Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

LÅRCURL PÅ BOLL

larcurl-boll-1 larcurl boll

Ni har efterfrågat mer övningar med boll och det här kan vara en av de grymmaste, lårcurl på boll! Shit vad den tar i baksida lår!

Gör så här: Ligg på rygg och placera ena hälen på bollen och håll det andra benet rakt upp i vädret avslappnat. Tryck upp höften så högt du kan och börja dra in bollen mot rumpan. Superviktigt att se till att höften är på samma ställe under hela övningen och spänna bålen. Jag brukar köra 15 rep på varje ben X 3.

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
9kommentarer
  • Hej Ida!
    Har en fråga angående storleken på gym boll. Vad har du för storlek och är det viktigt med rätt storlek? Hur får man reda på storleken? Jag är ungefär 174 cm kan jag ha en boll på 60 cm då?

    Du är bäst! Kram

    Josefine 2016-02-06 15:52:52
    Svara
  • Hej Ida!
    Jag tycker om att träna medel till långdistanslöpning, men har ett stort problem. Varje gång jag har tränat just löpning så börjar jag må jätteilla och får ont i huvudet. Detta kommer inte direkt. Jag brukar börja känna av det ungefär en halvtimme efter passet. Jag är noga med att äta före och efter samt att dricka massor av vatten. Jag har tränat löpning i två år och jag trodde från början att huvudvärken berodde på ovana, men jag får den fortfarande. Är detta vanligt och vad kan det bero på?

    Kram

    Emma 2015-12-12 20:38:01
    Svara
    • Svar på Emmas kommentar.

      Hej Emma! DEt har jag faktiskt inte hört om, har du kollat med din läkare vad det kan bero på. Får du inget vettigt svar där så fråga en sjukgymnast om de kan veta vad det är. Kramis

      idawarg 2015-12-13 10:23:06
      Svara
  • Sååå snygga ben du har!!

    Marinda 2015-12-12 12:09:52
    Svara
  • Fina Ida! Tack för att du är så himla bra!

    Jag är lite sugen på att satsa på att bli helt och hållet fri från rött kött och mjölkprodukter, lite som ett nyårslöfte. Vill mest må bra i kroppen och undvika tillsatta hormoner (ppillerna har jag redan kastat, elaka ting det där) och känner att skippa rött kött och mjölkprodukter kan vara en bra början. Vad tror du om det? Ska man lägga till något på denna ”elakmat-listan”? I första hand handlar det inte om viktnedgång (även om ett eller två kilo bort från magen är välkommet) så behöver något som är hållbart utan att vara för mycket som en diet. Träna gör jag lite då och då, chips och alkohol är också lite då och då (jag vet, kanske inte det bästa för kroppen).

    Är det en bra idé tycker du? Eller ska man istället försöka ha ett par veggodagar i veckan, så att man inte hamnar i fällan för ofta? Hur gör man när man är bortbjuden, det är ju inte så att jag kan säga att jag är allergisk mot mjölkprotein OCH rött kött.
    Om jag ska undvika helt rött kött och mjölk så tror jag det svåraste blir när jag är bortbjuden på middag, charkbrickor och mjölk i kaffet (varken havre eller mandelmjölk funkar till kaffet enligt mig :/)
    Har du extra bra tips för en lite hälsosammare, renare mat som inte blir för svår eller dyr?

    Nu blev detta väldigt långt hehe, hoppas du svarar och hoppas du får en fin kväll 🙂

    Lovisa 2015-12-11 18:52:20
    Svara
    • Svar på Lovisas kommentar.

      Hej fina du och tack för din kommentar! Det låter som en jättebra ide! 🙂 Jag är ju helt vegetarian och försöker äta så mycket vegansk mat som jag kan. Om jag ska bort säger jag bara att jag är vegetarian och erbjuder mig ta med egen mat. Men de flesta är så snälla att de kan göra något vegetarisk eller så äter jag ex bara potatis, sås och sallad. Det funkar hur bra som helst. Skulle det vara så att det inte funkar ibland så spelar det ingen roll om du äter kött 1 gång i månaden. Om jag var du skulle jag börja med att ta bort rött kött och mjölk so du skrev och sedan även försöka ta bort/dra ner även på det vita köttet. Jag lagar massa bra grytor och recept och min mat har aldrig varit så billig som när jag blev vegetarian. Linser, bönor, rotfrukter, frukt, grönsaker är inte i närheten så dyrt som lax, kyckling, kött mm. Kolla mitt arkiv på recept här på bloggen och även mina matvloggar på min youtube där du kan se vad jag äter under en dag http://www.youtube.com/subscription_center?add_user=idasfitness Kramis

      idawarg 2015-12-12 09:12:51
      Svara
  • Hej Ida! Jag tränar ungefär fem ggr i veckan beroende på hur kroppen känns. Jag är 16 år gammal och får därmed inte bestämma vad vi ska äta till middag hemma hos mig. Det är oftast min mamma som lagar maten och det brukar bli vanlig husmanskost – kyckling, älgkött, nötkött, lax, torsk, korvstroganoff, grönsaker, vit pasta, vitt ris, bulgur, gröt, fullkorns- och surdegsbröd o.s.v. Vi äter i princip aldrig pizza, snabbmat, färdiglagad mat och halvfabrikat, och godis äter vi bara på helgen.

    Jag har hört att snabba kolhydrater inte är bra om man vill tajta till kroppen, ha en platt mage och bygga muskler, vilket är precis det jag äter. Min mamma köper bara vit pasta och vitt ris, inte fullkornsvarianterna.

    Ska jag försöka övertyga henne att köpa fullkorn eller kan jag äta det? Just nu äter jag det, men i lagom mängd och med betydligt mer protein. Kommer jag ändå få resultat?

    Felicia 2015-12-11 13:47:03
    Svara
  • Hej! En praktisk fråga: hur tar du hand om dina träningskläder? Jag tycker nämligen att det är lite svårt, tvättar gärna mina träningskläder efter varje träningspass om jag kan (har en tendens att svettas som en gris och vill gärna känna mig fräsch på gymmet) men tycker samtidigt att det sliter på kläderna att tvätta dom stup i kvarten (töjs ut, tappar formen efter ett tag etc). Dessutom händer det att jag måste hoppa över vissa träningspass om jag inte har hunnit tvätta och inte har några rena träningskläder kvar. Har du några tips?

    Kram!

    Hanna 2015-12-11 13:10:43
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Vanja Wikström
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Susanne Barnekow
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Dasha Girine
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Sandra Beijer
Mode
Fanny Ekstrand
Home
34 kvadrat
Hälsa
Ida Warg
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Hälsa
Foodjunkie
Hälsa
Fannie Redman
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger
Hälsa
Träningsglädje