Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

RYGGLYFT – ÖVNING FÖR RUMPAN

IMG_3586.JPGIMG_3584.JPGIMG_3585.JPG

Okej, här kommer återigen en av mina favoritövningar för rumpan och baksida lår. Kontakten man får är galen!

Gör så här: Stå höftbrett med lätt böjda knän. Häng ner och ta tag i en viktplatta och håll den nära bröstet. Gör ett rygglyft och se till att ryggen är rak hela tiden. Superviktigt att aktivera hela bålen för att skydda ryggen då det kan vara lätt att skada sig annars. Jag fokuserar jättemycket på att försöka dra mig upp med hjälp av baksida lår och rumpa och när man är på toppen (bild 3) så knip åt rumpan extra mycket. Den här kommer även ta i ländryggen.

Jag brukar köra 12 reps på 10kg X 3.

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
7kommentarer
  • Vilken skillnad det blev av att verkligen spänna rumpan genom hela övningen jämfört med ”vanliga” rygglyft.

    Isflingan 2016-04-10 22:09:46
    Svara
  • Hej Ida! Jag vet att du kanske har svarat på många liknande frågor förut, men jag har tyvärr tappat min träningsmotivation. Jag går sista året på gymnasiet och har det väldigt stressigt i skolan. Vanligtvis brukar träningen vara ett sätt att slappna av och få tillbaka energin – som att ladda om. Men nu känner jag att jag nästan inte har tid, men tror egentligen bara det är att skjuta fram ursäkter. Samtidigt vill jag inte förlora det jag har lyckats bygga upp med träningen och är ivrig, men trött. Och jag vet att tiden alltid går att fixa, t.ex. genom att träna tidigt på morgonen eller senare på kvällarna, men det är de stunderna jag bara känner mig alldeles för trött och har nu hamnat i en ond cirkel.

    Hur brukar du själv göra när du har ont om tid, eller bara har tappat orken och motivationen? Några tips?

    Julia 2016-03-16 20:50:15
    Svara
  • Hej Ida! förutom djurprodukter, finns det något som kan påverka min hy på ett negativt sett dvs, som ger mig finnar? Då tänker jag på grönsaker/frukt och andra naturliga råvaror (eller att en stor mängd av det kan göra så att jag får finnar?). För jag äter varken djurprodukter, konstiga tillsatser eller onaturliga fetter…
    kram på dig! <3

    anna 2016-03-16 19:43:07
    Svara
  • När jag gör den här får jag typ kramp i halva baksidan så att jag knappt kommer ner från ställningen, haha! Som sagt, sjukt bra kontakt! 😀

    Johanna 2016-03-16 19:08:29 http://doowop.blogg.se
    Svara
  • Super bra tips! Tack ?

    http://erikalindgren.com

    Erika, sambo, New York 2016-03-16 13:58:26 http://erikalindgren.com
    Svara
  • Tack för tipset, ska testa den nästa gång?

    Wilma 2016-03-16 13:08:30 http://www.nouw.com/wlindholm
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Vanja Wikström
Lifestyle
Susanne Barnekow
Hälsa
Träningsglädje
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Sandra Beijer
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Dasha Girine
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Fannie Redman
Home
34 kvadrat
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Makeup by Lina
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger