Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

KOSTTILLSKOTT FÖR BÄTTRE TRÄNINGSRESULTAT

bcaa-holistic-ida-warg

BCAA – HÄR // MSM – HÄR // KREATIN – HÄR

Jag säger bara wohoo! Har precis hämtat ut ett paket från Holistic som har fått in nya produkter och där bla. BCAA, MSM och Kreatin. Som jag har längtat! De här produkterna är grymma för er som tränar mycket och vill förbättra era resultat. Här kommer lite info om varje produkt.

BCAA – Har fått många frågor om BCAA och vad jag tycker om det och jag tycker mycket mycket bra om det bara att de som finns på marknaden innehåller massa sötning och skit. Den här från Holistic är helt naturell vilket kanske inte smakar topp men kommer vara perfekt att blanda ner i smoothie eller juicen. BCAA är populärt bland dem som tränar mycket, speciellt styrketräning. Det består av tre aminosyror som snabbt förbrukas av musklerna vid ansträngning. Till skillnad mot proteinpulver eller proteinrik mat når BCAA musklerna direkt utan att meta-boliseras i levern. Aminosyrorna är i fri form och mycket snabbupptagliga. Du kan äta BCAA före, under och efter träning. Störst effekt får det om du äter det på fastande mage strax före träning.

MSM – Sedan har jag också TOKlängtat efter MSM. Den är typ bra för allt och väldigt utrensande. Förutom att den är superbra så växer också hår och naglar som ogräs vilket är väldigt välkommet 🙂 Så här står det om Holistics MSM: ”MSM är en naturligt förekommande, organisk svavelförening som finns i spannmålsprodukter, baljväxter, ägg och rött kött och förekommer även naturligt i kroppen. MSM fungerar som en beståndsdel i kollagen, det protein som bygger upp bindväv, muskler, skelett, hår och hud. Det är ett speciellt lämpligt kosttillskott för äldre och för dem som tränar mycket. Komplettera gärna med C-vitamin som ökar upptaget hos MSM.”

KREATIN – Kreatin är ett av världens vanligaste kosttilskott och passar perfekt till dig som tränar hårt då den ökar den fysiska prestationen vid upprepad kraftansträngning i samband med kortvarig och högintensiv träning. Du kan använda kreatin i 8 veckor inför en stor tävling eller då träningen går segt och du behöver en extra boost. Ta sedan en 4 veckors paus för att sedan få samma resultat nästa gång du kör en kur.

Det som är det bästa med alla tillskotten ovan är att de är helt naturliga utan massa sötning och skit som finns i de flesta andra sådana tillskott.

//English: Use google translate.

(Inlägg i samarbete med Holistic)

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
26kommentarer
  • Hej ida! Nu Har jag beställt hem Holistic MSM. Men min fråga till dig är om MSM är bara till för träning?, jag tränar då och då men inte konstant.
    Anledningen till att jag beställde hem MSM är för att jag har problem med magen, jag vill ha längre hår och naglar.
    Kram

    My 2016-02-18 12:58:06
    Svara
  • Jaha då förstår jag varför mitt hår har vuxit så sjukt mycket, har ätit MSM sen mittev av april och mitt hår är kanonlångt och tjockt nu. Har alltid varit men växer i kanonfart numera, haha 🙂
    IG: Skruttlet

    sofie 2015-06-03 14:16:25
    Svara
  • Hej Ida !
    Jag har länge haft stora stora stora komplex över mina tjocka ben. De är inte tjocka från knät och upp 2 decimeter men sen går det in som en böj som gör att det ser ut som jag har jätte tjocka ben. Jag undrade om du kunde ge några tips hur man kan få slankare lår. Jag har tom blivit mobbad för detta och vill gärna få bort det för jag mår dåligt dagligen pga. det.
    Undrar också om du kan göra tips på hur man får bort sitt sötsug.
    Kram <3

    Anonym 2015-06-02 20:43:53
    Svara
    • Svar på Anonyms kommentar.

      Hej fina du och vad tråkigt att höra att du inte gillar dina ben och att folk mobbar dig för det! Att folk inte skäms! Med styrketräning kan du forma kroppen och jag skulle rekommendera att köra många reps med lättare vikter och gärna cirkelträning. Du hittar flera sådana pass på min youtubekanal http://youtube.com/idawarg som du kan köra både på gymmet och hemma. Glöm inte prenumerera 🙂 Kramis

      idawarg 2015-06-03 09:02:41
      Svara
  • MSM är super! Dock är jag en av få som inte klarar av det. Blir bara jätte trött.
    Håret växer så himla bra! MEN… på hela kroppen. 😉
    Påbörja med ett krm en vecka och öka succesivt då det sätter fart på magen och utrensning.

    Ann 2015-06-02 16:27:10
    Svara
  • Hejsan och asbra inlägg!! Jag har varit rätt skeptisk till kosttillskott som överlag men har nu på senare tid blivit mer öppen och äter flera kosttillskott som än så länge har gynnat mig till det positiva. Men skulle bara höra, keratinet, är inte det ”konstgjort” och om man säger, fejkprotein? alltså som man har tillverkat i labb enbart för ex muskletillväxt? Kram 🙂

    sanna 2015-06-02 12:23:38
    Svara
    • Svar på sannas kommentar.

      Hej och tack 🙂 Ja men man ska vara skeptisk för det finns mycket skit ute på marknaden men även mycket bra som tex Holistic. Nu kan jag bara tala för Holistics kreatin och jag ska dubbelkolla med dem men Holistic står för naturligt så jag kan inte tänka mig att det skulle vara konstgjort 🙂 Kramis

      idawarg 2015-06-02 20:09:28
      Svara
  • Hej Ida!
    Vet du om Holistics MSM är vegansk? De skiver att det är natuligt förekommande i spannmål, baljväxter, ägg och rött kött.
    På deras produktbeskrivning står det inte vad deras innehåller, om det är en eller alla av dessa källor. Vet du? 🙂

    Fanny 2015-06-02 12:19:38
    Svara
  • Grymt bra tips 😀

    Jag har alltid varit skeptisk till kreatin men får nog ge den en chans ändå 🙂

    Sarah 2015-06-02 11:53:15 http://nouw.com/sarahj
    Svara
    • Svar på Sarahs kommentar.

      Ja jag med men testade det för länge sedan när jag gick balettakademien och det är ett av få tillskott jag verkligen sett och känt resultat av med en gång så ska bli kul att testa det igen 🙂

      idawarg 2015-06-02 20:11:54
      Svara
  • Hej! Jag äter själv MSM och gillar det skarpt. Mer energi och finare hy. Två tummar upp! 😀

    Linda 2015-06-01 21:39:24 http://www.cleaneatingbylinda.com
    Svara
    • Svar på Lindas kommentar.

      Ja visst är det fantastiskt! Tycker man känner skillnad med en gång och ser fram emot att se vad det kan göra på lång sikt 🙂 Kramis

      idawarg 2015-06-02 08:14:32
      Svara
  • Hej Ida! Mina ben har tunnat ur väldigt mycket på senaste tiden då jag har börjat äta hälsosamt & tränar. Strl 34 på byxor blir lagom i längd men för stora över låren, dom lixom hänger & ser jättefula ut. Skulle vilja att mina ben går upp lite i vikt men då lin mage är helt lagom vill jag INTE att den ska bli större. Hur ska jag göra?
    Skulle även vilja ha ett tips om hur många kalorier per dag jag bör äta, väger ca 45kg och tränar 3-4 ggr i veckan + att jag cyklar till skolan typ 3km. Promenerar även 3-4 dagar i v. Hoppas du förstod min något krångliga & flummiga fråga :).

    Anonym 2015-06-01 19:07:27
    Svara
    • Svar på Anonyms kommentar.

      Låter som du skulle fokusera din träning på tyngre styrketräning med 8-10 reps + mycket bra mat. Jag själv har väldigt smala ben och det enda som hjälper att få dem större är just tyngre styrketräning + mycket bra mat. Kramis

      idawarg 2015-06-01 21:03:05
      Svara
  • Gud vad bra! Köper själv bara från dem så detta är ju jättebra. Har en fråga om BCAA. När tycker du man ska ta det? Kan man ta det i samband med sin proteinshake efter träning? 🙂
    Tack för en UNDERBAR blogg. Du är min största inspiration.

    Jenny 2015-06-01 18:59:27
    Svara
    • Svar på Jennys kommentar.

      Tack finis vad glad jag blir <3 Ja Holistic är verkligen kanonbra 🙂 Ja man kan ta det i samband eller som jag skrev ovan "Störst effekt får det om du äter det på fastande mage strax före träning.". Kramis

      idawarg 2015-06-01 21:01:12
      Svara
      • Svar på idawargs kommentar.

        Hej!
        Ska inte bcaa vara superbra för återhämtningen också, alltså bra att ta efter träning?
        Jag själv tränar mycket så jag dricker det på morgonen innan frukost och sedan direkt efter träning som jag läst till mig ska vara en bra kombination. Är det fel?! 🙂

        Magda 2015-06-02 08:56:08
        Svara
        • Svar på Magdas kommentar.

          Jo absolut! jag tror inte det har så stor betydlese när man tar det. Jag kommer ta det på morgon, någongång i samband med träning och på kvällen 🙂 Ta det när det passar 🙂 Kramis

          idawarg 2015-06-02 09:04:31
          Svara
  • Hej! 🙂 Vad tycker du om din vän Alexandras produkter från Femimal? Är dom också fulla med söting och annat ”skit”?

    Jessica 2015-06-01 18:49:49
    Svara
  • Hej fina Ida!
    Jag har läst din blogg väldigt länge och när det gäller kost och träning verka du ha full koll, även när det kommer till allergier och liknande. Jag har gått till dietist då jag har haft väldigt mycket problem med min mage och det verkar som jag har IBS. Hon tror även att jag äter för mycket fiber då min mage möjligtvis har svårt att ta upp det. Hon vill att jag ska äta väldigt fiberfattig mat men mitt problem är att jag vill ju äta nyttig och bra mat. Så därför frågar jag dig, har du tips på fiberfattig mat som ändå är hälsosam? Skulle bli väldigt glad för svar. Kram!

    Anonym 2015-06-01 18:24:17
    Svara
    • Svar på Anonyms kommentar.

      Hej och tack snälla för din kommentar! Jag tål inte heller för mycket fibrer och speciellt inte ”torra fibrer” som bröd mm. För mig funkar ”blöta” fibrer som frukt och bär och gröt. Men råa grönskaer, bröd mm går helt bort. För mig funkar det mesta om det är tillagat medan det är kallt, rått och torrt så funkar det ej. Testa det. Kramis

      idawarg 2015-06-01 20:59:50
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Home
Andrea Brodin
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Sandra Beijer
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Linn Herbertsson
Mode
Mathilda Weihager
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Petra Tungården
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Fannie Redman
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Paulina Forsberg
Hälsa
Josefines Yoga
Mode
Emma Danielsson
Man
Niklas Berglind