Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

STYRKETRÄNING FÖR LÖPARE

styrketräning-löpareenbens-marklyft

God morgon vänner! Här kommer en superbra övning för baksida lår och rumpa som är superbra övning för löpare. Ser lite rolig ut på bild 2 eftersom det var lite tajt med utrymme 😀 haha men hoppas ni förstår. Att ha en stark baksida lår och rumpa är verkligen till stor hjälp när det kommer till löpning.

Gör så här: Stå på ett ben med lite lätt böjt knä och aktivera core och säte. Tänk att din kropp är som en planka och börja sakta sträcka dig framåt med armarna och benet som du har böjt åker bak i samma takt. Försök hålla höften så parallell som möjligt. Dra dig sedan med hjälp av baksida lår och rumpa (på ståbenet) tillbaka till utgångsläget. Det är ståbenet som jobbar och det ska vara lätt böjt under hela övningen.

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
9kommentarer
  • Superbra Ida! Alla enbensövningar är kanon för att stärka musklerna runt knäna. Jag gillar ”draken” där jag gör liknande som dig men håller i en vikt.

    Kram & ha en fin dag!

    Anna - Trend o träning 2016-07-28 08:19:22 http://www.trendotraning.se
    Svara
  • Hej Ida! Jag undrar på vilken tid du springer 6 km alltså vilket tempo. Och om du springer på löpband i vilken hastighet brukar du springa 6 kilometer på din snabbaste tid?

    Anna 2016-07-27 23:26:18
    Svara
  • Hej Ida! Jag undrar på vilken tid du springer 6 km alltså vilket Tempo. Och om du springer på löpband i vilken hastighet brukar du springa 6 km på din snabbaste tid?

    Anna 2016-07-27 23:25:33
    Svara
  • Hej Ida, Jag har en fundering som jag försökt få svar på men inte lyckas så vidare på internet. Jag är ute efter att förbränna fett och söker någon typ av piller som kan hjälpa mig på vägen. Jag är inte överviktig utan mer bara missnöjd med mig kropp och skulle för en gångskull vilja se resultat och vara nöjd när jag tittar på mig själv. Jag äter inget socker men har en normal kost. dvs, pasta och liknande. kolhydrater till en lagom mängd kan man säga. Vad för fettförbränningspiller skulle du rekommendera till mig? tacksam för svar för har verkligen inte blivit klokare av det jag läst hittills 🙁

    rebecca 2016-07-27 19:50:00
    Svara
  • Bra inlägg! Gillar att du har så bra variation på dina inlägg! Saknar dock Wargpower-söndagarna en del 😀 det var så himla pepp! 😀

    sofiahager på instagram

    Kram

    Sofia 2016-07-27 14:50:28 http://sofiahager.wordpress.com
    Svara
  • Hej Ida! Måste bara säga att jag älskar din blogg och alla andra medier du har. Du är en så sjukt härlig människa och du sprider så mycket positiv energi!

    Jag har en dansrelaterad fråga. Jag är 16 år och tävlar i disco dans men jag får nästan alltid ont/träningsvärk i ryggen (skulderbladen) efter våra träningar. Trodde först i början att det bara var för att jag var ovan eller för att jag var svag i de musklerna. Men nu har det gått över ett år och det har inte blivit bättre. Jag undrar om du också kände av detta när du dansade och om du isåfall har några bra tips på vad jag kan göra åt det.

    Kram //Nathalie

    Nathalie Bengtsson 2016-07-27 11:52:30 http://nouw.com/nathaliebengtsson
    Svara
  • Tips på ett recept jag tror du kommer gilla, dock utan löken o vitlöken. http://www.sannaspaleo.se/vegetarisk-sotpotatisfalafel/

    JOhanna 2016-07-27 10:10:32
    Svara
  • Bra övning! Det är ju lätt att glömma bort styrketräningen som löpare, eftersom man bara vill springa. Fick dock lära mig den hårda vägen (skador) att det är otroligt viktigt, så nu är jag noga med den.

    Träningsblogga - Ida 2016-07-27 09:52:27 http://traningsblogga.se
    Svara
  • Hej bästa Ida!

    Jag undrar om du har några tips om hur man på bästa sätt tränar ryggen? Jag är en person som gärna har träningsvärk och blir lätt besviken ifall jag inte har efter att jag har tränat. Jag upplever det som himla svårt att få kontakt med musklerna i ryggen när jag gör ryggövningar. Jag har testat utan vikter och minskat/ökat vikter, ändrat i antal reps etc etc. Skulle bli så himla glad om du kom med några tips eller gjorde ett inlägg om att träna rygg!

    Bästa hälsningar,
    P

    P 2016-07-27 08:56:48
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Vanja Wikström
Mode
Chrystelle Eriksberger
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Susanne Barnekow
Home
Andrea Brodin
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Sandra Beijer
Home
34 kvadrat
Mode
Paulina Forsberg
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Makeup by Lina
Hälsa
Fannie Redman
Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Josefines Yoga
Man
Niklas Berglind