Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

SQUATS IN SMITH – LEG & BUTT EXERCISE

IMG_6696.JPG

Här kommer en av mina nya favoritövningar för ben och rumpa, squats i smith. Man kan stå parallelt, brett, med tårna utåt mm. bara knäna spårar över tårna. Min favorit som jag tycker tar bäst i rumpan är när man står brett och tårna lite utåt som på bilden ovan. Det kan också vara bra/skönt att använda en bänk så man vet  hur djupt man ska gå och det blir inte lika läskigt att lasta på vikt. Jag brukar köra 12 X 4


Here is one of my new favorite exercises for leg and butt, squats in smith. You can stand wide, parallel, with toes out etc. you just have to think about that the knees should be over your toes. My favorite is to stand wide with toes pointing outa as on the pic above. I can also recommend to use a bech so you know how deep you should go. I use to do 12 X 4.

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
12kommentarer
  • Hej! Har du någon video där du visar hur man tränar ryggen hemma på enklaste sätt? 🙂

    Moa 2015-09-08 20:03:27
    Svara
    • Svar på Moas kommentar.

      Hmmm jag har en med gummiband. Svårt att träna ryggen utan något redska men gummiband är ju lätt att köpa hem 🙂

      idawarg 2015-09-08 21:44:35
      Svara
  • En av mina favvisar! Vilken vikt kör du med vid 12 rep? ?

    Felicia 2015-09-08 16:26:50
    Svara
  • En härlig favorit! Prova att pulsa lite i nedersta läget. Tjoho! En annan kul övning i Smith är donkeykicken rakt upp. Tar fint den med!

    uppochhoppa 2015-09-08 15:48:10 http://uppochhoppa.se
    Svara
  • Åååh byxorna, så snygga!!

    WWW.JOHANNAGRAHN.SE

    Johanna - skönhet- och fitnessjunkie! 2015-09-08 15:40:30 http://www.johannagrahn.se
    Svara
  • Ååååh jag älskar smithmaskinen! Hatar dom där hemska dagarna när den råkar vara trasig haha
    Jag kör också väldigt gärna breda med tårna utåt ( samma övning kan jag köra i benpressen också) men en av mina nya favoriter är att ställa fötterna typ 50 cm framför mig ( mot din spegel då) och gå ner djupt, nedåt, framåt. Svårt att förklara, men satans vad det tar i rumpan och framsida lår! 😀
    Välkommen hem, hoppas det gick bra att flyga! Kram

    Camilla 2015-09-08 14:46:29 http://camillanorman.se
    Svara
    • Svar på Camillas kommentar.

      Ja den är grym verkligen! Jag tror jag fattar vad du menar, gillar också att ta ett steg framåt 🙂 Tack finis, känns riktigt bra att vara hemma igen 🙂 Kramis

      idawarg 2015-09-08 15:43:02
      Svara
  • HAHA asså jag ser framför mig hur jag lassar på några kg för mkt och går ner och fastnar på bänken och sitter där som en idiot och kommer ingen vart 😉 Fast iaf lite bättre än att trilla baklänges 😉

    FIT by Emma Hå 2015-09-08 14:25:44 http://fitbyemmaha.com
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Home
Andrea Brodin
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Linn Herbertsson
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Susanne Barnekow
Mode
Mathilda Weihager
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Elin Johansson
Mode
Petra Tungården
Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Emma Danielsson
Home
34 kvadrat
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Josefines Yoga
Man
Niklas Berglind
Hälsa
Fannie Redman