Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

GÅ UPP I VIKT?

IMG_1997.JPGHej! Jag har ett problem som jag hoppas och tror att du kanske kan kommentera på nåt smart sätt ?
Jag älskar att träna, springer gärna varje dag, flera styrkepass på gymmet i veckan och går även på mer dansinspirerade pass. För jag tycker det är SÅ roligt. Jag skulle till exempel gärna springa en lugn och skön mil på morgonen för att sedan köra en halvtimma styrka på kvällen. DOCK till problemet.

Jag har så jäkla lätt för att gå ner i vikt. Väger just nu 52 kg till mina 167 cm och ser väl allmänt rätt vältränad ut, men på gränsen till mager. Hur jag än äter så går jag inte upp i vikt känns det som. Slutar jag träna går jag upp ett par kilo men om jag istället tränar så mycket jag egentligen skulle vilja går jag ner och blir benig. Tittar på de kurviga tjejerna på gymmet och avundas. Känns som om jag behöver gå upp lite i fettprocent men det går fasen inte!? Apråopå inlägget så älskar jag att baka nyttigare alternativ som tex dessa muffins, men jag äter också fika, mackor, choklad flera gånger i veckan. Jag håller inte på något sätt in på mat liksom. 

Ps tack för en INSPIRERANDE blogg! <3

SVAR: Hej fina du och tack för din kommentar. Jag tar upp din kommentar här då jag verkligen känner igen mig i det du skriver. Jag har också alltid varit slank och hur jag än har tränat så får jag inte de där bulliga musklerna och kurvorna jag vill ha. Ett tag la jag ner all cardioträning och satsade endast på tyngre styrketräning och åt som en häst. Jag fick absolut resultat men så fort jag slarvade lite med maten eller träningen så försvann de där musklerna jag slitit så hårt för.

Under den perioden tyckte jag heller inte träningen var rolig då jag gillar mer att träna med egen kroppsvikt, pulshöjande, dans och yoga. Dvs. all träning som inte ger bulliga muskler 😀 Jag bestämde mig då för att sluta med den där hetsen efter bulliga muskler och träna sådant jag tycker är roligt. Det får mig att må mycket bättre!

Vi alla är olika och man vill alltid ha det man inte har. Jag kan garantera dig att det finns många som avundas din slanka kropp och de som du avundas kämpar säkert för att få din kropp. Alla har olika lätt för att bygga muskler och jag har nu accepterat att min kropp har svårt för att bygga stora muskler. Jag har varken ork eller tid med att underhålla det och vill inte offra den träningen jag tycker är rolig bara för att bli lite mer kurvig.

Så tycker du att din träning är rolig, har du en frisk kropp så tycker jag du ska släppa på allt som har med utseende att göra och träna det du tycker är kul! Kom ihåg att du är vacker som du är! ♥

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
9kommentarer
  • Hej Ida!
    Jag är en tjej på 15 vårar och skulle behöva din hjälp. Jag är drygt 170 cm lång och väger ca 55 kilo. Jag tränar ungefär 3-4 ggr i veckan på gym vilket är jätteroligt. Men jag tycker att jag har för mycket ”fett” runt låren samt rumpan som jag verkligen skulle vilja få bort, men jag vet inte riktigt hur. Därför skulle jag vilja ha din hjälp eller tips för att få bort det. Jag antar att springa och röra på sig hjälper men skulle vilja höra med dig lite om vad du säger. Skulle verkligen uppskatta ett svar och tips, kram på dig!

    PS, jag älskar verkligen både din blogg o YT kanal. Tycker speciellt att det är jätteroligt att läsa dina träningstips osv. <3

    Sofia 2016-03-30 14:56:54
    Svara
  • Du skrev ju tidigare att du nu skulle träna sådant som gav dig långa, smala muskler (vilket ju i och för sig inte går) – eftersom du blivit för bred och inte längre passade i dina klänningar på grund av den muskelmassa som du lagt på dig. Då verkade det som att du lade ner den tunga styrketräningen eftersom du blivit för stor – men jag kanske missförstod?

    ”Igår var jag och Alex på gymmet och körde lite söndagsträning. Så härligt! När jag kör överkropp nu så har jag sänkt vikterna och gör fler reps, både för att få kontakt och för att jag vill ha långa smala muskler på överkroppen. Jag kör även många superset* och triset** vilket är väldigt effektivt och gör så man får upp flåset lite. Älskar det! I våras körde jag tungt på överkroppen och tillslut blev jag lite för musklig för min smak. Blev lite för bred över ryggen så mina klänningar passade inte längre ? haha.”

    Lina 2016-03-28 11:27:41
    Svara
  • Usch, stackare! Håller helt med dig om att tung styrketräning inte alls är kul. Jag älskar crossfit-inspirerat; typ cirkelträning hehe. Men jag väger just nu 54kg till mina 167cm så jag är inte riktigt lika tunn som tjejen som skrev. Men min aptit har heeelt försvunnit och jag är mätt HELA tiden och kräks. Jag är så mätt så det känns som jag har en ballong i magen. Har du några tips? :/

    Neamdring 2016-03-27 16:34:45 http://neamdring.blogg.se
    Svara
  • Bästa svaret! <3

    FIT by Emma Hå 2016-03-27 15:52:42 http://fitbyemmaha.com
    Svara
  • Vilket grymt svar du gav Ida! Jag älskar verkligen din blogg och läser den flera gånger dagligen. Hade du inte kunnat göra en vide där du ger förslag på flera olika goda och nyttiga frukostar? <3

    Hanna Jonsson 2016-03-27 15:48:45 http://nouw.com/hannish
    Svara
  • Tack för alla dina bra svar på frågorna 🙂

    clara 2016-03-27 15:22:44 http://nouw.com/claratime
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Hälsa
Fannie Redman
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Linn Herbertsson
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Sandra Beijer
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Dasha Girine
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Vanja Wikström
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Ida Warg
Hälsa
Josefines Yoga
Man
Niklas Berglind
Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Träningsglädje
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Chrystelle Eriksberger