MENU
header-1
header1
header-ida2

HARD WORK – YESTERDAYS BACK WORKOUT

7:05 | July 23, 2015 | Uncategorized
puss1puss

Me after yesterdays workout.

God morgon mina älsklingar! Hur är läget? Med mig är det bra förutom att jag har sjuk träningsvärk i både ben, rumpa och rygg nu. Haha. Var och körde ett ryggpass igår och jesus vad jobbigt det var. För ca 6 månader sedan blev jag så stark i ryggen och i våras så kunde jag göra 3 x 4 chins + 2 x 6 = 24 chins utan hjälp. Men sedan jag började löpträna inför loppet jag körde så fick jag byta ut ryggpassen mot löpning och igår kunde jag endast göra 1 X 5 själv och det var så jobbigt att jag bara ville skrika! Haha men jag körde på och körde sedan excentriska chins. Ska ta tag i ryggstyrkan till hösten igen efter Thailandsresan då jag kan köra igång med styrketräningen på riktigt igen för nu kommer det bli så mycket fläng överallt och inget tillgång till gym tyvärr. Jg åker nämligen till Istanbul idag och direkt när jag kommer hem igen åker jag till Åmål och sedan är jag hemma i typ 2 veckor och efter det blir det Thailand. Woop! Så kul! Nepp nu ska jag packa, men ni kan se hela mitt pass nedan. Puss, I

// Good morning Sweeties! How are you? Im fine butt my legs, butt and back is so sore! Haha. Was at the gym for a beck workout testerday and it was so heavy! Earlier this year I manage to do 3 X 4 pull ups + 2 X 6 = 24 pull ups without help. But when I started to running a lot I change my back workouts into running and yesterday I just manage to do 1 X 5 pull ups and it was so hard I just wanted to scream! Haha but I did it and then I did excentric pull ups. I will work on my back strength again after I my trip to Thailand. Will travel so much before and will not have acess to gym. Today Im going to Istanbul and after that to Åmål and then I will be home for 2 weeks and then Thailand. Woop! It will be so fun! Now I will pack, but you can see  yesterdays workout below. Love, I

10 min cross trainer warm up

1 chin X 5

5 excentric chins X 5

Superset: 15 back raises + 10 “jorden runt” X 3

Superset: 10/side one arm lat pull down + 15 “svärdet” X 3

15 lat pulldowns supinated grip X 3

11 Responses to “HARD WORK – YESTERDAYS BACK WORKOUT”

  1. Linnea on

    Har du något tips på recept på någon good rawfood/nyttigare dessert som är ägg- och nötfri? Ska ha födelsedagsbjudning och bjuda på diverse godsaker och en utav gästerna är allergiker nämligen.. Vore mycket uppskattat! 🙂

    Reply
  2. Sandra on

    Hej Ida!
    Finns det platser kvar till Thailand? Jag har både intresse anmält mig och mailat er men inte fått något svar?
    Kram

    Reply
    • idawarg on

      Hej Sandra! Vi har 3 platser kvar 🙂 Men vad konstigt? Det är en kille som heter Andreas som har hand om anmälningarna och jag ber honom kontakta dig så fort som möjligt för mer info. Kolla även din skräpkorg ifall det råkar hamna där. Kramis

      Reply
  3. Helena on

    Muskler och kondition är heltklart en förskvara. Märker av detta då jag iom ätstörning tappat en heldel på bägge dessa områden. Vad som känns lugnande att veta dock är att eftersom jag tränat i större delen av mit liv har min kropp alltid vid tidigare tillfällen haft lätt att bygga upp sig igen efter skador och sjukdom. Vet att jag brytit ner min kropp rejält nu under en längre tid. Men jag hoppas den kan börja lita på mig igen när jag ger den den näring som behövs.
    Vill bara passa på att slå ett slag för och ge allas våra kroppar lite uppmärksamhet över hur oerhört fantastiska de är på att anpassa sig och hjälpa oss i allt vi gör. Vi ska vara tacksamma över den kropp vi fått och ta hand om den på bästa sätt!
    Älskar din blogg Ida – Du är en stor inspiration för mig! Kram

    Reply
    • idawarg on

      Hej Helena och tack för din kommentar! <3 Så himla rätt! Så klart du kommer bli stark igen! Ta hand om dig! Kramis

      Reply

Leave a Reply

  • (will not be published)