Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

ETT NICE RYGGPASS

IMG_5155.JPGIMG_5154.JPGIMG_5151.JPGIMG_5156.JPGIMG_5150.JPG

Efter en halv dag i skidbacken i söndags så gick jag till hotellrummet och körde ett lagom jobbigt pass med fokus på rygg, axlar och bål. De delarna kan inte få för mycket träning!

Uppvärmning: 10 min power walk 15% lutning
Superset 1: 10 latsdrag + 10 rygglyft X 3
Superset 2: 10/sida enarms latsdrag + 15 hantellyft åt sidan X 3
Superset 3: 10 jorden runt + 20 inner core övning X 3
*Superset = 2 övningar i följd utan vila.

Efter det stretchade jag ut höftböjare, rumpa och bröst då jag var riktigt stel där. Så skönt pass som avslutades med en lång stund i bastun!

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
7kommentarer
  • Håller helt med, det kan aldrig bli för mycket bålträning..det är så himla viktigt att ha en stark bål för att sen kunna träna vad som helst annat man vill 🙂

    isflingan 2016-03-29 22:32:39
    Svara
  • Hej Ida, är nybliven vegetarian och jag undrar om du har tips till vegetarisk/vegansk mat till påsk? Ska nämligen laga treätters så jag behöver verkligen inspo. Typ förrätt, huvudrätt och efterrätt som är vegetariska/veganska? Tack på förhand!

    Maria 2016-03-22 21:06:33
    Svara
  • Hej!
    Jag undrar vad som är ditt huvudsakliga mål med träningen? Bygga muskler, bli smidigare etc? 🙂

    Siri 2016-03-22 15:54:17 http://sirinilsson.se
    Svara
    • Svar på Siris kommentar.

      Just nu bara att ha kul och må bra + hålla min kropp stark och frisk. Sedan stärker jag upp runt axlar och bål för att bli bättre på Pole. 🙂

      idawarg 2016-03-22 16:21:12
      Svara
  • Åh så bra med ryggövningar tycker det är svårt att hitta inspo till det 🙂
    http://erikalindgren.com/

    Erika, sambo, New York liv! 2016-03-22 15:53:14 http://erikalindgren.com/
    Svara
  • Hej Ida!! Jag älskar verkligen din blogg och youtube kanal för att du är så inspirerande och motiverande! Jag har en fråga till dig gällande konditionsträning och uppvärmning. När jag gymmar så brukar jag alltid springa 30 min och sedan styrketräna 30 min. Tycker du att det är för mycket konditionsträning och vad anser du vara en bra uppvärmning innan ett styrkepass? Jag är inte ute efter att tappa vikt utan endast behålla min vikt, men samtidigt är jag rädd för att springa mindre än 30 min. Tack för svar!! Kram

    Anonym 2016-03-22 15:30:48
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Sandra Beijer
Hälsa
Josefines Yoga
Man
Niklas Berglind
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Dasha Girine
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Vanja Wikström
Hälsa
Träningsglädje
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Petra Tungården
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Fannie Redman
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Mode
Chrystelle Eriksberger