Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

A GOOD BACK EXERCISE – BACK RAISES

back-lifts-1 back-lifts

Här kommer en övning för ryggen som jag tycker är den bästa man kan göra utan redskap, rygglyft med armarna bak. Jag får inte så bra kontakt när jag kör vanliga rygglyft men genom att sträcka bak armarna och rotera ut handflatorna innan jag lyfter upp så hittar jag kontakten så bra. Jag brukar köra 20 reps X 3.

//English: Here is a very good back exercise you can do without weights, back raises with arms back. I have problem to activate my muscles in back raises but by reaching my arms behind and rotate the palms before I lift up I easier get contact with my muscles. I use to do 20 X 3.

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
2kommentarer
  • Hej Ida! Kan börja med att säga tack för att du tar så mycket tid för dina läsare och alltid svarar på frågor, med din hjälp har jag utvecklat mitt hälsotänk otroligt mycket och kommit en god väg ifrån mitt skadebeteende. Så TACK för det men nu till frågan haha!
    Jag har aldrig någonsin tränat så mycket som jag gör nu (mellan 6-8 pass/vecka blandat med både kondition och styrka) och jag börjar verkligen se och känna skillnad. Jag har aldrig varit tjock eller överviktig men har haft lite för mycket fett (för min smak) på vissa ställen på kroppen, framför allt magen är ett problemområde. När jag står upp/ligger ner känns det bra, jag tycker den är mycket tightare än innan och jag känner mig nöjd men när jag sitter ner är det som att det ”hänger” mer fett än tidigare (låter mer dramatiskt än vad det är haha, men du förstår nog vad jag menar). Är det överflödig hud som beror på att jag gått ner i vikt? Kommer det bli bättre med tiden, ju mer vältränad jag blir, eller vad ska man göra åt det?
    KRAMIS!

    Elsa 2015-08-25 21:21:05
    Svara
    • Svar på Elsas kommentar.

      Hej Elsa och tack snälla för din fina kommentar 🙂 <3 Kul att du har sådan träningsmotivation och att du fr resultat av din träning. DEt är svårt för mig att säga vad det är men träna på (gärna styrka för coren) och ät bra så ska du se att du kommer få en hälsosam kropp. Jag skulle inte bry mig för mycket om det där utan bara köra på och älska din starka kropp precis som den ser ut. Kramis

      idawarg 2015-08-26 03:11:45
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Mode
Petra Tungården
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Emma Danielsson
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Susanne Barnekow
Home
Andrea Brodin
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Linn Herbertsson
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Makeup by Lina
Mode
Mathilda Weihager
Mode
Fanny Ekstrand
Man
Niklas Berglind
Hälsa
Fannie Redman
Lifestyle
Vanja Wikström