Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

GÅRDAGENS LÖPTRÄNING

IMG_8979.JPGIMG_8978.JPG

God morgon mina hjärtan! Efter en hel helg med vila och massa pepparkakor så gick jag till gymmet igår och körde ett härligt löppass. Så himla skönt att röra på sig efter en helg sittandes på rumpan.

Körde 5 min power walk som uppvärmning och sedan 2 min löpning + 1 min power walk X 50 min och 5 min power walk som nedvarvning. Så där lagom jobbigt och skönt och precis den belastningen mina benhinnor och knän klarar av. Efter jag överansträngde dem med löpning i våras så får jag ont om jag springer för länge i sträck eller för snabbt så därför passar det att köra intervaller med löpning och power walk. Blev 8,5km totalt, GÖTT!

Nu ska jag iväg på lite möten och sedan till min spådam vilket jag verkligen ser fram emot ♥ Puss, I

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
11kommentarer
  • Intervallträning är också perfekt om man som jag tycker att det blir lite långtråkigt att springa. När man kör det här passet så blir det ju lite variation iallafall. Dagens resultat: 9.8km på 1h löpn/pw 🙂

    isflingan 2015-12-16 22:15:11
    Svara
  • Hej fina du! Jag tänkte fråga om du har några stretchövningar för överkroppen? Glömmer lätt den delen och har under lång tid bara stretchat ut underkroppen..

    erika H 2015-12-15 19:33:43
    Svara
    • Svar på erika Hs kommentar.

      Hej Erika! Jajamen det har jag här https://www.youtube.com/watch?v=U9kIGZME_Gc&index=2&list=PL4nEz_ACMgWUHSaNOz9KST45dar5tfbBK
      Kramis

      idawarg 2015-12-15 19:53:37
      Svara
  • Bra jobbat! Det där med knäproblem känner jag igen. När jag hade ont brukade jag ibland gå på löpband och successivt öka lutningen. Sjukt jobbigt, bra rumpträning och pulshöjande men utan att belasta knän och benhinnor.

    Anna - Trend o träning 2015-12-15 14:14:29 http://www.trendotraning.se
    Svara
  • Hej Ida!
    Jag har under hela mitt liv tränat väldigt mycket och jag är generellt väldigt intresserad av kost och träning. Men för drygt ett år sedan blev jag deprimerad och detta gjorde att jag tappade motivationen till träning och sund kost helt. Jag har försökt komma igång igen så otroligt många gånger men faller tillbaka hela tiden, jag märker i mitt mående att jag rent ut sagt mår piss av att inte äta bra och träna- MEN JAG KOMMER INTE GÅNG?!! har du några tips på hur jag kan få tillbaka min motivation och ta mig i väg till gymmet? har en till fråga angående morgonträning- jag har alltid haft svårt för det. Om jag tränar innan frukost precis när jag vaknar, slutar det ofta med att jag blir svimfärdig och jag får avbryta mitt pass. Men samtidigt är det ju skönt att få träningspasset gjort på morgonen… vad kan detta bero på? och finns det något jag kan göra för att inte få så? beror det på dålig kost och att jag är otränad eller att det helt enkelt inte ”passar” mig att träna på morgonen?
    Tack för att du är en så stor inspirationskälla! you go girl

    Josefine 2015-12-15 12:59:20
    Svara
    • Svar på Josefines kommentar.

      Hej Josefine! Jag förstår och det är svårt för mig att säga vad din depression beror på. Trivs du med din livssituation? Partner? vänner? Har du balans i vitaminer/mineraler? Hormoner? Äter du ordentligt? Sover du bra? Jag skulle kolla över alla de frågorna efter svar. Sedan planera in träningen i kalendern som vilket annat viktigt möte som helst och bara göra det. Får du igång träningen och sätter en rutin kommer det bli lättare.

      Angående morgonträning så förstår jag dig absolut. Jag har svårt att göra tunga fysiska grejer på morgonen men yoga eller promenad funkar fint och ibland även lite lätt löpning men styrketräning är helt kört. Jag har hört att de kan bero på att jag har lågt blodtryck och kan få blodtrycksfall på morgonen innan frukost. Men som sagt vi alla är olika och tvinga inte din kropp till något den inte vill. Kramis

      idawarg 2015-12-15 19:49:59
      Svara
    • Svar på Josefines kommentar.

      Jag har märkt att om jag äter en ordentlig sen middag med mycket kolhydrater, proteiner och fett (ingen tonfisksallad nu utan dubbla portioner köttgryta med portatis!) och sedan sover ordentligt så är musklerna och hjärnan laddade till tusen dagen efter och jag kan både träna, jobba och få en massa gjort innan frukost, som jag oftast inte äter förrän vid lunch. Så prova att äta ordentligt kvällen innan och ge det lite tid att spjälkas och gå ut i musklerna. =)

      FIT by Emma Hå 2015-12-15 13:07:20 http://fitbyemmaha.com
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Mode
Emma Danielsson
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Vanja Wikström
Mode
Petra Tungården
Hälsa
Foodjunkie
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Paulina Forsberg
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Sandra Beijer
Hälsa
Ida Warg
Man
Niklas Berglind
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Fannie Redman
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Makeup by Lina