Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

AXLAR OCH CORE

traningsbloggaxelpress baksida-axlar inner-core larcurl larcurl1 ovning-mage svardet-1

Hej mina älsklingar och glad lördag! Idag så funderar jag på att dra till London med en tjejkompis. Vi får se hur det blir med det! Är så galet taggad på att shoppa 🙂 Wohoo. Om inte så blir det bara mys och fix hemma i lägenheten. I alla fall så har jag galen träningsvärk efter torsdagens axel/core/baksidalår pass. Det var ett riktigt roligt pass där jag växlade mellan axel- och magövningar och sedan körde jag även några övningar för baksidalår och rumpa för att hålla dem aktiverade. Har verkligen fått bra resultat av att lägga in någon ben/rumpövning i varje pass och det gör att jag får galet bra kontakt i mina riktiga benpass. Filmade även hela passet så för er som inte förstår alla övningar jag skriver kommer snart en video på dem 🙂 Puss, I

Uppvärmning: 10 min power walk 15% lutning

Superset: 12 axelpress 6kg hantlar (bild 2)+ 15 raka hantellyft åt sidan 2 kg X 4

Superset: 10 baksida axel maskin 15kg (bild 3) + 15 crunch i cable cross 7,5kg (bild 7) X 4

Superset: 12 squat i abduktormaskin 55kg + 15 lårcurl (bild 5 & 6) 20kg X 4

10/sida enbenspress 50kg X 3

Triset: 10 ”svärdet” (bild 8) + 15 sidogång med gummiband + 12 inner core övning ( bild 4) X 3

 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
9kommentarer
  • Ser bra ut!! Måste testa några av övningarna!

    http://fitnessbymalin.blogg.se/

    Malin 2015-10-03 20:06:22 http://fitnessbymalin.blogg.se/
    Svara
  • Hej fantastiska Ida!

    Jag har en fråga till dig, en dansare till en annan (fd.) :). Jag har extrema problem med en sträckning som sitter, jag vet knappt var.. Ljumske/ilipsoas/abduktor.. Jag vet knappt själv för smärtan kommer i ganska olika områden vid samma område, if that makes sense. I alla fall,, jag har precis flyttat till Sthlm och vet att du själv har haft stora problem med sträckningar och även har fått hjälp med dem här i Sthlm. Skulle du vilja tipsa mig om några bra ställen att gå till för hjälp med detta problem. Värt att nämna är också att detta är ett återkommande problem sedan några år tillbaka, och troligtvis har jag en hel del ärrbildning i muskeln. Jag tackasamt emot tips om både sjukgymnaster, laserbehandling, naprapater, ja, allt som kan tänkas hjälpa.

    Du är grym!

    / Ella

    Ella 2015-10-03 19:58:13
    Svara
    • Svar på Ellas kommentar.

      Hej Ella och jag förstår! Jag fick hos FeelGood på Östermalm hos en sjukgymnast som heter Carl Askling som är specialist på hamstring skador. Vet ej om han tar emot andra sträckningar. Annars så går jag nu hos grymmaste naprapaten Kjersti som själv är dansare och har därför mycket bra förståelse för oss som är lite rörligare 🙂 DU kan hitta henne här http://www.kjersti.se/ Lycka till kramis

      idawarg 2015-10-04 10:22:18
      Svara
  • Hej Ida,
    Tack för en helt underbar blogg, du inspirerar så enormt mycket med allt, din träning, din mat, din livsstil.
    Har lite funderingar som du kanske kan svara på?
    Är gravid och har tappat mycket motivation på grund av att man blir trött osv. skulle du kunna berätta lite om vad som är extra viktigt att träna när man är gravid. Kanske komma med lite exempel på övningar. Vissa säger att man inte ska träna magen, är de sant eller gäller de bara att lyssna på sin kropp?
    Behöver en spark i röven NU.
    Ha de gott!

    Elina 2015-10-03 18:46:18
    Svara
    • Svar på Elinas kommentar.

      Hej Elina och grattis till graviditeten 🙂
      Jag förstår och när du är gravid så är det viktigaste att du lyssnar på din kropp och att du håller igång så mycket som du orkar. Jag skulle fokusera mycket på att stärka upp överkroppen och speciellt ryggen så du kan bära omkring på ditt barn lätt som en plätt sedan och inte få dålig hållning 🙂 Latsdrag, olika rodd, axelpressar, rotation mm är grymt. Angående magen så vet jag inte. De flesta säger att man inte ska träna magen men min pole dance lärare körde Pole i 6e månaden och gjorde värsta grejerna och det verkade funka hur bra som helst att aktivera den magen så. Men jag skulle nog kanske vänta med att träna magen tills efter barnet kommit. Kramis

      idawarg 2015-10-04 10:26:25
      Svara
  • London är verkligen bästa staden! Vill alltid tillbaka så om din kompis inte vill,då vet du vem som ställer upp på en shoppingrunda haha 😉
    Ha en grym lördag bästa du!

    Camilla 2015-10-03 08:08:20 http://camillanorman.se
    Svara
    • Svar på Camillas kommentar.

      Ja London är magiskt men tyvärr får vi ej tag på någon bra flygbiljett så får skjuta upp vår resa lite. Får ha en grym lördag hemma istället 🙂 Ha en fin lörda du med! Kramis <3

      idawarg 2015-10-03 09:03:37
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Man
Niklas Berglind
Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Fannie Redman
Mode
Paulina Forsberg
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Home
Andrea Brodin
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Vanja Wikström
Mode
Emma Danielsson
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Ida Warg
Home
34 kvadrat
Hälsa
Foodjunkie
Hälsa
Josefines Yoga
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Susanne Barnekow