MENU
blogg

SHOULDERS & BUTT

12:10 | August 21, 2015 | TRÄNING
casall3 casallcasall1

Glad fredag mina finisar! Jag vill först bara påminna alla om att komma och träna imorgon kl 11.00 i Tantolunden. Kommer bara vara kul och alla kan vara med och köra på sin nivå 🙂 Den som kommer vara sämst kommer vara jag för kommer ha galen tränigsvärk i rumpan efter gårdagens pass. Alltsåååå jesus! Körde benpress och tappade räkningen på hur många set jag skulle köra och bara körde. Var inne i andra tankar så jag tror det blev en 8 set och det känns i lilla rumpis kan jag lova! Ni kan se hela passet nedan! Ha en fin fredag så ses vi imorgon! Puss, I

// English: Happy friday sweeties! My butt is so sore after yesterdays workout. I did leg press and I lost count of how many sets but I think I did 8 sets and I can feel it in my butt today 😀 You can see the full workout below. Love, I

15 min power walk 15% incline

Triset: 12 shoulder dumbell press 6kg + 15 dumbell side lifts 3 kg + 10 rotation cable cross X 4

12-15 leg press 140-180kg X 8

Superset: 12 abductor machine 60kg + 15 one leg hip lifts X 3

Superset: 20 crunch half ball + 10 one leg leg curl machine X 3

16 Responses to “SHOULDERS & BUTT”

  1. emma on

    önskar fler vidoes från gymmet där man ser HUR du gör alla övningar 🙂 förstår att det kanske kan vara svårt med allt folk och så, men när du kan 🙂 kram

    Reply
    • idawarg on

      Ja det är lite svårt på gymmet, försökte filma igår men gick inte då folk var överallt men ska försöka filma mer. Du såg väl min senaste film från gymmet? 🙂

      Reply
  2. Nattis on

    Hej Ida! Vill först säga att jag älskar din blogg och yt. Har du något tips på hur man ska stärka sin självkänsla. Personligen har jag väldigt dålig självkänsla. Har haft ätstörningar i ett bra tag nu som bara blir värre. Jag tränar flera gånger om dagen och tänker bara på att bli smalare. Så fort jag ätit något så måste jag träna bort det eller bli av med det t.ex. genom att kräkas. Innan har jag alltid tränat för att stärka kroppen och muskler men nu handlar allt bara om vikten. Har du något tips om hur man ska stärka sin självkänsla och komma ur detta?? Kramis

    Reply
    • idawarg on

      Hej fina du och tack snälla vad glad jag blir! Kan göra en video när jag kommer hem från thailand om självkänsla. Vad tråkigt att höra. Har du sökt hjälp för din ätstörning? Om inte så snälla gör det. Jag kan tipsa om yoga och meditation. Det gör susen för självkänslan <3 Kramis

      Reply
  3. Andrea on

    Hejsan! Jag har precis börjat att gå till gymmet och tycker verkligen att det är hur kul som helst. Dock har jag bara ett problem, hur tränar jag rumpan utan att göra squats med vikter? Finns det maskiner för bara rumpan eller har du några tips på övningar? Jag är inte så taggad på att stå med stång över axlarna och göra squats eftersom jag bara är 15 år och väldigt ny med det hela. Kanske lät lite konstigt men har du några tips?

    Reply
    • idawarg on

      Hej Andrea! Vad kul att du kommit igång med träningen. Det finns maskiner du kan köra som är enklare att börja med än squats. Benpress är en bra maskin sedan har du lår curl och ben spark. Sedan tycker jag du ska testa både squats och utfall och du kan ju börja köra dedm utan vikter tills du känner dig bekväm 🙂 Kramis

      Reply

Leave a Reply

  • (will not be published)