Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

SVAR PÅ FRÅGESTUND – DEL 2

question-answer

Hej ida! De är så att jag vill gå ner lite i vikt och få en tightare mer vältränad kropp. Jag vet att kosten är jätte viktigt så Vad ska jag undvika för mat och även vilken ska jag äta mer utav? Eftersom jag dessutom går i skolan fortfarande och måste äta skolmaten som inte är den bästa och näringsrika hur ska jag tänka då? Tack för en super bra blogg. KRAM <3

SVAR: Hej och tack snälla 🙂 <3 Ja kosten är viktig och jag skulle satsa på att äta mindre socker, snabba kolhydrater och halvfabrikat. I skolan så ät mer sallad, kött/fisk/fågel, potatis, ris, frukt  så du blir mätt och håller dig. Äter man bara av ex pasta, bröd, dricker sockrad juice, flingor mm. så blir man snabbt hungrig och sötsugen igen. Kamis

Hej! Vad är det bästa upplägget enligt dig för att bygga så stora muskler som möjligt? Antal set/reps/övningar per pass? Kram!

SVAR: Tunga vikter med 8-10 reps och vila mellan övningarna. Sedan det viktigaste av allt är att äta massa mat och sköta återhämtningen! 🙂 Kram

Hej! Lite annorlunda fråga men jag undrar hur det är för er “instagram kändisar” när ni är på gymmet 🙂 som tjej får man rätt mycket uppmärksamhet oavsett är min uppfattning och för er som får massa beundrare i sociala medier kan jag tänka mig att det är ännu mer! Så får du mycket ragg/uppmärksamhet IRL på gymmet med?  kram finis

SVAR: Haha rolig fråga! 🙂 Det händer faktiskt att jag får en hel del ragg på gymmet men oftast är det nog från de som inte vet vem jag är. De som känner igen mig är oftast blyga eller så vet de att jag har pojkvän. Men i somras var det helt galet en period då jag under en vecka blev stoppad i gymmet, på gatan, på café mm. av killar som kom fram och berömde mig. Så himla gulligt och modigt av dem men jag fick ju på ett snällt sätt säga att jag har pojkvän 🙂

Hej Ida och tack för en superbra blogg verkligen!! Jag är 22 år och undrar om du har tips på vart man kan träffa nya vänner? Saknar att vara en del av ett stort kompisgäng som jag var när jag var yngre? Kram!SVAR: Ja sök i mitt inlägg HÄR där man kan ansöka eller kontakta nya vänner. Perfekt att hitta nya träningsglada vänner! Annars tycker jag gymmet är bästa stället eller bara våga ta steget och kontakta någon människa du tycker verkar härlig. Det kan jag göra iband och ofta hittar man vänner för livet 🙂 <3

Hej! Jag startade för en tid sedan ett träningsrelaterat instagramkonto där jag då bl.a. postar bilder där t.ex magmusklerna eller rumpan syns. Detta är helt naturligt för mig eftersom jag under en lång tid följt andra instagrammare och bloggare som gör detta men jag märker att min pojkvän inte förstår det alls. Hur ska jag föklara detta för honom? Inte sätter jag upp dessa bilder för att få bekräftelse av andra (som han tror) utan helt enkelt för att.. Jaa jag vet inte ens själv 🙂 Tack för svar i förväg! Kram<3

SVAR: Hej! Jag kanske är fel tjej att fråga då jag har en väldigt bestämd åsikt här… Han ska skita fullständigt i vad du gör! Du får göra exakt vad du vill utan att han ska lägga sig i. Posta vad du vill och om han inte accepterar det så kan han dra. Haha. Varför ska han bestämma vad får och inte får göra. Blir han svartsjuk över det så är det han som behöver jobba med sig själv för att kunna lita på andra människor. Så mår du bra av att driva ditt instagramkonto så kör! #girlpower ♥

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
13kommentarer
  • Hej Ida! Det är så att jag vill gärna går ner i vikt. Men jag vet inte riktigt om jag tränar rätt? Jag tränar regelbundet 4ggr i veckan på F&S. Då kör jag alltid 15-30 min kondition i början av varenda gympass, antingen så kör jag intervaller på rullbandet eller så kör jag på crosstrainern ( ibland så springer jag också) , sen 1-2 timmars styrketräning. Jag gör även magövningar varenda dag.
    Jag kör ena dagen ben och rumpa , andra gången kör jag rygg, bröst och armar, tredje gången så kör jag 1 timme kondition och sista gången så blir det ett pass som tex spinning, skivstång m.m När jag kör styrketräning så kör jag 3×10 reps med maximal styrka. Alltså det jag undrar över är om jag tränar effektivt för att gå ner i vikt?
    Genom att blanda kondtion och styrka eller ska jag bara ska köra det ena? Ska jag styrketränar i maximal styrka eller fokusera mer på uthålligheten och köra mera reps? Ursäkt för att det blev så långt men har funderat över detta ett tag!
    Älskar din blogg, man blir så himla inspirerad och motiverad!
    Kram V

    Veronica 2015-09-24 18:00:07
    Svara
    • Svar på Veronicas kommentar.

      Hej Veronica och tack snälla för din kommentar! Att blanda kondition och styrka är toppen om målet är att gå ner i vikt. Kosten kommer också ay vara en stor del i det hela så träna på och skippa socker, snabba, kolhydrater och halvfabrikat och ät bra och ren mat så kommer du få resultat men stressa inte utan ha tålamod. Kramis

      idawarg 2015-09-25 09:11:03
      Svara
  • Mums!

    Gabriella Joss, 19 år fru, toppbloggare och väntar första barnet 2015-09-24 14:05:17 http://www.gabriellajoss.com
    Svara
  • Jag undrar hur jag ska tänka näringsfördelning mellan kolhydrater, protein och fett för att kunna bygga muskler? Jag har skrivit ner kosten ett tag i appen Lifsum men vet inte hur jag ska ligga för bästa förutsättningar.

    Therese 2015-09-23 21:02:17
    Svara
    • Svar på Thereses kommentar.

      Om du vill bygga muskler är det bara att äta massa varierad mat så kommer du få i dig. Du behöver inte äta mer än 2g protein X kroppsvikt. Kroppen kommer ändå inte kunna ta upp det. Kolhydrater och fett kommer vara ditt bränsle/energi. Så snöa inte in dig för mycket på appen och att räkna kalorier för det kommer sätta griller i huvudet på dig. Ska du bygga så behövs mycket mat. Ät bra och varierad mat ofta så kommer du få i dig. Kramis

      idawarg 2015-09-24 08:52:03
      Svara
  • Hej Ida! Jag kommenterar aldrig på bloggar eller nåt sånt men behöver verkligen hjälp just nu och du är den enda jag kan tänka mig veta hur man ska gå till väga. Skulle därför betyda så otroligt mycket om du kunde hjälpa 🙂 Jag har enda sedan 12-13 års åldern stört mig på någon del av min kropp, men det är inte förrän på senare tid som jag känner att det tar över mig. Jag är nu 18 år och börjar få kommenterar av att jag börjar bli väldigt smal. ”Problemet” är att jag äter sunt och tills jag blir mätt, jag tränar ungefär 5 gånger i veckan. Jag tänker på vad jag stoppar i mig väldigt ofta, kan t.ex. få panik om jag vet om att jag har ätit ett ”cheat-meal” och att mamma sen lagar pasta till middag. Är alltså väldigt petig med att bara få i mig ett ohälsosamt mål i veckan + att träna några gånger. Hur vet man skillnaden på hälsosamt tänkande och ortodoxi? Är så rädd för att ha en ätstörning, misstänker att jag redan har det men det är så grymt svårt för mig att se det själv både fysiskt och psykiskt! Förlåt för långt inlägg, hoppas verkligen jag kan få ett svar då jag inte vet var jag ska vända mig. Tack i förhand!

    Louise 2015-09-23 17:15:03
    Svara
    • Svar på Louises kommentar.

      Hej Louise och tack för din kommentar! Det värmer att du vänder dig till mig 🙂 http://www.friskfri.se/

      Stor kram till dig <3

      idawarg 2015-09-23 18:17:34
      Svara
  • Hej Ida!
    Jag har börjat fundera på att köpa proteinpulver. Men det jag är osäker på är om det är bättra att köpa ett laktosfritt pulver som innehåller sötningsmedel (typ Fitnessguru) eller ett pulver som inte är laktosfritt men fritt från sötningsmedel (typ Holistic). Vad tycker du? Jag undviker laktos och vill inte behöva ta tabletter varje gång jag använder mig av proteinpulver. Jag vet att det finns helt mjölkfria och sötningsmedelsfria pulver från Holistic, men jag vill börja med att köpa de med smak eftersom jag inte riktigt vet hur jag ska använda pulvret ännu, jag är ju liksom nybörjare om du förstår. Så vad tycker du? Vilket pulver skulle vara bäst? Kram 🙂

    Maja 2015-09-23 14:55:53 http://www.healthymaja.devote.se
    Svara
    • Svar på Majas kommentar.

      hej Maja! Holistics alla gånger! Det är inte 100% laktosfritt men 99%. De flesta laktosintolleranta kan äta deras protein så testa 🙂 Kramis

      idawarg 2015-09-23 18:13:19
      Svara
  • Hej! Jag har en liten följdfråga ang. att vara ”instagramkändis”. Du fotar och filmar ju en del på gymmet, känner du dig bekväm med det? Hur reagerar folk runt om dig?
    Jag tränar ofta själv och har ibland känt att jag velat filma för att kunna kolla i efterhand så jag inte gör något helt galet, men det känns så otroligt pinsamt eftersom ingen annan på gymmet fotar/filmar. Så oavsett om jag vill filma/fota av den anledningen eller för att lägga ut i sociala medier så känns det som att folk kommer reagera- speciellt när jag inte är särskilt vältränad. Lite ”vem tror hon att hon är egentligen?”.
    Hur hanterar du det? Är det något du aldrig reflekterat över, är det en känsla som försvinner efter ett tag eller tycker du också att det är lite obekvämt?

    Therese 2015-09-23 13:15:58
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Dasha Girine
Home
Andrea Brodin
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Linn Herbertsson
Home
34 kvadrat
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Sandra Beijer
Hälsa
Träningsglädje
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Vanja Wikström
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Petra Tungården
Hälsa
Fannie Redman
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Makeup by Lina
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger