Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

WHATS IN MY BAG

holistic-kosttillskott

(Inlägg i samarbete med Holistic)

Laktozym – HERE // MSM – HERE // Cellenzym – HERE // Glutamin – HERE // BCAA – HERE // Goji – HERE

God morgon mina hjärtan! Vaknade upp i Åmål hemma hos mamma och pappa och njuter av utsikten här som är helt magisk! Underbart säger jag bara. Har fått många frågor om kosttillskott det senaste så tänkte visa er vad jag använder just nu och har med mig hit.

Laktozym – Är man lite känslig mot laktos så är det bra att ta med sig laktozym när man ska bort ifall det bjuds på mat med mjölk. Laktozym hjälpter till att bryta ner laktos och jag har alltid med mig den i väskan när jag reser.

Cellenzym – Den är alltid med mig i väskan och tar 2 st innan varje måltid då den hjälper till att bryta ner maten.

MSM – Har börjat ta MSM varje morgon med 1/2-1 tsk MSM i ett glas vatten. Den är väldigt utrensande och innehåller kollagen som bygger upp bindväv, muskler, skelett, hår och hud.

Glutamin – Den här tar jag tillsammans med Aloe Vera (den har jag också med mig fast i en liten flaska). Det är som en liten hälsokur för magen som reparerar slemhinnan i magen.

BCAA – Jag älskar BCAA och har längtat så efter att Holistic ska komma med en naturlig en utan massa sötningsmedel som det är i alla andra. Nu äntligen är den här! BCAA är grymt bra för oss som tränar mycket då den förhindrar nedbrytning av muskler. Du kan äta BCAA före, under och efter träning. Störst effekt får det om du äter det på fastande mage strax före träning.

Goji – Har typ alltid med mig en påse ekologiska gojibär i väskan som snacks. Så gott att ha som topping på smoothie, yoghurt, gröt eller bara äta som den är.

Ja det var en liten titt på vad jag hade med i min resväska hit ner. Som vanligt, mer mat än kläder 😀 Haha. Nu ska jag se om något gym är öppet så jag kan gå och köra lite squats. Annars blir det fika hela dagen 🙂 Hörs sedan! Puss, I

//English: Sorry, use google translate for this one.

 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
21kommentarer
  • Hej Ida!

    Tar du några speciella hårtabletter eller MSM från holistic hjälper håret också :)?

    Josefine 2015-06-14 14:06:39
    Svara
    • Svar på Josefines kommentar.

      Nej just nu tar jag bara MSM eller jo just det, jag har precis börjat äta Mega-B http://vitamera.se/ref/idawarg/mega-b-komplex-243.html
      och den är också bra för håret och äter även Zink varje dag och det är också toppen. Kommer snart ha ett superhår efter de här tillskotten 🙂

      idawarg 2015-06-14 17:46:30
      Svara
    • Svar på Josefines kommentar.

      Och tar du någon C vitamin till det? Eller räcker det med multivitamin från holistic?

      Josefine 2015-06-14 14:07:49
      Svara
      • Svar på Josefines kommentar.

        Jag har testat vad jag har brist på och därför tar jag ingen multivitamin utan jag kör på enstaka vitaminer/mineraler och kör

        C-vitamin: http://vitamera.se/ref/idawarg/c-vitamin-bioflav-112.html
        D-vitamin: http://vitamera.se/ref/idawarg/d3-2000-ie–34.html
        Magnesium: http://vitamera.se/ref/idawarg/holistic-magnesium-121.html
        Zink: http://vitamera.se/ref/idawarg/holistic-zink-115.html
        Chlorella: http://vitamera.se/ref/idawarg/chlorella-tabletter-24.html

        Har man inte kollat upp så kan en multivitamin + multimineral vara bra:
        Multivitamin: http://vitamera.se/ref/idawarg/multivitamin-201.html
        Multimineral: http://vitamera.se/ref/idawarg/multimineral-190.html

        Kramis

        idawarg 2015-06-14 17:44:55
        Svara
  • Skulle du kunna fixa ngn rabatt på deras sida?

    Emma 2015-06-14 12:04:22
    Svara
  • Hej Ida och alla andra! Behöver verkligen hjälp. När jag springer utomhus får jag väldig smärtsam håll, det är jätte konstigt för när jag springer på band så springer jag mycket längre och fortare och har aldrig fått håll. Nu på sommaren kommer jag inte ha tillgång till löpband och mina löprundor har förvandlats till smärtsamma promenader efter bara nån km. Alla tips är till hjälp! Ska jag springa på nått speciellt sätt? Äta nått speciellt? Eller något?

    Anonym 2015-06-13 22:02:18
    Svara
  • Hej Ida! För tre veckor sedan drabbades jag av influensan som efter en vecka övergick i lunginflammation, jag åt penicillin en vecka och har blivit bättre men känner mig ändå väldigt trött, har hosta, smärta i ryggen och blir ansträngd av minsta lilla. Det var en vecka sedan jag avslutade min behandling och jag vet att man ska ha respekt för lunginflammation då det kan bli allvarligt men innan jag blev sjuk tränade jag 6 dagar i veckan och nu kliar det i hela kroppen och jag vill bara komma igång igen. Som om inte det vore nog känner jag även ångest över att jag inte tränar på som vanligt och jag tror det pressar mig ännu mer till att kanske börja träna för tidigt. Har du någon erfarenhet av när det är okej att börja träna igen efter en lunginflammation? Det varierar förstås från person till person men det kanske finns några riktlinjer man kan gå efter?
    Kramis

    Elsa 2015-06-13 21:14:21
    Svara
    • Svar på Elsas kommentar.

      hej fina! Det är helt omöjligt för mig att svara på. Tycker du ska följa din doktors rekommendationer och börja väldigt lugnt med någon promenad bara. Det dummaste du kan göra är att börja för tidigt, men jag vet hur det känns. Det bara kliar i hela kroppen 😀 haha men håll ut och vänta hellre några dagar för länge. Krya på dig Kramis

      idawarg 2015-06-13 23:39:19
      Svara
  • Hej! vad tycker dom om aktiv vila? om man tränar 6 dagar i veckan och en dag vila. kan man på vilodagen köra att intervallpass på 30 min eller lite utomhusträning?
    sen en fråga till angående BCAA, har den någon smak? kram:)

    Elsa 2015-06-13 20:11:26
    Svara
    • Svar på Elsas kommentar.

      Alltså ett 30 min intervallpas kallar jag inte för vila. Träna du 6 dagar så skulle jag säga att kroppen absolut behöver en hel vilodag. Dock behöver u nte det betyda helt soffläge utan vardagsmotion och promenad funkar ju bra 🙂 Kramis

      idawarg 2015-06-13 23:40:44
      Svara
  • Har så dåligt immunförsvar kan du hjälpa mig med ditt bästa tips? Behöver det verkligen! Äter en mulitvitamintabelett oftast varje dag men kan man göra något annat? Behöver verkligen råd! Vill inte missa träning!

    Några frågor till…
    1. Hur många gånger i veckan springer du?
    2. Vad tycker du om vitaminbrustablett?
    3. Hur kan man få upp järnvärdet utan att äta tillskott?
    4. Vad dricker du till dina måltider och vad tycker du om måltidsdryck?

    Blev ett gäng frågor, men till sist ville bara säga att din blogg äger.

    Keep up with the good work!

    Elin 2015-06-13 15:40:46
    Svara
  • Ida! Vad tycker du om Holistics Kreatin? Har du testat det?
    Kram Matilda

    Matilda 2015-06-13 15:30:35
    Svara
    • Svar på Matildas kommentar.

      Toppen 🙂 Använder det nu när jag kört ett tufft pass och vet att jag ska köra igen dagen efter 🙂 Kramis

      idawarg 2015-06-13 19:50:25
      Svara
  • Tar du någon form av omega-3 tillskott. Är det någon skillnad på Alg-omega-3 och vanliga omega-3 kapslar från fisk?

    Heddan 2015-06-13 09:54:41
    Svara
    • Svar på Heddans kommentar.

      Ja eller jag äter Holistics Linfröolja på sallad och gröt 🙂

      idawarg 2015-06-13 10:11:29
      Svara
      • Svar på idawargs kommentar.

        Jag har hört att linfröolja inte fungerar lika bra som fiskolja och algolja

        Heddan 2015-06-14 12:32:10
        Svara
        • Svar på Heddans kommentar.

          Det beror på kvaliten. Jag litar inte på de där fiskoljorna att de håller kvalite nog utan äter mycket hellre kallpressad, naturlig, ekologisk linfröolja och jag tror den är 100 gånger bättre för kroppen. Kramis

          idawarg 2015-06-14 17:48:22
          Svara
          • Svar på idawargs kommentar.

            Tack för svaret. Är lite spänd på att se hur de här är när de börjar säljas http://shop.simrisalg.se/
            Jag föredrar också bcaa utan sötningsmedel m.m, men önskar att Holistic kunde göra dem i tablettform så att man slipper den äckliga smaken.
            Har du något tips på hur man kan göra. Har försökt med bär och frukt i smoothies, men det är ändå en besk bismak.

            Heddan 2015-06-16 17:26:57
            Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Home
Andrea Brodin
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Vanja Wikström
Mode
Chrystelle Eriksberger
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Susanne Barnekow
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Sandra Beijer
Home
34 kvadrat
Mode
Paulina Forsberg
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Makeup by Lina
Hälsa
Fannie Redman
Hälsa
Josefines Yoga
Man
Niklas Berglind