Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

KOSTTILLSKOTT VID VIKTMINSKNING?

IMG_2813.JPG

(Inlägg i samarbete med Welloteket)

Hej bästa Ida! Tack för massa inspo! Jag tänkte höra med dig om alla olika saker du har i dina smoothie spirulina och alla möjliga saker vad det är för och vad det hjälper emot? För jag skulle vilja beställa lite men vet inte vad jag ska beställa och var man ska börja! Mitt mål är att må bättre samt gå ner i vikt vad rekommenderar du mig att köpa för något? Ha en underbar dag varma hälsningar Sandra

SVAR: Hej fina du! Jag brukar köra spirulina + proteinpulver i mina smoothies och då kör jag varannan dag –> Inflamino som är ett risprotein som är väldigt bra och läkande för magen och nästa dag –> hampaprotein som är ett vegetabiliskt proteinpulver med massa bra näring och omega 3. Proteinpulvret gör att du får i dig bra med protein som stärker och bygger upp kroppen och att du håller dig mätt längre.

Spirulina innehåller alla näringsämnen och gör så jag får bättre immunförsvar, känner mig piggare och starkare. Det hjälper även till att rensa ut gifter ur kroppen. Jag älskar verkligen spirulina och det finns både i –> pulver och –> tabletter. Det spelar ingen roll vilken form du tar det i.

Sedan skulle jag även rekommendera att ta –> Omega 3 som kan vara till stor hjälp vid viktnedgång. Läs mer om det genom att klicka på produkten.

Att ta tillskott av –> D-vitamin nu under vinterhalvårets mörka månader är också ofta nödvändigt för att se till att boosta immunförsvaret för att hålla sig frisk och pigg.

Sedan är –> Guarana grymt att boosta smoothien med. Det gör dig superpigg och effekten håller i sig under hela dagen till skillnad från kaffe och det är mycket snällare mot magen. Dessutom sägs det boosta fettförbränningen.

(Inlägg i samarbete med Welloteket)

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
12kommentarer
  • Hej Ida! Jag har följt dig länge och som du nämner så tar du kosttillskott. Det är så att jag tänkte hjälpa min mamma att hitta något för hennes mage, hon har colon irritabile (känslig tarm) vilket begränsar henne mycket. Hon äter laktosfritt och har börjat äta mer havrebaserade produkter istället. Men vad tycker du hon bör prova? 🙂 tacksam för svar!
    Tycker förövrigt du är en grym inspiration!

    Angela 2016-03-12 17:42:54
    Svara
  • Hej fina Ida tack så mycket för tipsen 🙂 nu ska jag in och beställa. Så roligt att du gjorde ett helt inlägg om min lilla fråga 🙂 ha en toppen helg kramar Sandra

    Sandra 2016-03-12 06:43:24
    Svara
  • Har denna vinter druckit mer smoothies än jag brukar med spirulina eller mighty greens i samt även tagit D-vitamin från holistic… Jag har mått sämre allmänt och varit förkyld/halsont/febrig/huvudvärk/hängig mycket oftare än jag någonsin varit förut 🙁

    Sandra 2016-03-11 22:29:24
    Svara
  • Få saker slår dock en vanlig hederlig multivitamin när man ligger på kaloriunderskott 😉 Jag har märkt att det är svårt att komma upp i rätt nivåer av mineraler, främst zink och selen, samt B2 när man äter under 1800 kcal och framförallt när man äter mycket veganskt.

    FIT by Emma Hå 2016-03-10 23:31:46 http://fitbyemmaha.com
    Svara
  • Hej Ida! Behöver tips och hjälp. Det är så att jag under en längre period inte har känt mig bekväm i min egna kropp och hur jag ser ut. Jag har däremot ofta haft motivationen till träningen, och svettats mycket och ofta på gymmet. Jag känner dock inte det ger speciellt mycket resultat, givetvis mår jag bra psykiskt av min träning, men jag menar mer resultatmässig. Detta gör att jag tappar motivation en aning, då jag verkligen vill se förändring! jag vill se fusklerna växa och vikten miska, men det händer knappt inget. Jag får inte löpa, då jag har problem med knän osv. Däremot cyklar jag mycket. Vad tror du detta beror på? Och vad ska jag använda mig av för träningsmetod för en minskat vilkt? Du är en stor motivationskälla, kram.

    Emelie 2016-03-10 23:30:31
    Svara
  • Hej!

    Nu när vi ändå pratar om kosttillskott: är det verkligen nödvändigt? Räcker det inte med varierad mat för att få i sig tillräckligt? Jag har länge varit inne på att handla kosttillskott, men eftersom det kostar en hel del rådfrågade jag min mamma och hon sa dom kloka orden ”jag har inte ätit något sånt i hela mitt liv och jag har alltid mått bra och levt ändå”. Vad är ditt svar på en sån fråga? Varför är kosttillskott nödvändigt?

    Tacksam för svar, gillar din blogg och framför allt youtube jättemycket – bra pepp! Kram Alice

    Alice 2016-03-10 20:21:51
    Svara
  • Kan inte du göra fler ”What I ate today” videos? De är jätte inspirerande, favvo youtubevideosarna!!!

    Sofia 2016-03-10 19:51:30
    Svara
  • Hej Ida!
    Jag skulle verkligen vilja få mer slimmade armar och höfter. Jag vet om att man inte kan punktförbränna men tänkte höra ifall du har några bra övningar som gör att man blir lite mer fit och slimmad på dessa område?
    Ser fram emot ditt svar, du är grym!
    Kram G

    Gabriella 2016-03-10 16:46:39
    Svara
  • Bra tips ?

    http://erikalindgren.com

    Erika, sambo, New York 2016-03-10 14:32:02 http://erikalindgren.com
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Home
Andrea Brodin
Mode
Paulina Forsberg
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Susanne Barnekow
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Sandra Beijer
Hälsa
Ida Warg
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Makeup by Lina
Mode
Mathilda Weihager
Mode
Fanny Ekstrand
Hälsa
Josefines Yoga
Mode
Emma Danielsson
Hälsa
Fannie Redman
Lifestyle
Vanja Wikström
Man
Niklas Berglind