Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

HUR OFTA KAN JAG TRÄNA?

casall1

Tights – HÄR // Top – HÄR // Matta – HÄR (Adlinks)

”Det känns som att tre dagar i veckan med tung styrketräning är minimum om man vill bygga upp sig. Men hur tusan kombinerar man det med all annan träning man vill göra? :O Jag vill träna löpning också, och gruppass… Om alla skall ha tre pass var så blir det ju 9 pass i veckan, och inte så värst mycket tid för återhämtning =( Hur skall man tänka då? Sen undrar jag också hur ofta du tycker att man behöver träna magen, om de vanliga reglerna gäller med en fokusdag i veckan eller om man bör träna dem oftare än andra muskler?”

SVAR: Haha ja det är ett problem man har när man tycker träning är roligt! Allt beror på vad du har för mål me din träning? Man kan ju köra 9 pass om man vill men då kräver det att man har enorm koll på sin kost och återhämtning för att inte bli övertränad. Men 9 pass i veckan är verkligen inte behövligt och kan många gånger bli svårt att få ihop tidsmässigt.

Så återigen så måste du fråga dig vad dina mål med träningen är? Är det att bli bättre på löpning inför ett lopp bör fokuset ligga där. Är det att bli större och starkare bör fokus ligga på styrketräning. Är det för att hålla dig frisk och hälsosam så träna det du tycker är allra roligast.

Angående magen så finns ingen regel. Jag tränar sällan bara magen eftersom det är en av mina starkaste områden. Där emot lägger jag just nu mycket fokus på hela baksidan av kroppen och framförallt baksida lår då den är en svag punkt hos mig. Så mitt svar är att om du känner att din mage är en svag sida hos dig så lägg mer fokus där, annars så räcker det med att aktivera den i alla andra övningar du gör eller slänga in någon magövning då och då i dina andra strykepass.

Kramis

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
9kommentarer
  • Hej ida !
    Jag är en tjej som tränar hårt och mår mår bra utav det. Men jag har länge haft problem mat , jag är besat av att räkna kalorier . Jag har inte några problem med att unna mig godsaker och så men just att ha kontroll på vad och hur mycket jag äter är viktigt för mig eftersom jag lider utav tvångssyndrom. Jag har försökt sluta men det går inte , jag är rädd att jag ska få i mig för lite mat så att jag inte orkar träna lika hårt som jag vill göra eller att jag ska bli tjock .Många säger att man bara ska lysnna på kroppens singnaler när den är hungrig men jag känner aldrig av hunger . Lider desutom av en svår depression vilken gör att min kropp inte fungerar som den ska då jag nu på flera år inte haft min mens heller … Hoppas att du kan hjälpa mig i alla fall en liten bit på vägen och hoppas du kan förklara lite om varför man inte ska räkna kcal .
    p.s älskar din blogg och youtube kanal 🙂

    Fredrika 2015-12-04 11:35:52
    Svara
  • Ida du verkar så underbar! Önskar att du var min vän 🙂

    Annie 2015-12-03 23:48:55
    Svara
  • Ida, jag gjorde din vegetariska gryta idag (som du la upp för någon dag sedan) och den var supergod! Så enkelt och jättegott, tack för tipset 😀

    Elin 2015-12-03 22:18:19
    Svara
    • Svar på Elins kommentar.

      Men vad kul att höra att du gillade den! Det är verkligen min favorit och ska laga den till lunch idag 🙂 <3

      idawarg 2015-12-04 11:12:42
      Svara
  • Hej Ida!
    Vad exakt innebär det att vara övertränad? Hur märker man att man är det? Är jag ute och cyklar när jag tänker att det har med att göra att man tränar mycket och ofta samt inte ser något resultat?

    Du är en grym inspiration!! 🙂

    Cathrine 2015-12-03 18:47:01
    Svara
  • Hej ida !

    Jag är en tjej som tränar hårt och mår mår bra utav det. Men jag har länge haft problem mat , jag är besat av att räkna kalorier . Jag har inte några problem med att unna mig godsaker och så men just att ha kontroll på vad och hur mycket jag äter är viktigt för mig eftersom jag lider utav tvångssyndrom. Jag har försökt sluta men det går inte , jag är rädd att jag ska få i mig för lite mat så att jag inte orkar träna lika hårt som jag vill göra eller att jag ska bli tjock .Många säger att man bara ska lysnna på kroppens singnaler när den är hungrig men jag känner aldrig av hunger . Lider desutom av en svår depression vilken gör att min kropp inte fungerar som den ska då jag nu på flera år inte haft min mens heller … Hoppas att du kan hjälpa mig i alla fall en liten bit på vägen och hoppas du kan förklara lite om varför man inte ska räkna kcal .

    p.s älskar din blogg och youtube kanal 🙂

    Fredrika 2015-12-03 13:17:56
    Svara
  • Tusen tack för svaret!

    FIT by Emma Hå 2015-12-03 12:31:30 http://fitbyemmaha.com
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Foodjunkie
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Vanja Wikström
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Elin Johansson
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Sandra Beijer
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Makeup by Lina
Mode
Paulina Forsberg
Hälsa
Fannie Redman
Hälsa
Josefines Yoga
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger