Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

BUTTKILLER WORKOUT

Front-squatsfront-squats-1utfallenbens-curlleg-workout

God morgon mina finisar! Hoppas ni mår finnemang?! Det gör jag i alla fall! Var på gymmet igår och körde ett benpass och det var både roligt och jävligt jobbigt på samma gång! Haha. Det här med att komma igång igen efter för lång vila hörrni, det är både tungt men kul med utmaning. Tack för all pepp på instagram igår innan passet ♥

Blev ett väldigt roligt pass och jag är så glad för jag kände verkligen kontakten med rumpa och baksidalår. Finns det några bättre träningspass än nr man verkligen får kontakt? Svaret är NEJ! Älskar det och jag kommer garanterat få grov träningsvärk! Wohoo så nice! Här nedan kan ni se paset jag körde…

  1. 10 min uppvärmning på crosstrainern
  2. 2 front squats (Bild 1 & 2) 40 kg X 6 (Tänkte börja med russian squat routine igen)
  3. 10 statiska utfall/sida (bild 3) X 3
  4. Superset: 10 benspark + 10 lår curl X 3
  5. 12 squats i abduktor maskinen X 4
  6. 10/sida Donkey kicks i Cable Cross X 3
  7. 10/sida enbens curl i cable cross (bild 4) X 3
  8. Wargens buttkiller X 3

Det var allt och jag var helt skakis när jag gick från gymmet 😀 Haha. Gillar ni förresten när jag skriver ut passen jag kör eller ska jag skita i det? Puss, I

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
37kommentarer
  • Jaaa, skriv passen du gör. 🙂

    Hanna 2015-09-18 18:09:47
    Svara
  • Älskar sådana här inlägg! Du är så inspirerande! 🙂 kram

    Gabriella Joss, 19 år fru, toppbloggare och väntar första barnet 2015-09-17 10:52:40 http://www.gabriellajoss.com
    Svara
  • Tycker det är jättebra att du skriver upp hela upplägget på dina gympass- ger både inspiration och motivation! 🙂 Skulle vara kul om du la upp tips/upplägg/övningsförslag på ”överkroppspass” (axlar, biceps, bröst och triceps) 🙂

    Maja 2015-09-16 22:15:14
    Svara
  • Fortsätt skriva! Det är superbra och ger mig mycket inspiration inför mina egna pass! 😀

    Johanna 2015-09-16 21:56:28
    Svara
  • Nej för guds skull! Sluta inte, det ger bra tips och inspo när man själv saknar inspiration! 🙂

    Johanna 2015-09-16 20:48:19 http://doowop.blogg.se
    Svara
  • Jättteeee tacksam för att du skriver ut, så sluta inte bästa du!!!!!! Kramiiis

    Frida 2015-09-16 19:12:16
    Svara
  • Älskar dina tights 😀 Var har du köpt dom ?

    Louise Lindén 2015-09-16 18:33:55
    Svara
  • Tycker det är jättekul att du lägger upp dina pass så man får lite träningsinspo! 🙂

    jenny 2015-09-16 17:51:36 http://www.jennytingvall.devote.se
    Svara
  • Fortsätt med att skriva ut dina pass! Det är såå inspirerande och ger massa motivation! Tack för en fantastisk blogg!! <3 <3

    Sofie 2015-09-16 14:44:27
    Svara
  • När du skriver benspark och lårcurl, vad menar du då?:) kan du inte visa bild eller förklara? Tack för en bra blogg bästa Ida!! Kram

    Kajsa 2015-09-16 13:52:51
    Svara
    • Svar på Kajsas kommentar.

      Lårcurl hittar du på min nya video (Vlog från gymmet) som jag precis postade på youtube. Benspark kunde jag varken fota eller filma men den ser ut så här –> https://www.google.se/search?q=benspark&biw=1366&bih=582&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIva24yvj7xwIVoodyCh16fw_B#imgrc=4KZWsx3G_A9W3M%3A

      idawarg 2015-09-16 18:10:57
      Svara
  • Älskar när du skriver ut passen, så det får du verkligen inte sluta med 😉 Det ger mig inspo till att prova nya saker och ibland kopierar jag faktiskt dina pass rakt av för att prova nått nytt 🙂

    Natta 2015-09-16 12:33:36
    Svara
  • Hej Ida! Tack för all fantastisk inspiration du ger mig dagligen. Sen jag började följa dig för va 2 månader sedan har jag fått en mer sund kosthållning, inte alltför extrem, men jag äter det kroppen är sugen på. Numera väljer jag bort det mesta i köttväg för jag är inte sugen på det:) äter hellre vegetariskt 9 av 10 gånger och det är tack vare all matinspo du ger. Nu till min fråga: vilka är dina bästa tips för att stärka den inre bålmuskulaturen? Jag har problem med kraftig svank och i overhead squat klarar jag inte så tunga vikter pga att bålen sviker. Jag behöver även bygga upp den så att jag inte får framtida problem exempelvis när jag är gravid. Jag tappar alltid svanken:( vore jättetacksam om du kunde göra ett inlägg med bra bollövningar. Tror säkert det är fler än jag som prioriterar bort denna superviktiga muskelgrupp. Tack ännu en gång. Kram!

    julia 2015-09-16 11:54:03
    Svara
    • Svar på julias kommentar.

      Hej fina du och tack vad kul att höra 🙂 <3 Jag har flera magträningspass på youtube http://youtube.com/idawarg som är grymma och jag tycker speciellt att du ska kolla in ett pass som heter inner core där jag ger 3 grymma övningar för att stärka upp de innre magmusklerna. Kramis

      idawarg 2015-09-16 12:58:28
      Svara
    • Svar på julias kommentar.

      Bålövningar* 😉

      julia 2015-09-16 11:55:05
      Svara
  • Fortsätt skriva ut! Det är jättekul och inspirerande 🙂 kram!

    Maria Nilsson 2015-09-16 11:39:52
    Svara
  • Jag älskar när du skriver ut dina pass. Det ger mig motivation att variera mina egna pass så du får gärna fortsätta med det 🙂

    Helene 2015-09-16 11:19:42
    Svara
  • Åh är så avis, vill också komma igång efter lång förkylning! Kom igång med matdagboken igen på Mikz också 😀 Den är så bra!!

    Sara 2015-09-16 10:46:30
    Svara
    • Svar på Saras kommentar.

      Snart gr det över! Skriver senare idag ett inlägg om mina bästa tips för immunförsvaret så kolla det och krya på dig 🙂 <3

      idawarg 2015-09-16 12:59:38
      Svara
  • grymt när du skriver ut passen! Kul att få köra något annorlunda en det vanliga? dock kan vissa utmaningar få skrivas med en förklaring så man vet vad det är..?

    Nathalie 2015-09-16 10:29:42
    Svara
    • Svar på Nathalies kommentar.

      vad kul att höra 🙂 Menar du träningspassen eller veckans utmaning som jag postar varje vecka? 🙂 Kramis

      idawarg 2015-09-16 10:31:19
      Svara
  • Jag gillar när du skriver ut vad du gör, det ger tips och inspo! Jäätebra också att du skriver vad som är vad på bilden. Tkr det är krångligt med alla engelska namn på övningarna & man fattar inte vad allt är & det låter svårare än vad det är. Har man en bild till så gör det jättestor skillnad! :))))

    Cathrine 2015-09-16 09:07:16
    Svara
    • Svar på Cathrines kommentar.

      Hej Cathrine och tack för din feedback 🙂 Då fortsätter jag med det framöver. Ja oftast är det så flashiga namn när det egentligen bara är att typ böja på benet 😀 haha. Ska försöka fortsätta filma och fota övningarna. Kramis

      idawarg 2015-09-16 09:14:41
      Svara
  • Åh vad jag saknar att träna, snart uppe i 2 veckor! Sjuk.

    Diana (La Madre) 2015-09-16 08:49:51 http://lamadre.se
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Susanne Barnekow
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Vanja Wikström
Home
34 kvadrat
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Paulina Forsberg
Mode
Petra Tungården
Hälsa
Fannie Redman
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Fanny Ekstrand
Hälsa
Josefines Yoga
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger