Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

ENBENS MARKLYFT

kjejsarenkjejsaren-1

Här mina vänner kommer en GRYMT bra övning, enbens marklyft. Den är så bra för att förbättra balans och styrka i baksida-, insida lår, fotleder, knäled, rumpa mm. Den stabiliserar upp hela nederdelen av kroppen. Jag har haft stor användning av den här övningen då jag har väldigt överrörliga och instabila fot- och knäleder. Jag har också blivit sjukt förbannad på övningen då jag alltid ramlar 😀 haha. I början körded jag utan vikt men nu håller jag i en 12kg kettlebell. Har ni inte provat denna övning måste ni göra det!

Gör så här: Stå på ett ben och håll i en vikt och böj andra benet. Spänn hela kroppen och böj fram. Viktigt här är att spänna upp hela kroppen så ni inte tappar dest böjda benet utan i slutläget ska ni vara spikraka precis som i utgångsläget. Se också till att inte tappa hållningen utan spänn upp ryggen. På väg tillbaka så aktivera rumpa och baksida lår för att ta er upp igen. Sätt aldrig ner foten mellan repetitionerna. Jag brukar köra 12 X 3 / ben.

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
11kommentarer
  • Himla bra övning! Tack för bra tips! 🙂

    Johanna 2015-10-19 00:16:54 http://doowop.blogg.se
    Svara
  • Hej 🙂 jag har en fråga. Vad är ditt mål med träningen? Ser att du ofta kör ganska höga reps 12-15. Ger det slankare muskler? Själv tränar jag ofta på låga reps,Max 5, vissa övn 8 reps. Är ganska stel/bulligt musklig och skulle vilja bli slankare. Men de är så roligt att lyfta tungt och få reps 🙂 men alla säger att man ska lyfta tungt för att gå effekt. Men samtidigt vill jag inte se ut som en body fitness tjej.

    Gabriella 2015-10-17 17:36:53
    Svara
  • Hej Ida! På din video om hur man gör squats säger du att det är superviktigt att knäna spårar över tårna. Hur menar du då? För jag har hört att det är extremt viktigt att knäna INTE går över/längre fram än tårna, så förstår inte riktigt. Kram!

    Olivia 2015-10-17 16:11:04
    Svara
  • Bra övning!

    Hanna 2015-10-17 15:06:25 http://hannafialotta.blogg.se
    Svara
  • Den övningen är bra också om man går inåt med fötterna (pronerar) övningen stärker upp fotvalvets muskler 🙂

    Linnéa 2015-10-17 13:29:53 http://www.kroppens-helhet.se
    Svara
  • Hej Ida! En liten fråga, förr minns jag att du höll på mycket med pole-dance, men har fått för mig att du kanske inte gör det längre? Är det pga någon skada, brist på lust, tid eller något annat?

    Lovisa 2015-10-17 10:17:49
    Svara
    • Svar på Lovisas kommentar.

      Jo jag vet jag älskar Pole Dance. De har alltid sommaruppehåll, efter det åkte jag till Thailand och efter det har jag haft fullt ös och ej haft tid. Ska försöka komma igång med det men mitt problem har varit att passa tider tyvärr men ska verkigen försöka då det är så kul och grymt bra träning 🙂

      idawarg 2015-10-17 14:32:22
      Svara
  • Vad heter skorna? ?

    Maria 2015-10-17 08:04:21
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Linn Herbertsson
Home
Andrea Brodin
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Sandra Beijer
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Makeup by Lina
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Home
34 kvadrat
Hälsa
Josefines Yoga
Mode
Emma Danielsson
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Vanja Wikström
Lifestyle
Susanne Barnekow
Man
Niklas Berglind
Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Fannie Redman
Mode
Fanny Ekstrand