Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

MORGONTRÄNING

lop-traning-1 lop-traning lopning loptraning

På min födelsedag gjorde jag något jag nästan aldrig gör, nämligen tränade på morgonen innan frukost. Jag kände bara ett sådant sug på det så jag var tvungen. Tog mig en liten chill intervallrunda med löpning och PW på 50 min. Helt perfekt innan frukost och jag bara flög fram. Den känslan är så himla härlig med löpningen tycker jag! Kände mig varken trött eller hungrig utan det var bara nice. Kanske är något jag fortsätter ibland med framöver faktiskt.

Brukar ni morgonträna? ♥

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
18kommentarer
  • Ida, håller du fortfarande på som pt för folk som vill ha dig som pt eller har du slutat med de och ger råd och tips över bloggen?

    Malin 2015-12-01 22:21:55
    Svara
    • Svar på Malins kommentar.

      Nej tyvärr så hinner jag inte det. Kramis

      idawarg 2015-12-02 09:36:23
      Svara
      • Svar på idawargs kommentar.

        Oh, va synd! Hade varit trevligt och ha dig som det bara en gång så jag verkligen vet vilka grejjer jag ska jobba med och hur så jag kan komma dit jag vill. 🙂 men jag förstår dig. // Kram på dig goding!

        Malin 2015-12-02 21:13:25
        Svara
        • Svar på Malins kommentar.

          Ja jag vet och jag älskar att vara PT men just nu räcker inte tiden till. Kommer säkert någon gång i framtiden ta upp det igen men säger till på bloggen då. Kramis

          idawarg 2015-12-03 12:51:32
          Svara
          • Svar på idawargs kommentar.

            Ja, de ska jag göra! 🙂 De vore så j*vla roligt! 🙂 och dessutom bra för mig. Min bov är nog framförallt detta gottande.. men jag vet ju att jag inte mår bra utav de.. vet du något nyttigt men som ändå är gott som man kan ta istället för t.ex chips,godis,kakor,glass? Och nånting gott istället för läsk,juice ? 🙂 // Kram!

            Malin 2015-12-03 21:13:15
            Svara
            • Svar på Malins kommentar.

              Haha ja det är lätt att man fastnar i det. jag brukar alltid äta frukt/bä eller en smoothie om jag blir sötsugen eller så tar jag en ruta mörk choklad. Det räcker för mig. Läsk och juice har jag aldrig varit ett s tort fan av men jag brukar dricka te, smoothies, citronvatten mm när jag är törstig eller Holistics blåbärsjuice, så galet god!! Kram

              idawarg 2015-12-04 11:14:44
              Svara
  • Jag har börjat styrketräna på morgonen. Mellan 5 – 5.30 är jag på gymmet. Trodde verkligen inte det skulle funka men äter jag ett mål med casein kvällen innan och tar en protein drink på morgonen innan jag går iväg funkar det alldeles utmärkt! Och det är så skönt att komma hem på eftermiddagen och vara klar för dagen. Att bara koncentrera mig på att laga god mat och sen mysa med dottern tills det är dags att sova igen.

    linda 2015-12-01 20:16:26
    Svara
  • Träning på morgonen är verkligen en favvo! Dock går det inte på vardagarna då jag börjar jobbet kl 6, men mina lediga fredagar är helt klart gym på morgonen! Känns som man har så otroligt mkt energi och det är då jag kör mina tyngsta pass och orkar mest! Underbart att börja dagen så! 😀
    PS tack för en underbar blogg!! Följt dig flera år och älskar den fortfarande lika mkt! Så mkt inspiration och roliga recept då jag också är gluten! Perfekt! 😀
    Kram

    Theres 2015-11-30 20:18:14
    Svara
    • Svar på Theress kommentar.

      Men alltså tack vad otroligt glad jag blir att höra och jag håller med dig om morgonträningen. Stor kram på dig <3 <3

      idawarg 2015-11-30 20:27:19
      Svara
  • Jag tränar nästan alltid på förmiddagen innan dagen första mål (som är lunch för mig). Annars tränar jag sent på kvällen, runt 20.00 och äter en sen middag. Jag kan typ inte träna om det inte är minst 4 timmar sedan jag åt senast, känner mig helt tung och trött då.

    FIT by Emma Hå 2015-11-30 16:52:47 http://fitbyemmaha.com
    Svara
  • Hur många gånger om veckan brukar du träna? 🙂

    Amy 2015-11-30 16:28:27
    Svara
  • Hejsan Ida! Har ett problem och hoppas du kanske har en lösning åt mig.
    Försöker äta en bra och sund kost och detta funkar jättebra på vardagarna. Kan ha en godisskål framför mig och ändå inte bli sugen. Men detta gäller bara på vardagarna. På helgerna blir jag galen. Jag går lös på ALLT. Har inget problem att unna mig men det blir helt överdrivet mycket under helgena, riktigt osunt mycket. Försöker grunda och äta bra mat men det är något i hjärnan som gör att jag bara vill trycka i mig allt jag kommer över och ser. Vad sjutton gör jag åt detta??? (har testat ha helt sockerfria helger och längre perioder utan socker men så fort jag har sockerdetoxat blir jag helt tokig på helgerna igen)

    Emelie 2015-11-30 15:40:14
    Svara
    • Svar på Emelies kommentar.

      Hej Emelie! DEt där sitter bara i din hjärna och att ha strikta förbud kan göra att man blir lite galen 🙂 haha. Jag brukar tänka att jag äter 80% bra och sedan fär jag äta 20% vad jag vill. DEt gör att jag får ett mer avslappnat sätt till kost och inte går runt och tänker på allt jag vill äta. Kanske passar dig också? 🙂 Kramis

      idawarg 2015-11-30 16:23:53
      Svara
  • Jag brukar morgon träna på helgerna, absolut bästa starten och hela dagen blir 100 gånger mer effektiv!

    Bella 2015-11-30 15:00:40
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Mode
Pamela Bellafesta
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Sandra Beijer
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Dasha Girine
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Vanja Wikström
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Ida Warg
Hälsa
Josefines Yoga
Man
Niklas Berglind
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Träningsglädje
Mode
Fanny Ekstrand
Hälsa
Fannie Redman
Mode
Chrystelle Eriksberger