Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

DÄRFÖR SKA DU ÄTA KORNGRÄS

korngras

Alltså jag har fått så många frågor om alla dessa ”greens”! Vilken av dem är bäst och vad är det för skillnad på dem? Spirulina? Chlorella? Korngräs? Vetegräs? osv. Grejen är att alla är grymma och jag kan inte säga vilken som är bättre än den andra så alla är helt magiska och har så mycket bra egenskaper!

Jag började att ta chlorella då spirulinan i det läget var lite tufft för mig. Men det är så individuellt och nu älskar min kropp även spirulina. Antagligen hade jag så mycket gifter i min kropp då att det hel enkelt blev för mycket. Nu har jag käkat både spirulina och chlorella ett tag och har börjat blanda ner även Korngräs i mina smoothies. Smakar inte mycket men det gör mig verkligen så pigg och härlig och färgen på detta pulver får smoothien att se magisk ut!

Här kommer några anledningar till varför man ska boosta med Korngräs:
• Starkt basbildande
• Proppfullt med vitaminer & mineraler
• Innehåller alla essentiella (livsnödvändiga aminosyrorna)
• Innehåller B12 som är bra för vegetarianer/veganer.
• Korngräs har en mildare avgiftande effekt än vetegräs och tolereras därför lättare av fler.
• Hjälper till att förnya blodet.
• Avgifta levern
• Stabilisera blodsockret
• Lindra matsmältningsproblem
• Verkar anti-inflammatoriskt.

Korngräs är bra av många anledningar och så lätt att bara lägga ner en tesked i smoothien. Jag använder mig av det här –> Korngräset.

(Inlägg i samarbete med Welloteket)

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
13kommentarer
  • Hej
    Jag började ta chlorella för några månader sen och det gick jättebra i 2 veckor sen blev jag sjuk en dag efter intag och mådde sjukt illa och kräktes. Kopplade det inte 100% till chlorella först men så tog jag chlorella igen och blev sjuk direkt. Blev lite ledsen för jag mådde ju så bra först av chlorella. Vet du varför det blir så? Tog pulver chlorella.
    Kram från Mathilda

    Mathilda 2016-03-29 12:47:50
    Svara
  • Hej Ida! Jag är i en period just nu när jag är väldigt trött, hängig och inte orkar göra någonting. Vet du något jag kan göra för att bli piggare och mer fokuserad? Förutom att träna för det gör jag redan, 3 gånger i veckan. Vet att du har bra koll på pulver och frön så om det finns något sådan man kan ha ner i typ smoothie så skulle jag vara jättetacksam om du kunde tipsa om något. Kram

    Carolina 2016-03-26 03:21:54
    Svara
  • Hej! B12 i bl.a spirulina är tyvärr inte aktivt, dvs inget vi kan utvinna b12 ur. Däremot lagras överskott av vitaminet i levern vilket gör att vitaminbrist kan uppkomma efter ett par år efter man uteslutit animalier.

    Belinda 2016-03-25 16:02:30
    Svara
  • Dum fråga kanske, men är korngräs och vetegräs glutenfritt? Det består väl av vete och korn? 😀 haha

    FIT by Emma Hå 2016-03-25 12:12:26 http://fitbyemmaha.com
    Svara
  • Hej Ida! 🙂 Jag läser din blogg då och då har börjat kika på din Youtubekanal och du inspirerar verkligen 🙂
    För ett tag sedan tänkte jag att jag skulle testa Vetegräs i mina smoothies för jag hört att det ska vara så bra, sen nu fick jag hem även en påse Spirulina och jag tog en matsked i en smoothie (då det stod rek 1-2 msk per dag). Men nu har jag läst lite här och där att man kan må dåligt av det?? Och man kan få biverkningar men vilka är dom?
    Så vore tacksam om du hade några bra svar på det samt vad är skillnaden egentligen på Spirulina och Vetegräs? För på förpackningarna står nästan samma innehåll..
    Kram!

    Emelie 2016-03-25 11:02:27
    Svara
    • Svar på Emelies kommentar.

      Hej och vad kul att höra 🙂 <3 Ja greens som spirulina, chlorella, korngräs mm kan ge utrensnings symptom som ex ont i huvudet, ont i magen, hård eller lös i magen, finnar mm. Men det brukar gå över efter 1-2 veckor. Bäst är att trappa upp dosen så börja med 1/2tsk och öka sedan. De är bra båda så bäst är att växla mellan dem 🙂 Kramis

      idawarg 2016-03-25 12:21:06
      Svara
  • Bra inlägg, jag älskar såna inlägg som lär mig lite mer om vad allt är bra för, det är så svårt att hålla reda på allt som finns.

    Men du, MSN som är så bra, hur tar du den? I vatten? eller smoothie? Går det bra att ta den i smoothie eller ”försvinner” ämnena då typ, eftersom det är så lite man verkar ta?

    Diana 2016-03-25 10:16:57 http://lamadre.se
    Svara
    • Svar på Dianas kommentar.

      Men åh tack finis vad kul att höra 🙂 <3 Stoppa inte MSM i din smoothie för det kommer förstöra den goda smaken. haha. MSM är inte gott så mitt bästa tips är att shotta den med lite vatten bara. Då går det snabbt 🙂 Kramis

      idawarg 2016-03-25 12:22:15
      Svara
  • Hej! Har du något bra tips på kosttillskott/greens/annat pulver etc som kan vara bra att ta efter resor? Min kropp brukar ofta hamna lite i obalans under tiden/efter då det blir en del kostomställningar för mig när jag är borta. Så skulle vilja hjälpa kroppen att komma tillbaka lite lättare bär jag väl är hemma :).

    :) 2016-03-25 09:47:04
    Svara
    • Svar på :)s kommentar.

      Ja men alla greens är grymma spirulina, chlorella, korngräs, vetegräs mm. Se även med att ta med dem på resan. Älskar att ta chlorella eller spirulina om jag ätit något jag blivit svullen av. Jag brukar ta i tabelttform då de är smidiga att ta med på resan + att de inte smakar illa 🙂 –> http://welloteket.se/produkt/holistic-chlorella/ eller –> http://welloteket.se/produkt/spirulina/

      Kramis

      idawarg 2016-03-25 12:26:14
      Svara
  • Hej Ida! Tänkte fråga dig, den 3 juni tar jag studenten. Har en ganska bra kropp bara lite överflödigt fett som jag vill bränna bort till dess (alltså träna såklart). Det är ungefär 5-7 kg som jag gått upp. Hade tänkt o gå på en strikt diet tills dess, så har du några tips till mig? Vad för frukost lunch/middag, mellanmål rekommenderar du som är mättande men kalorisnålt? Har 10 veckor på mig. Vet att träningen kommer gå bra, men det svåra för mig är kosten. Vet ej vad jag ska äta för att känna mig mätt o så. Hoppas verkligen att du kan hjälpa mig!

    sara 2016-03-25 09:38:57
    Svara
    • Svar på saras kommentar.

      Hej fina du och vad kul! Jag rekommenderar inga snabba dieter över huvud taget för de funkar inte. Se till att träna regelbundet och äta ren bra mat regelbundet (ingen svält) så kommer du att gå ner till en hälsosam vikt och du kommer få resultat även på 10 v. Kolla in mina recept här på bloggen på lunch, frukost och mellanmål så får du lite tips 🙂 Proteinpulver brukar vara toppen att boosta med i smoothies eller vara som shake så du håller dig mätt länge. Du kan hitta olika proteinpulver här –> http://welloteket.se/kategori/sport-traning/protein/

      Kram

      idawarg 2016-03-25 12:30:16
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Susanne Barnekow
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Vanja Wikström
Home
34 kvadrat
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Paulina Forsberg
Mode
Petra Tungården
Hälsa
Fannie Redman
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Fanny Ekstrand
Hälsa
Josefines Yoga
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger