Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

TAPPAT MOTIVATIONEN, VAD GÖR JAG?

svart topp

Hej Ida! Jag vet att du kanske har svarat på många liknande frågor förut, men jag har tyvärr tappat min träningsmotivation. Jag går sista året på gymnasiet och har det väldigt stressigt i skolan. Vanligtvis brukar träningen vara ett sätt att slappna av och få tillbaka energin – som att ladda om. Men nu känner jag att jag nästan inte har tid, men tror egentligen bara det är att skjuta fram ursäkter. Samtidigt vill jag inte förlora det jag har lyckats bygga upp med träningen och är ivrig, men trött. Och jag vet att tiden alltid går att fixa, t.ex. genom att träna tidigt på morgonen eller senare på kvällarna, men det är de stunderna jag bara känner mig alldeles för trött och har nu hamnat i en ond cirkel.

Hur brukar du själv göra när du har ont om tid, eller bara har tappat orken och motivationen? Några tips?

SVAR: Hej fina du och mycket bra fråga! Jag tror att många känner igen sig i det här och det händer oss alla. I perioder jag har mycket jobb och känner mig omotiverad så försöker jag vara väldigt snäll mot mig själv och lyssna på kroppen. Jag vet att jag behöver röra på mig men ett gympass med bra fokus känns bara stressigt och näsan omöjligt, då brukar jag ta en promenad eller en kort yogapaus istället. Onödigt att tvinga iväg sig till gymmet och köra ett halvdåligt träningspass, då är det bättre du tar en promenad istället. Tvingar du dig till gymmet så kan det istället bli ångest över det hela och det kanske tar ännu längre tid innan du känner lust och glädje att gå tillbaka så mycket bättre att ta en paus från det. Jag lovar att motivationen kommer tillbaka när du tagit en paus och när du är mindre stressad. Så låt dig själv ta den där längre vilan. Det kommer gå snabbt att komma tillbaka sedan. Kram Ida

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
7kommentarer
  • Hej Ida! Jag har tränat lite över ett år på gym, och är påväg mot de mål jag vill nå, Dock har jag fastnat lite i min ben och rumpträning. Har du några tips man kan göra hemma eller på gymmet som tar bra på rumpan? Tacksam för svar! Kram

    Emelie 2016-03-24 19:12:32
    Svara
    • Svar på Emelies kommentar.

      Yes, kolla min youtube i kategorin träningprogram. Där hittar du massa pass och övningar du kan göra hemma för ben och rumpa 🙂 <3

      idawarg 2016-03-25 12:30:57
      Svara
  • Så sant bättre att låta det komma av sig själv! ?

    http://erikalindgren.com

    Erika, sambo, New York 2016-03-24 15:32:31 http://erikalindgren.com
    Svara
  • Hej Ida! En person i min omgivning har problem med foten, pga av en skada för omkring 10 år sedan.. Vet du någon bra ben övning där foten inte behöver böjas så att säga utan att fotleden är i 90 grader? Knäböj och utfall fungerar absolut inte…

    nea 2016-03-24 14:41:53
    Svara
  • Så himla vettigt och bra <3 tack för en fin blogg

    Pia 2016-03-24 14:07:37
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Ida Warg
Hälsa
Träningsglädje
Lifestyle
Vanja Wikström
Lifestyle
Sandra Beijer
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Home
Andrea Brodin
Hälsa
Fannie Redman
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Dasha Girine
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Petra Tungården
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Makeup by Lina
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger