Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

ÖVNINGAR FÖR EN BÄTTRE HÅLLNING // EXERCISES FOR A BETTER POSTURE

EXERCISE 1. rotation-ida-warg-1 rotation-ida-warg

 

EXERCISE 2.övning-bättre-hållning-ida-warg övning-hållning-ida-wargövning-hållning-ida-warg-1

I fredags så körde jag först 6 km löpning och efter det körde jag rehab för min axel. Sedan jag drog den halft ur led så har den känts lite öm i leden och väldigt ostabil. Därför lägger jag in lite rehabövningar för axlarna efter mina löppass. Både övningarna ovan är även grymma för att stärka upp rygg/axlar och få en bättre hållning och de går att göra både med gummiband och i cable cross maskinen.

//English: This friday I ran 6km and after I did some rehab for my shoulder. Here is 2 of the exercises that also is very good for strengthening the back and shoulders and to get a better posture.

EXERCISE 1: Stå höftbrett, rulla bak skuldrorna och håll armbågen intill kroppen och rotera ut. Viktigt att hålla armbågen stilla hela tiden. Jag brukar köra 15 X 3. // Stand hip wide, roll back your shoulders and keep your elbow near your bodya and rotate out. I use to do 15 X 3.

EXERCISE 2: Stå höftbrett, rotera bak axlarna och börja rörelsen från motsatt höft och dra i en diagonal upp. Håll skuldrorna sänkta hela tiden. Kör 10 X 3. // Stand hip wide, roll back your shoulders and start the movement from opposite hip and do a diagonal up. Do 10 X 3.

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
8kommentarer
  • Oj.. Bilderna försvann, finns inte.:(

    Jag som blev sååå glad över dessa övningar hållningen är jag så dålig på så dessa övningar hade varit guldvärda. Hoppas du kan lägga upp bilderna igen.

    Jeanette 2015-05-18 23:11:48
    Svara
  • Hej Ida! Är det ok att träna ben och rumpa en dag och dagen efter träna löpning fast man har lite träningsvärk? Eller kommer det skada musklerna eller något liknande? Kram

    Anonym 2015-05-18 18:00:06
    Svara
    • Svar på Anonyms kommentar.

      Nej det är helt ok 🙂 jag gör alltid det. Gillar att springa dagen efter ett benpass för att få igång cirkulationen. Kramis

      idawarg 2015-05-18 18:48:25
      Svara
  • hej,
    När avslutas tävlingen för nikekitet? Jag sprang 5km idag men fick så himla ont i fötterna på slutet för ja tror att mina skor började skava eller så.. så jag håller tummar och tår att jag är en av vinnarna :)) hehe

    Karin 2015-05-18 17:56:17
    Svara
  • Hejhej! Har ett problem att vid nästan alla magövningar (även utan vikter) får jag ont/känns obehagligt i ländryggen. Vet att man ska försöka att aktivt pressa ned den i t.ex crunches men då jag har naturligt ganska mycket svank så finner jag det svårt. Några tips hur jag ska göra? Är det bäst att skippa alla de övningar som är obehagliga eller ska det kännas i nedre delen av ryggen också? Är rädd för att skada mig. Tack i förhand:)

    Elise 2015-05-18 12:28:58
    Svara
    • Svar på Elises kommentar.

      Kör mitt pass för inner core på youtube http://youtube.com/idawarg och sedan stretcha ut dina höftböjare för antagligen är det de som är för tajta. Kramis

      idawarg 2015-05-18 14:30:17
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Home
Andrea Brodin
Hälsa
Josefines Yoga
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Vanja Wikström
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Susanne Barnekow
Mode
Petra Tungården
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Paulina Forsberg
Hälsa
Fannie Redman
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger