Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

VECKANS INSPO

IMG_4947.JPGIMG_4949.JPGIMG_4948.JPG

Veckans #wargpower är ju helt magiskt! Ni är så sjukt grymma och så kul att följa er! (Vill ni följa någon på bilderna ovän så hittar ni dem i hashtaggen #wargpower på instagram). Så glöm nu inte att tagga era bilder så vi kan peppa och följa varandra. Idag kommer en ny utmaning upp på –> min youtube och det är en ny efterlängtad yoga challenge så missa inte det 🙂 Puss, I

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
2kommentarer
  • Hej Ida!
    Jag är 23 år och har tränat mer eller mindre sen jag var liten, och gymmat och sprungit sen typ 6-7 år.
    Jag är trött på att jag aldrig ser någon skillnad, enda gången jag märkte skillnad var ett par år sen när jag tränade och åt liite för lite och gick ner till 58 kg (ungefär 8 kg mindre än vad jag väger idag), jag började äta som vanligt och tränade nästan ingenting under en period och då gick jag förstås upp igen. Jag anser att min ”normalvikt” är kring 62, jag är 172 cm.
    Jag vill inte snöa in mig på vikt hit och dit men jag trivs inte just nu och vill därför bli starkare men även gå ner lite.
    Jag gör ofta de klassiska felen att lägga upp för höga träningsmål och sen tappar jag suget och har uppehåll ett par veckor och så börjar jag om, utan att hitta en balans. Just nu har jag tränat 4-5 gånger i veckan i drygt en månad, innan dess ca 3 ggr i en månad, från nästan ingenting under sommaren. Det känns som jag kan hålla det framöver men blir så trött på att jag inte ser något resultat. Den största boven är antagligen mina matvanor, jag äter inte dålig mat men jag äter godis mer eller mindre varje dag (typ 1 hekto) och jag måste få bort mitt sockerberoende, vilket jag vet HUR jag ska göra jag har bara inte klarat det ännu.
    Däremot kan jag ofta känna att om jag inte äter nyttigt rätt igenom så spelar det ingen roll, och därmed äter jag onyttigare än vad jag behöver göra. Äter jag bra mat i övrigt känns det sämre att köpa godis t.ex.
    Jag vill göra en radikal förändring av mina matvanor och det känns som en sådan kraftansträngning så tänkte fråga dig om råd. Vad anser du är ”bra” grejer att ha hemma? Typ basgrejer om jag liksom ska köpa ett start-kit för exempelvis smoothies, glutenfria recept osv? Jag är extremt ofta uppsvullen, vet inte om det beror på gluten men borde testa. Alla recept du skriver om låter ju svingoda men det är alltid något som saknas hemma och då blir det inte av. Mina basgrejer är typ bröd, fil, havregryn, smör, ost, pasta, grönsaker, fisk, kyckling osv. men jag vill ha förutsättningarna för bättre mat, typ bra melllanmål istället för en ostmacka.
    Undrar också hur lång tid du tycker en sund viktnedgång bör ta, om man säger typ 5 kg?
    Nu blev det här världens längsta fråga men hoppas du kan hjälpa mig.
    Tack!

    K 2015-11-01 10:43:03
    Svara
  • Vore kul om du kunde ta med mina wargpower bilder nångång 🙂

    @91jeti

    Jenny 2015-11-01 10:31:43 http://wwww.jennytingvall.devote.se
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Mode
Pamela Bellafesta
Mode
Chrystelle Eriksberger
Lifestyle
Susanne Barnekow
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Vanja Wikström
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Hälsa
Ida Warg
Hälsa
Träningsglädje
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Foodjunkie
Home
Andrea Brodin
Hälsa
Fannie Redman
Lifestyle
Dasha Girine
Lifestyle
Elin Johansson
Home
34 kvadrat
Mode
Fanny Ekstrand
Man
Niklas Berglind
Paulina Forsberg