Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

MINA BÄSTA FOTOTIPS

Nikonnikon2Nikon1(Inlägg i samarbete med Nikon)

Hej mina finisar! Sedan jag blev ambassdör för Nikon så har jag blivit mer och mer intresserad av fotografering så tänkte dela med mig av mina bästa tips till att göra fotografering lite roligare.

Kameran – Investera i en grym kamera som man kan byta objektiv med. Det är en helt annan grej och man får så mycket finare bilder än med en mobil eller kompaktkamera.

Kort skärpedjupJag älskar verkligen när man leker med skärpedjupet och får en riktigt skarp bild på en person/föremål och sedan blir det suddigt i bakgrunden (Så som på de 2 sista bilerna ovan). MUMS!

LjusetMitt absolut bästa tips till ett bra foto förutom en grym kamera är ljuset! Dagsljus är magi och bättre än alla lampor! Därför så tycker jag att det är så tråkigt att fota inne i gymmet som ofta har gula lampor och gult golv! Ahhh, varför blev jag träningbloggare för?! haha.

Wi-FiAlltså skaffa en kamera med Wi-Fi! Nikons nya kameror har Wi-Fi som gör att man vart och när som helst kan föra över bilderna direkt i telefonen på någon min (Se bild 2 & 3 ovan). Så himla smidigt!

Jag använder mig av D750 och ett 24-70mm objektiv. Den är ganska tung, så när jag inte orkar släpa med den så tar jag med min mindre systemkamera D5500 som också är grym eller min lilla J5 som slinker ner i vilken handväska som helst och perfekt att ta med på event eller när man reser.

//English: Use google translate.

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
13kommentarer
  • Love the use google translate hahahaha

    http://donapapayas.com/

    Belén 2015-07-14 03:14:38 http://donapapayas.com/
    Svara
  • Skulle vilja ge den till isf till nån jag känner eller sälja.

    Katja 2015-07-11 15:22:31
    Svara
  • Skulle också själv vilja ha den lilla J1. Liten och praktisk och bra att ha med sig på väskan. 🙂 Är också fotointresserad fick det intresset 2014.

    Har sen tidigare en Nikon D3000. Men den är på utlåning hos en vän till mig.

    Katja 2015-07-11 15:22:01
    Svara
  • Älskar nikonkameror!!

    Har du svårt att hitta träningsinspiration i sommar har jag har precis publicerat ett inlägg kring detta på min blogg om du är intresserad. Titta gärna in en sväng!

    Thea 2015-07-10 22:00:30 http://theasspace.blogg.se
    Svara
  • Jag älskar att fota så i början av detta året investerade jag i en grym systemkamera – Nikon D7200! DYR men absplut värd varenda krona! 😀

    Emelie J 2015-07-10 17:39:17 http://fames.se/emeliejansson
    Svara
  • Tack för tipsen! kram www.joseefiinb.devote.se

    JOSEFIN B 2015-07-10 15:57:52 http://www.joseefiinb.devote.se
    Svara
  • Hjälp! Jag har precis nu (vågat) insett och erkänt för mig själv att jag är övertränad. Herregud, jag som älskar att träna, nu går jag till gymmet utan någon energi, glädje och presterar endast halvdanna pass. Jag har tränat som en idiot från februari till juni med en topp i maj och juni. Jag tränade styrketräning varje dag 2 timmar, på helgen blev det två styrkepass och 3 gånger i veckan poweryoga plus långa promenader varje dag.

    När det var som allra värst såg en dag ut så här:
    30 minuters promenad, frukost, 1 styrketräningspass (1,5-2 timmar), lunch, styrketräningspass 2 (1timma), middag, 40 minuters intervallträning & poweryoga, 60 minuters promenad, kvällsmål.

    Hela mitt liv kretsade kring träning, och för att inte glömma kost. Så här åt jag:
    Frukost: 2 hela ägg + 2 äggvitor, 50 gram kyckling, grönsaker
    Lunch: 250 gram fisk, sallad med riklig mängd grönsaker
    Middag: 200 gram kyckling, sallad med riklig mängd grönsaker och 1 avokado.
    Ibland även något kvällsmål. Jag var dock väldigt noga med att äta precis direkt efter träning för att påbörja återhämtning.

    Mitt mål var att definiera mina muskler och få en tajtare kropp. Från att ha hatat min kropp i flera år kände jag mig plötsligt mer bekväm och nöjd i min kropp. När jag i mitten av juni kom hem (från att ha bott utomlands) så hände det som inte fick hända. Sakta men säkert lättade jag på gränserna. Jag åt bara nyttigheter men i mer o mer mängder. Samtidigt som träningen blev lidande. Jag fick inte till sådana där grymma pass jag tidigare gjort. Nu knappt 1,5 månad senare. Min gamla kropp är tillbaka och jag bara önska att jag kunde spola tillbaks tiden. Jag vet att det inte går, men jag vet att jag kan gå ner i vikt. Jag är mycket påläst och ver hur man ska äta, träna och att man ska vila, men ibland är det så lätt att bli blind för det själv. Och om man ökar saker successivt så känns det plötsligt helt normalt att träna 2 gånger om dagen. Trots den höga frekvensen på träningen så mådde jag så bra under denna perioden, jag njöt av att träna och längtade efter att få gå till gymmet. Nu vill jag få tillbaka gnistan, men hur? Jag vill våga ta i och svettas men det känns som jag inte får till det. Från att ha varit riktigt stark och gjort väldigt tunga lyft i basövningarna känner jag mig nu svag…

    Ursäkta för lång kommentar, me tror många andra också kan relatera till detta då många kanske har tappat formen efter att ha vilar från träningen på semestern.. Snälla, har du några tips? Önskar dig en skön sommar! Kram

    Hanna 2015-07-10 14:52:25
    Svara
    • Svar på Hannas kommentar.

      Hej Hanna och tack för din kommentar! Ojoj det var en hel del träning och väldigt lite mat till det så jag kan förstå att du blivi övertränad. En sådan mängd träning går bra ett tag men tillslut orkar inte kroppen mer och det blir baksalg. Kroppen måste ha återhämtning i form av mat och vila och skippar man båda är det inte bra. Jag vet exakt vad du menar med att man blir blind på träningsmängden. När jag pluggade på balettakademien tränade vi 6-8 timmar/dag och det var inga konstigheter, När man gjort det i 4 år så var det så konstigt att gå ner och ”bara träna 2 pass om dagen och du kan ju förstå hur jobbigt det var att dra ner till 5 pass i veckan. Nu har jag helt kommit över det och tränar 2-5 pass beroende på hur jag känner. Har jag sovit dåligt, ätit för lite eller jobbat för mycket så jag känner mig seg så hoppar jag hellre trningen. Vill inte hamna och bli övertränad igen. Så lyssna på din kropp. Den är fort farande trött efter din hektiska period så vänta in den tills du blir sugen på träning igen och börja lugnt och trappa upp. Testa köra lite lugn yoga, promenader eller testa mina hemmaträningar utan vikter. Träna utan krav eller prestation utan bara för att röra lite på dig och starta med 2-3 gånger i veckan när du känner dig redo. Stor kram

      idawarg 2015-07-11 21:52:37
      Svara
  • Jag har en Nikon men vill sälja av den, har inte haft tid att gå igenom den för att lära mig den. Sen är den för stor och jag vill ha/behöver verkligen en smidig med Wifi, för som bloggare kan man inte alltid ha en stor klumpig kamera med sig även om den tar grymt bra bilder.

    Diana (La Madre) 2015-07-10 13:55:57 http://lamadre.se
    Svara
    • Svar på Diana (La Madre)s kommentar.

      ja det är lite tungt ibland att ta med den stora kameran. kan verkligen rekommendera J1 då för den är superlätt, tar bra bilder och har wi-fi 🙂

      idawarg 2015-07-10 14:28:18
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Mode
Petra Tungården
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Dasha Girine
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Sandra Beijer
Home
Andrea Brodin
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Vanja Wikström
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Fanny Ekstrand
Home
34 kvadrat
Hälsa
Foodjunkie
Hälsa
Fannie Redman
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger
Hälsa
Träningsglädje