Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

MINA BÄSTA TIPS TILL TRÄNINGSMOTIVATION

IMG_8788.JPG

(reklamlänkar till Nelly och Sportamore)
Tights – HÄR // Skor – HÄR  

Hej Ida. Du har en jättebra blogg som jag ofta läser. Jag är en person som ofta och väldigt lätt tappar motivationen. Det kan handla om att något gjort mig ledsen eller att jag bara tappar orken och lusten till att träna fastän jag egentligen vill. Min fråga är då vad man skulle kunna göra? Ibland kommer jag iväg till gymmet ändå och kör så länge och mycket jag orkar, det kan handla om att springa 2,4km på löpbandet men jag känner mig alltid glad och nöjd efter ändå. Vad kan man göra för att hitta borttappad motivation? Kram Vendela

SVAR: Hej Vendela! Det här med motivation är en klurig fråga. Jag tror även att det handlar om en rutin. Jag känner mig inte heller alltid motiverad inför mina träningspass man jag kör bara för att jag bestämt att jag ska träna och jag vet att jag mår bra av det efteråt. Håll istället fokus på hur bra du kommer att må efter och bara kör 🙂

Sedan finns det självklart saker som kan göra träningen roligare och här kommer mina bästa tips:

  • Träna det som du tycker är minst tråkigt. Hatar du att köra spinning så tvinga dig inte iväg utan kör istället något du tycker är lite roligare.
  • Gå inte ut för hårt. Ibland kan jag komma på mig själv att pressa mig för hårt och för länge under ett träningspass så jag får en väldigt negativ känsla över just den träningsformen. Självklart ska man ta i och pressa sig men jag har nu det senaste försök hålla passen kortare och sluta innan jag pressat mig för hårt. Det gör att jag får en mer positiv känsla för träningen och vill tillbaka.
  • Testa nya saker. I våras var jag SÅ trött på att styrketräna på gym så min motivation försvann helt. Då bestämde jag mig istället för att löpträna utomhus vilket jag har gjort sedan dess och nu längtar jag typ tillbaka lite in till gymmet. Ska nog hitta tillbaka dit efter Midnattsloppet igen. Ibland behöver man bara lite omväxling.
  • Hitta en träningskompis. Det brukar göra träningen lite roligare + att det blir svårare att boka av ett träningspass är man har en kompis som förväntar sig att man ska vara där.

Så det var mina bästa tips. Har ni några fler grymma tips på hur man får upp motivationen så kommentera nedan? 🙂 Kram, I

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
7kommentarer
  • Bild från ett av mina favoritcenter ser jag… Fortfarande lika märkligt att vi inte sprungit på varandra där..

    Bra peppande råd! Motivation saknar jag inte men har skrivit 11 tips om det i det här inlägget: http://trendotraning.se/2014/05/07/morotter/
    Bäst tycker jag ändå mental träning är. Att inte sätta för stor press på sig själv så att det leder till prestationsångest.

    Ha en fin fredag! Härligt med sol över Stockholm idag igen 🙂

    Anna - Trend o träning 2016-08-05 08:38:54 http://www.trendotraning.se
    Svara
  • Jag skrev ett långt inlägg om just träningsmotivation igår! 😀 De som är intresserade får jättegärna läsa det =)

    http://www.fitbyemmaha.com/traningsmotivation/hur-hittar-jag-traningsmotivationen/

    FIT by Emma Hå 2016-08-04 13:24:31 http://fitbyemmaha.com
    Svara
  • Tusen tack för bra tips!!! Kram

    Vendela 2016-08-03 15:21:23
    Svara
  • Nya träningskläder, roliga gympass och då jag märker hur bra jag mår av träning så brukar jag hållas väldigt motiverad! Jag tror nyckeln till motivation handlar om att tycka att det är roligt så bara man hittar den träningsform som passar en bäst så kanske man blir lite mera motiverad?:) Kramar

    Natalie Honkonen 2016-08-03 11:36:07 http://nouw.com/nataliehonkonen
    Svara
  • För mig handlar motivation om att sätta upp nya mål som man sen strävar efter att uppnå. Varje gång jag uppnår ett mål, stärks motivationen och jag har lust att fortsätta och bli ännu bättre. Det kan va småsaker som tex att lära sig att göra chins/dips, stå på händer, springa 5 km under 25 min osv. Lägg upp en träningsplan som du fölger för att nå dina mål och lägg in några ”deltester” så att du vet att du är på rätt väg. Kan du hitta en kompis att göra detta med så blir det ännu bättre och roligare! 🙂

    Sara 2016-08-03 10:34:44
    Svara
  • Nya snygga eller iallafall färgglada träningskläder brukar ge mig en liten extra boost till träning! Men annars är det mest som du skrivit, att tänka på hur bra man mår efteråt 🙂

    Kram

    Sofia 2016-08-03 08:12:02 http://sofiahager.wordpress.com
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Josefin Dahlberg
Home
Andrea Brodin
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Sandra Beijer
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Linn Herbertsson
Mode
Mathilda Weihager
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Petra Tungården
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Fannie Redman
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Paulina Forsberg
Hälsa
Josefines Yoga
Mode
Emma Danielsson
Man
Niklas Berglind