Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

VAROR JAG ALLTID HAR HEMMA – VEGAN

IMG_1057.JPG

Här kommer ett önskeinlägg, nämligen en lista på vad jag alltid har hemma. Jag har gjort ett sådant inlägg innan men då käkade jag inte så mycket vegansk mat som jag gör nu så här kommer lite veggo inspo.

Kylen: Grönkål, Spenat, gurka, körsbärstomater, paprika, sötpotatis, kålrot, palsternacka, morot, hummus, kokta linser, kokta kikärtor, mandelmjölk, kokosmjölk, havremjölk, rödbetor, groddar, tofu, ruccola, tomatpuré.

Frysen: Pumpatärningar, skivad banan, blåbär, hallon, lingon, spenat, mango, acai, majs, ärtor, grönkål, veganskt bröd, havtorn, vegofärs, umph.

Skafferiet: Havregryn, boveteflingor, ris, risflingor, quinoa, quinoapuffar, quinoaflingor, amaranth, amaranthflingor, chiafrön, linfrön, solrosfrön, pumpafrön, melonkärnor, glutenfritt bröd, glutenfria wraps, majs, krossade tomater, linser, kikärtor, kokosmjölk, kokosolja, glutenfri pasta, risnudlar.

Tillskott: B12, Spirulina, Chlorella, Risprotein, Hampaprotein, D-vitamin, Järn, MSM, Korngräs.

Jag har säkert glömt mycket nu men hoppas ni fick lite tips på vad ni kan handla in. Har jag det ovan hemma så kan jag laga oändligt med härliga veganska maträtter! MUMS!

(Inlägg i samarbete med Welloteket)

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
16kommentarer
  • Hej Ida!
    Måste börja med att säga att din blogg äger och att du ger mig så mycket inspiration, varje dag!
    Jag ville bara säga att jag ser att du tagit bort både halloumi och fetaost från denna listan, så jag undrar bara, hur kommer det sig? 🙂
    Kram Emma

    emma 2016-03-30 22:47:11
    Svara
  • Tack för bra inlägg. Tipsa gärna mer om snabba vegetariska och veganska rätter

    Iz 2016-03-29 18:19:45 http://Berikas.blogg.se
    Svara
  • Hej Ida!
    Skulle vara roligt att höra dina tankar kring sås till måltider. Det är ofta man får hör att man kan dra in på sås för att få i sig mindre kalorier. När man läser runt i olika träningsbloggar/hälsobloggar så är det mycket sällan dessa personer äter sås. Vad beror det på? Många ser man istället ha keso eller ketchup med stevia. Skulle vara intressant att höra dina tankar kring såser. Vad har du som sås? Det är ju så himla gott och jag tycker det blir torrt utan!

    Sandra 2016-03-29 11:21:40
    Svara
  • Jättebra inlägg! Har nästan exakt samma saker hemma 24/7 🙂 Speciellt växtmjölk! Ett måste för goda smoothies osv, kram

    Gabriella Joss, 20 år, fru,toppbloggare och mamma 2016-03-29 09:19:37 http://www.gabriellajoss.me
    Svara
  • Hej Ida! Tack för ett väldigt bra mat inspo! 🙂 Jag har en fråga till dig med: Jag är väldigt stressad i kroppen, har ångest, och upplever därför ofta hjärtklappning och stela muskler och en otrolig spänning i hela kroppen, jag kan helt inte slappna av. Tror du att denna mat skulle kunna hjälpa mig med det? Förstår att det inte är en mirakel kur, men det kanske kan hjälpa till med att förbättra situationen, samt få mig att bli mer avslappnad. Skulle du med rekommendera yoga till mig? Har dock provat på det, men har väldigt svårt för att slappna av där med :/ kanske ska jag ge det en till chans?
    Tack för svar på förhand!
    Puss <3

    Sara 2016-03-28 22:57:29
    Svara
    • Svar på Saras kommentar.

      Min kille har också problem med snudd på panikångest, stress i både kropp och själ samt hjärtklappningar och bröstsmärtor. Jag har tjatat öronen blodiga på honom om att gå på yoga men när han väl går känner han som du att han ändå inte kommer ner i varv, vilket nästan gör honom mer stressad än innan, så det blir snarare kontraproduktivt för honom. Vi köpte därför en spikmatta istället som han ligger på nån eller några minuter när han känner att han behöver lugna ner sig lite, och han tycker det funkar skitbra så tips, tips! Sen köpte jag magnesiumspray för utvärtes bruk (jag köpte vår flaska inne på Life, vit/halvgenomskinlig flaska med blå logga typ) som han sprejar på bröstet och masserar in med mjuka rörelser när han får sån där panikhjärtklappning, och det tycker han också har hjälpt väldigt mycket. Kanske bara sitter i psyket, jag vet inte, men magnesium har ju muskelavslappnande effekter så jag tror att det hjälper ”på riktigt” också, hehe 🙂
      Sist så kompromissade vi lite med yogan/stretchen (som jag helt ärligt tror är lösningen på typ allt så länge inget är brutet) så nu hjälper jag honom komma ihåg att stretcha åtminstone höftböjarna några gånger i veckan, men bara så länge som han vill, orkar och känner sig bekväm med för stunden. Han brukar passa på när det är reklam på TV och han ändå reser sig för att t.ex. gå på toa. Då går han med utfallssteg till badrummet istället för att gå som folk, så sker det lite av bara farten utan att han behöver tänka på det. Det ser ju dumt ut, men man får det snabbt och enkelt överstökat i alla fall =)
      Viktigt för honom var att verkligen slå fast att målet inte är att bli vigare/rörligare/bättre eller uppnå nån typ av mätbara resultat alls, eftersom alla mål och måsten just nu bara får honom att känna sig pressad. Det handlar bara om att lossa på den värsta stelheten och byta position lite emellanåt. Ibland räcker det med att han sjunker ner i ett djupt utfall, sen känner han sig klar och då får det räcka för stunden. Ingen press, helt enkelt =) Mycket stress sitter i just höftböjarna och vår moderna, stillasittande livsstil gör oss också mer benägna att bli stela/korta i dem, så även om man inte får önskad effekt av yoga kan mycket spänningar släppa genom att bara mjuka upp och sträcka ut området runt höft och ljumske.
      Kan också rekommendera appen Headspace som vi båda (jag är en duracellkanin medan han är en ångestkanin, sjukt hetsiga båda två haha :/ ) tycker funkar toppenbra, den är lite som en introduktion till mindfulness för såna som oss som har svårt att koppla av och ”bara vara”. Gratis och superenkel att förstå och använda!

      Förlåt för novellen, men har sett hur stressen och ångesten verkligen tär på honom så när du beskrev typ samma problem kände jag att jag ville dela med mig av några tips på några små, enkla grejer man kan göra som i alla fall har funkat för honom. Sen är ju alla olika så klart, men hoppas det kan vara till någon hjälp i alla fall och att du mår bättre snart!! =)

      Emy 2016-03-29 13:13:09
      Svara
      • Svar på Emys kommentar.

        Hej Emy! Gud så snäll du är som delade med dig av dessa fantastiska tips! 🙂 tack så jättemycket! Uppskattade verkligen dit svar, och kul att se att människor hjälper varandra när det behövs, det krävs mer av sådant i vårt samhälle. Jag ska absolut prova på den sprayen från life, har ju så ont i nacken och bröstet hela tiden, då jag med som din pojkvän har sjukt stela muskler och slappnar aldrig av. :/ Har försökt med relax musik, sån asiatisk musik med vindspel och naturljud, men funkar inte sådär jättebra..går för en stund, men sedan vandrar tankarna iväg på annat håll igen. Hopplöst! Ska med prova på det med spikmattan, för ja, yogan går inte så bra, precis som han blir jag om omöjligt mer stressad av att jag inte kan slappna av, då blir jag ännu mer frustrerad! Ska med få tid till att stretcha mer, det får en faktiskt att koppla av, men glömmer bort det så lätt. :/ ska med söka upp den appen headspace och ladda ned den, och se om det hjälper det med 🙂
        Tusen tack än en gång för fina tips och råd och för din omtanke! 🙂 Det är ett helvete att leva med ångest, som du säkert bevittnat, men det blir väl bättre någon gång, man får bara fortsätta kämpa på, man ska aldrig ge upp, det har jag lärt mig!
        Tack för allt och önskar dig med ett fortsatt fint liv med gott välmående! =)

        Sara 2016-04-02 23:29:14
        Svara
  • Hej Ida!

    Tänkte fråga om det är någon speciell anledning till att du inte ofta äter chaipudding till frukost? Kram! Jätte bra blogg!

    Linnea 2016-03-28 22:47:26
    Svara
  • din blogg är den bästa! så himla många bra tips 🙂 / nouw.com/denisehermansson

    denise 2016-03-28 22:41:03
    Svara
  • Hej Ida!
    Jag har en fråga angående nötter. Jag älskar naturella nötter och äter gärna en liten skål med naturella nötter samt lite torkad eller färsk frukt som kvällsmellis/snack varje kväll och de jag undrar är om det är någonting jag bör sluta med eftersom att det innehåller en hel del energi?
    Jag räknar inte kalorier men tänker mest på om sömnen och kroppen påverkas?
    Äter du nötter ?
    Hur ser du på med det här med nötter? Har hört massa dåligt men även massa bra? Är väldigt förvirrad i nötdjungeln …
    Btw älskar din blogg!! Kram <3

    Sandra 2016-03-28 21:47:46
    Svara
  • Så bra inlägg!
    http://erikalindgren.com/

    Erika, sambo, New York liv! 2016-03-28 21:29:10 http://erikalindgren.com/
    Svara
  • det där såg himla fräscht ut! sån förebild kring att vilja äta mer hälsosamt! 🙂

    ISA 2016-03-28 15:20:24 http://isabyl.devote.se
    Svara
  • Kul inlägg! Också intresserad av det där med soja produkter, hört både gott och ont. Dricker mycket sojamjölk annars så ska bli intressant att läsa.

    Kika gärna in på min blogg för gluten och sockerfria recept!

    instagram: @sofiahager

    Kramar

    Sofia 2016-03-28 13:57:46 http://sofiahager.wordpress.com
    Svara
  • Tips vad man kan ha kokos och mandelmjölk till? Köpte hem det men vet inte när jag ska använda det!

    Jessica 2016-03-28 13:26:01
    Svara
  • När kommer inlägget om sojaprodukter – bra eller dåligt? Väntar med spänning!!!:) Kram

    Malin 2016-03-28 12:35:58
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Vanja Wikström
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Linn Herbertsson
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Susanne Barnekow
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Makeup by Lina
Home
34 kvadrat
Hälsa
Foodjunkie
Hälsa
Ida Warg
Hälsa
Josefines Yoga
Hälsa
Fannie Redman
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger