Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

HUR FÅR JAG BORT BILRINGEN?

crunch-ball-4

Hej, jag håller på att bygga magmuskler och lagt upp ett bra träningsschema under en lång period som jag följer strikt. Då jag även vet att träning och kosten går hand i hand så äter jag rent och hälsosamt och har även uteslutit socker. Men problemet är att jag blir inte av med bilring på magen och extra fettet. Jag vet att det tar tid för att se en process men nu så har jag följt mitt Mag och kostprogram i 4 månader men ändå så sitter bilringen kvar. För övrigt märker jag skillnad på mina övremagmuskler men inte vid navel och under. Så jag undrar om du har tips på hur man blir av med bilringen?
Tack och kram Veronica

SVAR: Hej Veronica! Vad härligt att du satt upp mål och tränar hårt inför dem. Det är väldigt svårt för mig att säga exakt vad det kan vara som gör att du fastnat lite i din utveckling men det är sådant som händer och det behöver inte vara något fel. Men om jag ska ge några tips så undrar jag om du varierar din träning? Att köra samma program i 4 månader är inte optimalt och kan göra att man stannar i utvecklingen. Se till att variera övningar, reps, öka med vikter, ändra tiden av vila mm. Kroppen vänjer sig snabbt och man måste hela tiden utmana den för att utvecklas. Sedan så träna inte bara mage utan träna hela kroppen. Kör 4 – 5 gånger i veckan och kör ex 2 dagar ben/rumpa, 2 dagar överkropp och en dag ex cardio och mage + vardagsmotion. Du kommer att få med magstyrka i alla andra träningspass och bara för att du tränar magen så kommer du inte punktförbränna just där.

Sedan är ju som sagt kosten A-O när det gäller fettprocenten på kroppen. Fungerar din mage som den ska? Äter du något som du kanske är överkänslig mot? Hur är hormonbalansen? Allt det här kan spela stor roll och det gäller att man har en balans. Men fortsätt att äta bra mat och se till att variera din träning och ha tålamod. Det är vanligt att man kan hamna på platåer där man stannar av i utvecklings ett tag för att sedan komma igång igen. Lycka till! Kramis

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
13kommentarer
  • Sen kanske det även är värt att nämna för Veronica att det ÄR svårare för kvinnor att bli av med just ”bilringen” eftersom våra kroppar är byggda för att skaffa barn osv. Vi har extra fett på magen och runt höfterna. Självklart går det att få bort om man äter rätt/tränar hårt, men det är väldigt normalt att hon upplever att hon bara får magrutor på övre delen av magen. Kram!

    Sofia 2016-03-13 09:54:38
    Svara
  • Hej Ida. Har du tips på någon bra online kostrådgivare eller någon hemsida där man kan fixa ett personligt matschema? Jag skulle verkligen vilja ha ett fast matschema att gå efter då jag har en tendens att äta alldeles för lite alla dagar i veckan förutom en, då äter jag enormt mycket, jag får ångest på grund av det och lägger mig därefter på ett väldigt stort underskott i ytterligare en vecka som leder till överätning en dag, sedan underskott en vecka igen osv. Som du ser blir det en väldigt ond cirkel som inte är så lätt att bryta, det är lättare sagt än gjort helt enkelt. Jag VET ju hur jag ska äta och att jag ska äta ordentligt med bra mat tills jag blir mätt varje dag, men har som sagt svårt att äta tillräckligt om dagarna och vet inte hur jag ska gå vidare.

    Kramis från Elsa

    Elsa Nilsson 2016-03-12 21:31:50
    Svara
    • Svar på Elsa Nilssons kommentar.

      Hej Elsa! Jag förstår och det är bra att du är medveten om att du måste göra en förändring. Tyvärr så har jag ingen bra kostrådgivare jag kan rekommendera. Men jag kan tipsa om en god vän till mig som heter Filippa Salomonsson. Hon hjälper till att coacha dig med både maten och det inre som ofta är grunden till dåligt förhållandet med maten. Filippa är helt magisk och jag tycker du ska kontakta henne och fråga vad hon skulle kunna hjälpa dig med filippa@rawclarity.com Kar Ida

      idawarg 2016-03-13 09:59:40
      Svara
  • Bakade ditt banan- och pepparkaksbröd idag! Det är så sjuuuuukt jävla gott alltså!

    Tora 2016-03-12 19:38:59
    Svara
  • Idaaaa, när kommer din och Pärlans MUKBANG???:D ni spelade ju in en sådan för någon/några veckor sen:)

    Mikaela 2016-03-12 16:32:29
    Svara
  • Hej Ida! Om jag har förstått det rätt så bor du tillsammans med någon, är han också vegetarian/vegan? Om inte, hur funkar det? Jag bor delvis med min pojkvän och delvis hemma, men det är bara jag som äter vegetariskt och det är så himla frustrerande när ingen hänger på eller iallafall försöker förstå. Hur hanterar du det om det är så för dig? Kram 🙂

    Vilma 2016-03-12 11:48:16
    Svara
  • Hej bästa Ida. Jag vill gå ner 9 kg på 4 månader. Hur bör man lägga träningen för att nå detta? Vet ju att styrketräning är grymt, men känns som det tar är innan man bränt bort fettet då!
    Sen undrar jag vad du tycker om guarana? Ska skriva högskoleprovet snart och behöver något uppiggande, vid dom sista delproven på eftermiddagen är hjärnan helt slut! Sist drack jag en NOCCO inför sista delprovet och det fick motsatt effekt, kunde inte alls fokusera och orden bytte plats ?
    Kram <3

    Jg 2016-03-12 09:39:18
    Svara
    • Svar på Jgs kommentar.

      Hej fina du! jag svarar på din kommentar i ett inlägg inom kort så håll utkik. Kramis

      idawarg 2016-03-12 18:15:39
      Svara
  • Du är bäst Ida och en stor inspiration! 🙂 <3 http://petra.for.me

    Petra Nordqvist 2016-03-12 08:58:07 http://petra.for.me
    Svara
  • Hej fina, tänkte fråga en grej angående proteinpulver. Jag vill gå ner ca 7 kg i fett alltså. Kan jag ta proteinpulver? För jag äter inte så mycket protein från kosten. Väger 70 o äter max 80 gram protein/dag. Så är det nyttigt med proteinpulver? För det innehåller ju sötningsmedel. .

    sara 2016-03-12 08:38:00
    Svara
    • Svar på saras kommentar.

      Hej fina du! Absolut kan du ta proteinpulver men undvik gärna sötningsmedel då det inte är bra. Använd istället naturliga proteinpulver. Mina favoriter är hampaprotein eller risprotein. De är dock inte så goda med bara vatten men funkar, men de är superbra att ha i smoothies. Annars finns även naturella vassleprotein som smakar topp med vatten/mjölk.

      Du hittar hampaprotein här: http://welloteket.se/produkt/hemp-protein-powder-500g-eu-eko/
      Risprotein här: http://welloteket.se/kategori/sport-traning/protein/protein-protein/
      Vassleprotein: http://welloteket.se/kategori/sport-traning/vassleprotein/

      idawarg 2016-03-12 09:07:42
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Hälsa
Ida Warg
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Linn Herbertsson
Hälsa
Foodjunkie
Home
34 kvadrat
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Susanne Barnekow
Mode
Mathilda Weihager
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Fannie Redman
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Makeup by Lina
Mode
Paulina Forsberg
Hälsa
Josefines Yoga
Mode
Emma Danielsson
Man
Niklas Berglind