Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

MIN OCH VIKTOR FRISK NYA PODCAST

IMG_4084.JPGIMG_4071.JPGIMG_4083.JPG

Okej mina vänner nu ligger min och Viktors podd äntligen uppe på iTunes/podaster och ni kan lyssna på den –> HÄR!

(Eller sök på Warg och Frisk i podcaster). 

I första avsnittet pratar vi om kroppsideal, så missa inte det. Har ni önskemål eller frågor ni vill vi ska ta upp i framtida poddar så skicka det till wargochfrisk@gmail.com.

Hoppas ni gillar den 🙂 Puss, I

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
23kommentarer
  • Riktigt bra podd!

    Har en liten fråga till dig. Jag tänkte försöka ta tag i min stretching och tänkte börja med att lära mig gå ner i spagat. Jag kunde det förut när jag dansade men har sedan jag slutade blivit stelare. Tänkte använda din ”lär dig gå ner i spagat” video och undrar bara om det spelar någon roll när man stretchar. Tänker mest på om jag exempelvis kör ett hårt konditionspass någon dag, kan jag stretcha ordentligt efteråt eller ska jag vänta tills jag inte är lika varm och svettig? Har nämligen för mig att jag någon gång har hört att man inte ska stretcha när kroppen och musklerna är varma eftersom de då är lättare att sträcka ut men att den ”utsträckningen” senare går tillbaka så att stretchningen inte gjorde någon nytta. Haha, lite konstigt formulerat kanske men jag hoppas du förstår, och om det stämmer – är det samma med styrketräning då?

    KRAM

    Elsa Nilsson 2016-03-08 22:25:00
    Svara
  • ÅHH vad rolig & bra er podd var, älskar kombinationen du & Viktor 😀 <3 PUSSS

    Vicky kusin 2016-03-08 20:26:01
    Svara
  • Åh vad kul!! Ska verkligen lyssna 😀

    Anna 2016-03-08 19:51:37 http://nouw.com/annaohlin
    Svara
  • SÅ roligt!

    gabriella Joss, 20 år, fru,toppbloggare och mamma 2016-03-08 19:44:45 http://www.gabriellajoss.me
    Svara
  • På tal om kroppsideal då.. Ida jag behöver hjälp!
    Jag tog några bilder på mig själv häromdagen och insåg verkligen hur mycket jag har gått i vikt.. Jag har ju såklart vetat om det innan, men nu blev jag bara så ledsen och besviken på mig själv.. Jag är 160 lång och ganska ”liten” egentligen, men nu börjar jag närma mig 70kg och för min kropp så ÄR det väldigt mycket, min idealvikt kanske ligger runt 55 kg. Jag vet allt det här att man duger som man är osv.. Men det här är inte jag!! Bara tanken på att behöva visa sig i bikini i sommar får mig att må dåligt.. Jag är inte ute efter något hetsbantande, vill ha något långsiktligt och som håller i längden, men gärna se en del resultat till sommaren så klart. Min siuation nu, äter alltid hemlagad mat aldrig halvfabrikat, äter normala portioner. Tränar en gång i veckan. Äter godis o chips på fredagar.

    Vad ska och får jag äta, vad ska jag träna? Jag vet att styrketräning är grymt men tar ju lång tid innan synliga resultat, jag vill vara fin redan till sommaren! Hur ska jag lägga upp träningen? Hur ska jag lägga upp kosten? Får man unna sig något om man ska gå ned i vikt eller är det helt strikt? Och vad kan man unna sig då? Är nötallergiker förresten!

    Jag önskar så att jag kunde gå till en dietist och PT, men är student och då finns tyvärr inte pengar till det. Jag är bara så less på mig själv, förvirrad och vet inte i vilken ände jag ska börja.

    Kram på dig bästa Ida!

    Flisan 2016-03-08 17:10:52
    Svara
    • Svar på Flisans kommentar.

      Det är bara att äta mycket fullkornsprodukter och inkludera grönsaker och frukt samt minimera fettisdag från oljor nötter och frön så kommer du att gå ner i vikt relativt snabbt och hälsosamt. Jag lovar det kommer att fungera om du ser till att äta tillräckligt med kolhydrater ftån just stärkelserika produkter som potatis, sötpotatis, råris, quinoa, råg, korn, fullkornsvete osv..

      Hanna 2016-03-08 17:42:44
      Svara
  • Hej Ida!
    Jag har ett problem och jag skriver till dig därför att jag tycker att du har en sund relation till både träning och kost. Vilket jag också skulle vilja ha någon gång i framtiden.

    Jag tränar regelbundet 5 gånger i veckan dock har jag hoppat över en vecka och under den veckan började jag att hetsäta för att jag ville straffa mig själv. Mitt problem är att jag har gått upp väldigt mycket i vikt på den veckan och nu undrar jag hur jag ska göra för att få tillbaka den kropp jag hade innan min hetsätningsvecka? Ska jag fortsätta göra de som jag gjorde innan min hetsätningsvecka? Hur ska jag sluta klandra mig själv för den veckan? Jag känner även att jag har blivit svagare, slöare och slappare i kroppen. Då det är tungt och tar emot vid den vanliga träningen vad anser du att jag ska göra åt situationen?

    Kram
    En orolig tjej som har gått upp i vikt

    Tilda 2016-03-08 16:40:48
    Svara
    • Svar på Tildas kommentar.

      Hej Tilda! Jag förstår och du ska bara släppa den veckan. Inget händer bara på en vecka så du kan vara lugn. Träna på och ät bra mat så kommer du ha en hälsosam kropp. Släpp bara den veckan nu. Kramis

      idawarg 2016-03-08 16:46:32
      Svara
  • MEN VAAA! haha hade ingen aning, sånt roligt team! måste lyssna!!

    ISA 2016-03-08 15:45:12 http://isabyl.devote.se
    Svara
    • Svar på ISAs kommentar.

      Haha ja vi är ett speciall team men jag tror det kommer bli grymt 🙂 <3 Hoppas du gillar!

      idawarg 2016-03-08 16:05:44
      Svara
  • Vad roligt med podd!!

    http://erikalindgren.com

    Erika, sambo, New York 2016-03-08 14:55:45 http://erikalindgren.com
    Svara
  • Kul! Ska definitivt lyssna! 🙂

    Johanna 2016-03-08 13:51:08 http://doowop.blogg.se
    Svara
  • Vad roligt med podden! Den ska jag definitivt lyssna på! =)

    Jag har en fråga till dig också som du kanske kan svara på. Jag har ett ”problem” med baksidan av mina lår som gör att jag har svårt att få kontakt med musklerna i flera träningsövningar och de känns allmänt svaga. Om jag tex står upp med knäna parallellt och försöker lyfta hälen mot rumpan så tar det tvärstopp och jag får nästan kramp när jag kommer förbi 90 grader. Har du tips på hur man kan jobba med det? Har något svagt minne av att du skrivit om att du har något liknande problem. Kram!

    amanda 2016-03-08 13:11:17 http://nouw.com/thenewstrongme
    Svara
    • Svar på amandas kommentar.

      Tack finis och ja det är superkul att vi äntligen fått ut podden 🙂 <3 Hoppas du gillar den 🙂

      Jag förstår och du har rätt jag har också haft och har det ibland. Det beror på att jag sträckt mig i hamstring och har ärr i muskeln så jag får inte alltid kontakt. För mig funkar excentrisk träning bäst för att få kontakt. Enbens curl på boll är grymt! Sedan enbens marklyft är också bra 🙂 Kramis

      idawarg 2016-03-08 16:09:38
      Svara
  • Om ni funderar på att byta namn någon gång( asså detta är ingen kritik till namnet) så kan den ju heta ”En frisk Warg” hehe

    Agnes 2016-03-08 13:09:27
    Svara
    • Svar på Agness kommentar.

      Hahaha ja vi kanske ska komma på ett roligare namn framöver så skriver ner ditt förslag . Kramis

      idawarg 2016-03-08 16:10:01
      Svara
  • Hej! Såg att du provsmakade choklad till welloteketi en vlogg. Jag skulle jättegärna vilja att det går att handla en choklad från Vivi som heter Naked bar. Den består av 100% kakao och är osötad. Så svårt att hitta choklad utan tillsatt kokossocker eller agavenektar!

    Lovisa 2016-03-08 12:31:08
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Sandra Beijer
Hälsa
Ida Warg
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Petra Tungården
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Linn Herbertsson
Hälsa
Fannie Redman
Home
34 kvadrat
Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Vanja Wikström
Mode
Mathilda Weihager
Mode
Emma Danielsson
Man
Niklas Berglind
Mode
Fanny Ekstrand