HUR MYCKET MÅSTE JAG TRÄNA FÖR ATT HÅLLA FORMEN?

12:00 | August 31, 2015 | FRÅGOR/SVAR

question-answer

Hej Ida och tack för en underbart inspirerande blogg! Efter x antal veckor av hård träning har jag äntligen fått min egen drömkropp och jag kan inte beskriva hur nöjd jag är!!! Jag har tränat ca 6 dagar i veckan. Varannan dag powerwalk och varannan dag cirkelträning med olika muskelgrupper varje pass. Vilodag en dag i veckan.
Så min fråga är hur jag bibehåller min kropp och musklerna framöver. Jag vill varken bli smalare eller få mer muskler. Jag vill bara underhålla min kropp. Hur gör jag det på bästa sätt? Måste jag träna lika ofta som jag gör nu? Jag älskar att träna men 6 gånger i veckan är rätt mycket, speciellt nu när skolan börjar. Det är så mycket annat man ska hinna med. Har du några bra tips till mig? Kram!

SVAR: Hej och tack för din kommentar! Men vad härligt att höra och grymt jobbat! LÅter så underbart härligt att höra någon som är nöjd med sin kropp! Wohoo för det, mer kärlek till oss själva! 🙂 <3 Nu till din fråga… 6 pass i veckan är mycket och behövs inte för att hålla den i trim. Jag kör 3-4 pass i veckan + vardagsmotion och bra kost. Det räcker gott och väl för att hålla igång och behålla resultat. Så min rekommendation är 3 styrkepass + vadagsmotion och bra kost så är du hemma. Kramis

//English: Question/answer in swedish. Use google translate.

LETS DO SOME BULGARIAN LUNGES

7:00 | August 31, 2015 | #WARGPOWER
bulgariska-utfall

God morgon hjärtan! Ny vecka och ny utmaning. Tyvärr så är inte wi-fi så snabbt här nere så har inte lyckats få upp en video denna veckan så vi kör en vanlig hederlig utmaning på bild och en av mina absoluta favoritövningar för rumpan… bulgariska utfall. Jag utanar er att köra minst 200 bulgariska utfall innan veckans slut. Ni kan köra med eller utan vikt, lägga in i cirkelträning, styrketräning eller bara köra som den är. Så vilka är på? Nu ska rumpan få jobba!


//English: Good Morning sweet hearts! It´s a new week and a new challenge. Unfortunately, the wi-fi here is not so fast so have not managed upload a video this week so here is a challenge with one of my favorite exercises for the butt Bulgarian lunges. I challenge you to do at least 200 Bulgarian lunges before the end of the week. You can run with or without weight, put in circuit training, weight training, or just do as it is. So, who is in this weeks challenge? Let´s work that butt!

LEG AND BUTT CIRCUIT WORKOUT

18:00 | August 30, 2015 | Uncategorized
traning-5 traning-8 traning6 traning7 traning4

Hej mina finisar! Idag är det så sjukt varmt här på Koh Tao då det typ är 40 grader. Jag blir pissblöt bara av att borsta håret och vi har kört ett riktigt köttigt Crossfitpass. Kan inte förstå att jag har överlevt? Haha. Berättar mer om det en annan dag. Här kommer bilder från vårat benpass. Först körde jag och Anna lite stretch och sedan teknik på back squats och front squats. Efter det körde vi en cirkelträningspass med alla våra favoritövningar och passet kan ni se nedan. Puss, I


 

//English: Hi sweeties! Today it´s so hot here on Koh Tao and it´s like 40 degrees. Im getting soaking wet just when I brush my hair and I can´t belive we´ve manage to do a crossfit workout in this heat?! I will tell you more about that crossfit anoher day. Here is pictures from our leg workout we did the other day. Me and Anna first did some stretching and the back and front squat technique. After that we did a circuit workout with our favorite exercises for butt and leg. You can see the full workout below. Love, I

15 squats kettlebell

15 sidogång med gummiband/sida

12 bulgariska utfall/sida

12 höftlyft med vikt

10 utfall med vikt/sida

X 4

RESULTAT AV MSM

12:00 | August 30, 2015 | Uncategorized

msm-holistic


question-answer

Yey, äntligen!! Nu har jag beställt vassleprotein, så nyfiken på att prova det 🙂 Köpte även mer MSM, jag har ätit det ungefär lika länge som du. Kan inte du berätta lite om hur det har funkat med MSM för dig? Jag är väldigt nöjd då både mina naglar och mitt hår växer som ogräs. Kram!

SVAR: Hej finis! Vad kul att du uppskattar den fina rabatten 🙂 Jag har nu använt MSM sedan i våras och jag älskar det! I början mådde jag riktigt illa om jag ska vara ärlig men det har nog att göra med att jag tog en matsked istället för en tesked. Haha. Det är ju också vanligt att man får utrensningssymtom som illamående, huvudvärk mm när man börjar då MSM är väldigt utrensande. Jag måste säga att jag känner mig mjukare i kroppen och får inte lika mycket träningsvärk och har inte lika stel nacke som innan fast att jag har rest och jobbat vid datorn mycket. Sedan så hjälper MSM mig att hålla igång magen och det är magiskt! Tar en extra stor dos MSM om jag ska flyga då långa flygresor kan göra att magen helt stannar, men har inte märkt av det alls fast jag rest massor i sommar. Hår och naglar har också växt snabbare. Just nu tar jag 1 tsk om dagen men ska nog testa att ta 2 tsk/dag snart för att se vad som händer 🙂

Någon annan som testat MSM? Berätta gärna om ni märkt någon skillnad? Kram, I

//Question/answer in swedish. Use google translate.