Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

KOST- OCH TRÄNINGSDAGBOK

matdagbokmatdagbok-2smoothiematdagbok-3

God morgon mina hjärtan! Som jag berättade så har ju min app stängts ner och många av er saknar min matdagbok jag skrev där och har frågat om jag kan göra den här på bloggen istället. Jag kan inte göra den varje dag men någon gång då och då kan jag absolut göra det om ni vill? Vill ni inte så säg till 🙂

I alla fall så kommer här måndagens mat och träning…

Frukost: Gröt på 1 dl bovete, 1 dl amaranth flingor, kardemumma, 2-3 dl vatten toppat med 1 skivat äpple, kanel och havremjölk + en stor kopp med te och Chlorella.

Lunch: Träffade söta Sabina och åt lunch på Reload. Jag käkade där en sallad med potatis, fetaost och pumpafrön.

Mellis: En smoothie bowl på 1 banan, 2dl havtorn, 1 skopa Inflamino, aloevera och lite vatten. Toppade med amaranthpuffar, pumpafrön och gojibär.

Middag: 250g kokta rödbetor, spenat och 150g halloumi.

Kvällsmat: Samma som frullen.

Träning: Styrketräning ben + mage.

Kommentar: Kände mig pigg och glad hela dagen och ganska mätt men var även uppe på natten och käkade banan fast att jag åt sen kvällsmat 😀 Haha.

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
4kommentarer
  • Vilken härlig färggrann mat! Fast jag skulle behöva mer protein för att bli mätt tror jag… Äter du ägg? Eller lägger till proteinpulver i dina smoothies ibland? Tack för en superbra blogg! Jag lyssnade på Framgångspodden med dej och din kille häromdagen, kul och intressant att höra er tillsammans! Ni verkar vara ett riktigt power-par med mycket energi och glädje 🙂

    Em - mitt liv på NZ 2015-11-13 21:22:19 http://emsliv.wordpress.com
    Svara
    • Svar på Em - mitt liv på NZs kommentar.

      Jag trodde också det i början men det gäller bara att äta mer och ja jag lägger till proteinpulver i mina smoothies 🙂 Men åh vad kul att höra 🙂 Tack finis <3

      idawarg 2015-11-14 09:11:59
      Svara
  • Hej Ida! Min frukost och lunch består oftast av vegetarisk mat och ibland även middagen men jag vill äta helt vegetariskt tillslut! Men jag tränar mycket och är rädd att jag inte ska få i mig tillräckligt med protein hur gör du? ?

    Anna-Karin 2015-11-13 11:58:45
    Svara
    • Svar på Anna-Karins kommentar.

      Hej! Jag var också det i början men det går hur bra som helst 🙂 Bara att äta mer mat så kommer du få i dig proteinet du behöver. Jag boostar även mina smoothies med proteinpulver och toppar med massa frön, chlorella, spirilina mm som är proteinrikt 🙂 KRamis

      idawarg 2015-11-14 09:13:48
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Sandra Beijer
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Dasha Girine
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Susanne Barnekow
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Fannie Redman
Home
34 kvadrat
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Vanja Wikström
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Tess Montgomery
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger
Hälsa
Träningsglädje