske testa lägga till mer kolhydrater i kosten och då bra kolhydrater som rotfrukter, grönsaker, frukt, havre, råris, quinoa mm så att du blir mätt och kanske kan undvika ramla dit för sötsakerna så ofta.

Ett annat tips är också att variera din träning så att kroppen inte vänjer sig. Springa intervaller, variera hastighet, distans, lägg in styrketräning mm. Det är annars lätt att kroppen vänjer sig och man hamnar på en platå i sin träning där man inte utvecklas och man behöver chocka kroppen för att få resultat.

Men snälla se till att inte vara för hård mot dig själv och kom ihåg att du är fin som du är! Kramis, I

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
15kommentarer
  • Att äta godis typ 2 dagar i veckan är ju inte jätte farligt i för sig, tycker det verkar ohälsosamt att ”inspirera” till att nästan aldrig äta nått sött, speciellt när man inte är utbildad, fredag och lördag vill man ju äta nått gott och det tycker iaf jag att man ska kunna göra i livet, påverkar ju inte så mkt om man äter nyttigt 80% av tiden

    Lina 2016-11-09 00:02:01
    Svara
  • En sak som jag har undrat jättelänge är om man har lår som har muskler, går det att få mera smala ben ist? Svårt att förklara hur jag menar men liksom hur tränar jag benmuskler för att förminska istället för att bygga enmassa muskler?
    Kramar finaste du!<3

    . 2016-10-24 16:17:49
    Svara
    • Svar på .s kommentar.

      Om dina ben endast består av muskler är det svårt att få bort dem på ett hälsosamt sätt. Du kan träna så att de inte blir större men att smala ner redan befintliga muskler är svårare och inget jag rekommenderar. Sedan så låter det helt galet i mina öron då muskliga ben varit min dröm hela livet. SÅÅÅ snyggt!!! Kramis <3

      idawarg 2016-10-26 10:11:06
      Svara
  • Kortisol och höga insulinpåslag (socker) gör att fett ansamlas lättare på magen. Se över stressnivån i din vardag, försök hitta lugnet och vara nöjd samt dra ner på godis och dra upp på styrketräning är mina tips!

    Emma Hällbacka 2016-10-24 14:32:06 http://emmahallbacka.se
    Svara
  • Är det inte viktigare med styrketräning, än kondition i detta fall?
    Förstår att kombinationen är av båda är bäst, men just för att ”tighta till”?

    Men vad du strålar på den där bilden!
    Och vart är tröjan ifrån? Ser hur mysig och go ut som helst 🙂

    Caroline 2016-10-24 13:45:48 http://blackmary.blogg.se
    Svara
    • Svar på Carolines kommentar.

      Tack fina! Jo en kombination är alltid bäst men eftersom hon redan springer så mycket så gillar hon nog det och intervaller är grymt bra. Tack snälla vad glad jag blir <3 Den är från Chiquelle 🙂 Kramis

      idawarg 2016-10-24 13:47:19
      Svara
  • Tack fina Ida för dina tips <3 jag började för 2 dagar sedan att lägga till mer kolhydrater i min kost särskilt middagen eftersom det brukar vara efter den som jag blir sugen på något, det är tufft nu men jag hoppas det blir bättre efter några dagar. och när jag ska träna blir det att jag springer istället, jag borde som ni säger lägga till styrketräning också! för det blir aldrig någon variation.
    Jag är som sagt nöjd med min kropp nu och den "ska" antagligen vara så här men jag tror ändå jag kan få bort magfettet med ändrad kost och träning.
    Fortsätt sprida så bra inspiration Ida, du är verkligen bäst på det! kram <3

    Sanna Gemici 2016-10-24 11:40:16
    Svara
  • Hej Ida! Jag har följt din blogg ett tag och är super intresserad av vegansim. Jag håller just nu på med ett gymnasiearbete där jag skriver om vegansk kost och livsstilen. En del i arbetet är att jag ska intervjua kändis veganer och personer som under en tid provat vegansk kost. Jag undrade bara om du ville dela med dig lite av din resa och åsikter, varför du blev vegan, hur du tycker utbudet är och vilka för och nack-delare de har. Skulle verkligen uppskattas! Du är en stor förebild!
    Kram Linnea 🙂

    Linnea 2016-10-24 11:18:21
    Svara
  • Det kan inte vara så att du är allergisk eller överkänslig mot ett eller flera livsmedel? Att din mage putar för att du är svullen? Jag t.ex. Är inte glutenintolerant, men överkänslig mot gluten. Äter jag för mycket gluten svullnar min mage upp så att jag ser gravid ut.
    Bara en tanke som slog mig när jag läste din fråga.
    Och som Ida sa, var inte för hård mot dig själv <3

    Johanna 2016-10-24 11:14:29
    Svara
    • Svar på Johannas kommentar.

      Jag har provat att utesluta både gluten och mjölk under mina år 😀 men det blev inte bättre för det, jag tror det är sockret och att jag måste variera min träning mer. kan också bli ännu mer svullen om jag äter mycket gluten eller mjölk men jag äter nästan aldrig det 🙂
      Tack fina du <3

      Sanna 2016-10-24 11:54:39
      Svara
  • Åh vart är din tröja ifrån?

    Kajsa 2016-10-24 08:21:45 http://goodforyou.one
    Svara
  • Först vill jag säga att jag inte är utbildad på något sätt, men det första som slog mig när du sa att du springer – styrketränar du något? Annars skulle jag starkt rekommendera att börja med det. Annars är det förmodligen som Ida säger – det finns en mening med att du ”ska” ha kvar det, hur trist det än är. <3

    Therese 2016-10-24 07:54:48
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Mode
Petra Tungården
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Emma Danielsson
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Susanne Barnekow
Home
Andrea Brodin
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Linn Herbertsson
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Makeup by Lina
Mode
Mathilda Weihager
Mode
Fanny Ekstrand
Man
Niklas Berglind
Hälsa
Fannie Redman
Lifestyle
Vanja Wikström