Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

HUR FÅR JAG SMALA BEN?

IMG_3630.JPGIMG_3628.JPG

Utfall i smith är en grymt bra benövning.

Hej Ida! Du är en sådan inspirationskälla!! Jag har börjat träna på gym vilket jag länge har velat. Jag har ett mål, det är att få smalare ben/lår. Men jag vet inte riktigt hur jag ska träna, vad för övningar jag ska göra för att få det resultat jag vill ha.. Har du några tips & trix?

SVAR: Hej fina du och tack snälla! Det är svårt att ge dig råd då jag ej vet vilken status och förutsättningar dina ben har. Men styrketräning är grymt bra och kan göra så att benen känns tajtare. Det som jag tycker är mest effektivt är att köra med lättare vikter och 15-20 reps. Kör gärna cirkelträning. Jag har flera pass på min –> youtube som du kan kolla in med bra övningar.

Sedan så har vi ju alla olika förutsättningar så stirra dig inte blind på din kropp utan försök sätta upp andra mål. Ex styrkemål. Att endast ha ett utseendemål kan sätta dumma griller i din hjärna och leda dig in i onda cirklar. Vissa har lättare att gå ner på magen, andra på armar och den tredje på benen. Så träna på, ät bra mat så kommer du få en hälsosam kropp och det är det viktigaste.

Kramar, Ida

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
10kommentarer
  • Vkken modell nike ar det du har pa bilden? Ar de bra fitness skor?

    Anna 2016-07-09 15:12:06
    Svara
  • Det beror på om personen i fråga har ben av fett eller muskler samt vilken benstomme. Det är svårt att träna till smalare ben om de redan är gjorda av muskler. ?

    Lina 2016-07-08 06:18:37
    Svara
  • Innan jag började träna hade jag alltid haft päronkropp och mestadels av min kroppsmassa var nedtill, hade ofta strl 34 upptill och 38 nedtill. Trodde aldrig att jag skulle kunna få slankare ben och mindre rumpa, men efter att ha gjort precis som Ida säger ovan, dvs styrketräning med låga vikter och många reps så ändrades min kropp efter något halvår. Trodde inte att det var sant, men nu är jag strl 34 upptill och 34 nedtill(!!) Mao ge inte upp, det kommer att gå!

    Victoria 2016-07-07 20:01:19 http://www.luceviventium.blogg.se
    Svara
  • Till den som ställde frågan så hade jag liknande uteseendemål innan vilket ledde till en ätstörning. Var försiktig. Idag kämpar jag mot min anorexia och driver en blogg där jag dagligen skriver om de helvetesutmaningar som jag ställs inför. Jag hittar på mina egna metoder för att möta hjärnspökets käftsmällar. Ätstörningar måste man ta på allvar och söka hjälp med i god tid. Jag väntade alldeles för länge. www.halsogrubblaren.blogg.se

    Isabelle 2016-07-07 15:24:47 http://www.halsogrubblaren.blogg.se
    Svara
  • Jag gillar verkligen hur du fokuserar på hälsa. Bra tips!

    Hanna - Pilates och träningstokig 2016-07-07 08:08:44 http://hannafialotta.blogg.se
    Svara
  • Hej Ida! Grymma tips!! Är nyfiken på hur du lägger upp din styrketräning i veckorna. Innan körde jag efter ett 3-splitschema, men på senare tid har det mer blivit att jag går till gymmet och tränar det jag tycker är skönt eller har behov av just den dagen t.ex. om jag har stela axlar så tränar jag dem vid det tillfället. Hur ser du på gymträning? Tycker du att det är bäst att träna målmedvetet efter ett schema, eller att träna efter behov lixom?

    /Anna

    anna 2016-07-06 22:23:13
    Svara
  • Inte för att vara sådan, men är det inte så att genom att träna styrketräning blir låren större pga större muskler (tar dock ett tag, men du förstår grejen) och att man istället ska konditions träna om man vill bli smalare?

    Anonym 2016-07-06 15:37:08
    Svara
    • Svar på Anonyms kommentar.

      En kombination mellan styrketräning och konditionsträning är nog det bästa sättet att få en tajtare kropp. Mer muskler = högre fettförbränning när du tränar och när du inte tränar. En viktig sak är också att det inte går att punktförbränna! Men det går att punktbygga, dvs träna benen så får du mer muskler där. Hoppas det var till nån hjälp iaf 🙂

      Mvh
      Gammal pt-klasskompis till Ida

      M 2016-07-06 16:15:27
      Svara
  • Hej Ida! Vill först bara tacka för en riktigt bra blogg/yt-kanal med grymma tips och inspiration, riktigt bra är du! Jag har en fråga som jag gärna skulle vilja ha svar på. Jag har precis blivit vegetarian (är 15 år och tränar cirka 5 gånger i veckan, vanlig sport, inte på gym eller så). Alla kring mig pratar hela tiden om att jag kanske inte får i mig si och så mycket, att jag inte får i mig protein, kalcium, järn osv. Jag har då en fråga till dig, vad är dina bästa tips när man precis blivit vegetarian för att få i sig allt, vad behöver man äta? Behöver man ta några tillskott och så? Är jättenyfiken på den vegetariska kosten och därför vill jag gärna ha en massa tips för ”nybörjarvegetarianer”, tack så mycket på förhand! Du är riktigt grym! Stor inspiration & motivation 🙂

    Anonym 2016-07-06 12:42:15
    Svara
  • Tack för dina alltid så kloka svar!?Precis vad jag behövde höra då jag precis varit och kört ett benpass. Kände mig stark och tänkte att jag är väldigt snygg om man ser på helheten men efteråt tänker man ändå bara på det lilla fettet på låren man vill ska försvinna?
    Ha en fin dag?

    Malin 2016-07-06 09:10:05
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Hälsa
Josefines Yoga
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Sandra Beijer
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Mode
Emma Danielsson
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Elin Johansson
Home
Andrea Brodin
Home
34 kvadrat
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Linn Herbertsson
Hälsa
Fannie Redman
Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Vanja Wikström
Mode
Mathilda Weihager
Man
Niklas Berglind