Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

HUR FÅR JAG I MIG PROTEIN?

grön smoothie

Hej Ida! Jag har en fråga, i dina blogginlägg ser det ut som att en stor del av din mat består av frukt och inte så mycket baljväxter och nötter frön etc. Jag undrar hur du gör för att få i dig alla essentiella proteiner? Tar du tillskott? Mvh Camilla

SVAR: Hej Camilla och tack för din kommentar. Det stämmer men jag äter även mycket bovete, havre, amaranth, pumpafrön, sesamfrön, hampafrön och lite linser, tofu, groddar, ärtor och kikärtor. Alla dessa livsmedel innehåller bra med proteiner som egentligen räcker.

Men jag boostar ibland mina smoothies med hampaprotein eller risprotein, speciellt när jag tränat för att få extra byggstenar till mina muskler. Båda de innehåller alla essentiella aminosyror och är ett lätt sätt att få i sig mer protein och jag brukar växla mellan dem. Så är man orolig så kan jag verkligen tipsa om att använda veganskt proteinpulver. Mina favoriter är:

Inflamino är ett risprotein som innehåller massa vitaminer, mineraler, örter och aminosyror som läker tarmarna. Superbra om man har känslig mage. Det är inget som är ett måste men jag tycker att proteinpulver underlättar. Speciellt när man är ute och reser och har stressiga dagar. Är man stressad så kör en smoothie med proteinpulver. Går snabbt, man kan ta med sig och är lätt för kroppen att ta upp.

Sedan tar jag även Chlorella och spirulina dagligen vilka båda innehåller alla essentiella aminosyror. De här 2 är verkligen superfoods som jag rekommenderar alla att ta vilket man är vegan eller ej då de har så otroligt många bra egenskaper för hälsan.

Hoppas du fick svar på din fråga 🙂 Kram Ida

(Alla länkar är reklamlänkar till min egen webshop)

 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
11kommentarer
  • hej Ida!
    Jag har en liten fråga.. Jag dricker mycket smoothie och får u mig mycket näringsämnen på det och så.. Men fick höra att jag inte borde dricka smoothies för att jag får i mig för lite fullkorn.. annars får inte magen arbeta.. Stämmer det?
    Kram! <3

    Rebecka 2016-06-30 22:04:06
    Svara
  • Hej bästa Ida! Det kanske är lite konstigt att jag skriver här, men jag har följt dig i så många år nu så det känns nästan som att jag känner dig lite grann :D. Jag har precis fått veta att jag har kommit in på läkarprogrammet i Stockholm, något som jag har kämpat med i flera år och nu äntligen! Problemet är att jag ska flytta 40 mil och jag har ingen bostad i Stockholm. Har du tid, lust och ork får du gärna se dig omkring ifall du vet att någon hyr ut sin lägenhet eller ett rum. Jag tar i princip vad som helst, så länge det är i ett tryggt område och kanske inte mer än 5000k/månad. Tack på förhand!
    Många kramar, Felicia <3

    felicia 2016-06-30 21:45:35
    Svara
  • Alltid så himla bra tips! På min blogg reflekterar jag kring hälsa, ideal och ätstörda beteenden som blivit normala i vårt samhälle. www.halsogrubblaren.blogg.se

    Isabelle 2016-06-30 17:50:15 http://www.halsogrubblaren.blogg.se
    Svara
  • Synd att inflamino innehåller kostfibret inulin som irriterar för de flesta med ibs:( så det passar tyvärr inte alla med känsliga magar.det är tyvärr ett av de ämne som ger värst symptom för de med ibs. Ville bara tillägga:) synd för jag hade gärna velat använda det! Superbra blogg !

    Johanna 2016-06-30 17:14:10
    Svara
  • åh bra tips för mig som antagligen har fetaste proteinbristen! ska satsa på kikärter! det gillar jag 😉

    ISA 2016-06-30 16:38:41 http://isabyl.devote.se
    Svara
  • Hej Ida!
    Jag har ett stort problem, nu när jag är ledig och har sommarlov så träffar jag mycket kompisar, är uppe sent och sover alldeles för lite. Det gör att jag varken har ork eller motivation till att träna och äta bra som jag till vardags gör. Till vardags brukar jag träna mellan 3-6 dagar i veckan och äta bra och nyttig mat, men det funkar verkligen inte nu på sommarlovet. Jag kan påbörja ett träningspass och sen efter 20 minuter känner jag att all min kraft och motivation är borta. Har du något/några tips till mig? Hoppas du svara! Kramis <3

    Molly 2016-06-30 16:28:26
    Svara
    • Svar på Mollys kommentar.

      Kan du och dina kompisar göra det till en grej att träna tillsammans? Så kanske de blir lite motiverade så småningom att också sköta sömnen bättre. Så blir ni vältränade av sommaren plus att ni kan göra allt annat kul också. Kram

      Helena 2016-06-30 22:08:57
      Svara
  • Visst är naturen underbar! Äter man tillräckligt med frukt, gröna grönsaker, rotfrukter behöver man inte tänka på protein, tillräckligt mycket kalorier=tillräckligt mycket protein <3 Håller med dig, spirulina och chlorella är verkligen grymt bra 😀

    victoria 2016-06-30 15:36:08 http://rawvegan.se/
    Svara
  • PÅ bloggen kan du läsa om New Yorks bästa Hot Wings 😉
    http://erikalindgren.com

    Erika, sambo, New York liv! 2016-06-30 13:49:17 http://erikalindgren.com/
    Svara
  • Roligt att du besvara kommentaren. Då förstår jag, jag själv är relativt tunn med hög förbränning men tycker ändå jag kan ha svårt att få i mig ordentligt med rätt mängd essentiella aminosyror trots stort intag av bra källor till protein. Tack för en intressant och lärorik blogg!

    Camilla 2016-06-30 10:13:00
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Makeup by Lina
Home
34 kvadrat
Mode
Fanny Ekstrand
Hälsa
Ida Warg
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Vanja Wikström
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Mode
Petra Tungården
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Linn Herbertsson
Mode
Chrystelle Eriksberger
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Susanne Barnekow
Mode
Paulina Forsberg
Hälsa
Fannie Redman
Hälsa
Josefines Yoga
Man
Niklas Berglind