Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

VARFÖR GÅR JAG INTE NER I VIKT?

casall2

Adlinks Top – HÄR // Tights – HÄR

question-answer

Hej Ida! Känns som jag frågat dig TUSEN gånger nu angående träning och vad man ska äta. Och jag tycker det är så svårt. Under en längre tid sen förra året har jag hållt på tränat. Och hela tiden är det ju snack om vad som är bra och vad som inte är bra och vad som ligger i maten osv osv. Så man blir tillslut bara knäpp i huve! Man börjar ställa sig frågan själv vad man ska äta då det är en massa skit i massor av maten man köper och maten som finns. Och jag tycker det är fruktansvärt svårt och veta vad som är bra att äta och kombinera ihop med träningen man gör och det man vill uppnå. Jag har alltså nästan nu i ett år snart 2 ( i februari) försökt uppnå att få till mina lår till att bli fasta o smala. och få till min mage platt och få till en snygg rumpa och få till bicepsen snygga. De känns verkligen som att jag skulle behöva en pt för att ens få till de jag vill uppnå. men tyvärr så har man ju inte ekonomin till det. och jag vet att du alltid lägger ut inlägg om mat,kost träning osv. :/ Hoppas du kan hjälpa mig på nått sätt. För detta börjar gå mig på nerverna o jag mår så fruktansvärt dåligt över min kropp. Jag känner mig som en bladning av en kort men fet padda slash en ko med hängtuttar! :O haha hoppas du verkligen kan hjälpa mig. // Kram Malin! 

SVAR: Hej Malin och tack för din kommentar! Haha det är bara att fråga på 🙂 Vad tråkigt att du tycker så om din kropp och du är inte ensam om att stå still och inte få resultat. Det är svårt för mig att säga vad eller om det är något du gör fel i din kost och träning då jag skulle behöva se exakt vad du äter och hur du tränar.

Men de frågorna som dyker upp i mitt huvud är… Lyfter du tillräckligt tungt? Varierar du din tränig tillräckligt? Äter du verkligen sockerfritt? Äter du saker du är överkänslig mot? Stressar du för mycket? Sover du ordentligt? Dricker du alkohol? Känner du att du sköter alla frågor jag precis ställde perfekt så skulle jag börja kolla över hur dina hormonbalanser ser ut? Har man svårt att gå ner i vikt eller få resultat av sin träning så kan det ofta bero på en hormonobalans i kroppen. Det går att enkelt beställa ett salivtest via nätet som kan ge dig svar på hur din hormonbalans ser ut. (Bara googla salivtest) Jag skulle ju också rekommendera att göra en hårmineralanalys för att se hur det står till med vitamin/mineralbalansen?

Ja som du ser finns det många parametrar att ta hänsyn till och det bästa är att testa sig fram. Hoppas du fick lite tips och råd som du kan ha användning för.

Kram Ida

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
10kommentarer
  • Hej! Jag googlade salivtest men tyckte hemsidorna var tvivelaktiga. Har du någon rekommendation på en bra hemsida där man kan beställa ett test? Tack för ett bra inlägg. / nathalie

    nathalie 2015-10-27 10:09:01
    Svara
  • Bra inlägg!

    http://fitnessbymalin.blogg.se/

    Malin 2015-10-26 21:37:03 http://fitnessbymalin.blogg.se/
    Svara
  • […] Gå ner i vikt Christer Hansson […]

    Jag går inte ner i vikt | Christer.L.Hansson 2015-10-26 13:23:09 http://christerhansson.com/2015/10/26/jag-gar-inte-ner-i-vikt/
    Svara
  • vitlök*

    Marie 2015-10-26 12:59:37
    Svara
  • Hej Ida! Jag har läst att du är allergisk mot vitlön men ändå ser jag att du brukar göra curryrätter. Är också känslig mot det men älskar curry. Gör du det någon gång ibland bara? Jag är som mest känslig mot mjölk och håller på det strikt men kanske inte gör något om man äter curry ibland då? Kramis

    Marie 2015-10-26 12:59:04
    Svara
    • Svar på Maries kommentar.

      Ja jag kan bli riktigt uppblåst av vitlök faktiskt. Det är ingen vitlök i curry, i alla fall inte i min 🙂 Där emot så har jag nu testat örtsalt en gång och det gick bra faktiskt. Det är mer färsk vitlök som jag är känslig mot. Kramis

      idawarg 2015-10-26 18:37:25
      Svara
  • Hej Ida! Först och främst, tack för en superbra blogg! Du har inspirerat mig till att börja yoga och nu är jag verkligen helt frälst! Min fråga till dig handlar dock om styrketräning och träningsplanering. Har du några tips hur man ska sätta ihop passen (dvs vilka muskelgrupper som går bra att köra på samma pass)? Vill träna hela kroppen men fokus på ben och rumpa. Känner att jag behöver ett schema att följa för att utvecklas och bli starkare, inte bara bibehålla. Hur många veckor bör jag köra samma pass? Helt enkelt, behöver lite inspiration till att pussla ihop ett grymt träningsprogram och en bra planering. Kramar!

    Hanna 2015-10-26 12:33:57
    Svara
    • Svar på Hannas kommentar.

      Hej och tack snälla 🙂 <3 Vad roligt att höra och håller med, yoga är bästa!!! Allt beror på vad du har för mål? Hur många styrkepass i veckan ska du köra? osv. Jag kör ex. 3 pass och då kör jag ett med fokus ben/rumpa bara och tungt, sedan 1 med fokus rygg, bål och överkropp och sedan ett med mest fokus på ben/rumpa fast med lite lättare vikter och mer kontaktövningar. Det är för att jag verkligen fokuserar på att få starkare ben/baksidor/rumpa. I våras hade jag mer fokus på ryggen då det var min svaga punkt. Så sätt upp mål och utgå från det. Det kan vara bra att byta var 4e-6e vecka. Kramis

      idawarg 2015-10-26 18:50:57
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Vanja Wikström
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Susanne Barnekow
Mode
Pamela Bellafesta
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Dasha Girine
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Sandra Beijer
Mode
Fanny Ekstrand
Home
34 kvadrat
Hälsa
Ida Warg
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Hälsa
Foodjunkie
Hälsa
Fannie Redman
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger
Hälsa
Träningsglädje