Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

BEST BUTT EXERCISE

IMG_7402.JPGIMG_7401.JPG

Tights – HERE // Top – HERE

Hej finisar och glad Valborg! Tänkte fira det med att dela med mig av den bästa rumpövningen ever! Mina små skinkor bara skakar efter jag gjort denna. Har man en svag bål/rygg bör man dock vara försiktig och börja utan vikt.

Gör så här: Stå höftbrett och ta tag i en viktplatta. Böj i höften och gå sakta ner och vänd sedan upp och lyft upp överkroppen med hjälp av rumpa och baksida lår. Superviktigt att hålla ryggen rak genom att ha en aktiverad bål. Jag brukar köra 12 rep X 3 med 15kg.

//English: Hi sweeties! Here is my new favorite butt exercise. Stand hip wide and grab a weight plate. Bend over from your hip and turn back up using your butt and backside leg muscles. Super important to keep the back straight and keep your core activated all the time! I use to do 12 rep X 3 with 15 kg.

 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
36kommentarer
  • Kan du inte visa en video på denna övningen? 🙂

    Viktoria 2015-05-04 13:49:37
    Svara
  • Hej Ida!
    Jag opererades i halsen för åtta veckor sedan och har fått klartecken att börja träna igen, tjoho! Vilade extra länge för att vara helt återhämtad efteråt.
    MEN jag har tappat all motivation till träning och har så fruktansvärt svårt att komma igen. Har alltid varit fysiskt aktiv och tränat regelbundet för att jag mår bra av det, men jag är så osäker på var jag ska börja, och hur. Har du några tips? Blandar både cardio och styrketräning, och har varit i total vila sedan OP plus några månader innan så det blir såklart en total omstart. Hur lägger jag upp det på bästa sätt för att inte få för fort fram? Har tappat mycket styrka och energi vilket förmodligen lett till motivationsvikt, och jag är helt slut när jag kommer hem efter arbetsdagen. Tack för en superblogg! Kram!

    Paulina 2015-05-02 08:33:38
    Svara
    • Svar på Paulinas kommentar.

      Hej Paulina och tack för din kommentar! Det där kan vara svårt och de första veckorna när man ska komma igång är de värsta men sedan kommer motivationen vara tillbaka igen. Jag skulle rekommendera att trappa upp. Börja med promenader + 1-2 träningspass (cardio eller styrka) i veckan. Gå inte ut för hårt utan känn efter och öka sedan pass och intensitet. Jag tror att det bara är att ta tag i det och boka in det i kalendern så är du igång igen. Kram Ida

      idawarg 2015-05-02 09:15:05
      Svara
  • Hej ida! Jag är ofta inne och kollar på din matdagbok och ser ofta att du äter havregryn till kvällsmål, älskar min gröt och har den till frukost varje dag och att ha den till kvällsmål vore ju drömmen.. men är det verkligen det bästa att äta som sista mål..? kram

    Emeli 2015-05-01 20:07:14
    Svara
    • Svar på Emelis kommentar.

      Hej! Ja gröt är fantastiskt gott. Det beror ju på vad du har för mål med din träning? För mig funkar gröt vilken tidpunkt på dagen som helt. Jag tror att i det stora hela så beror det på näringsintaget under hela dagen. Kram

      idawarg 2015-05-02 09:20:58
      Svara
  • Hej Ida! Här kommer en lite konstig fråga men nät du skriver i Mikz tex 2dl havregrynsgröt, menar du då att du gjort den på 2dl havregryn eller har gröten svält till 2dl? Kram

    Anonym 2015-05-01 19:35:07
    Svara
  • Hej Ida! Nu känner jag mig lite dum, jag har förstått det som att den övningen tränar nedre delen av ryggen? Eller har jag helt missuppfattat det hela?:)

    alexandra 2015-05-01 18:24:17
    Svara
    • Svar på alexandras kommentar.

      Ja absolut gör man rygglyft för att träna ryggen men ska man ha ryggen i fokus så flytta upp kudden till några cm under naveln och rulla upp och ner långsamt. Vill du ha fokus rumpa så flytta ner kudden och håll ryggen rak hela tiden och dra dig upp med baksida och rumpa. Kramis

      idawarg 2015-05-01 19:24:42
      Svara
  • Hej fina Ida! Jag har lyckats få löparknä och får ont av att springa och träna ben. Vad finns det för övningar som tränar ben utan att göra skadad värre? Vad ska man tänka på? Kram

    Julia 2015-05-01 09:37:24
    Svara
    • Svar på Julias kommentar.

      Jag skulle råda dig att gå till en sjukgymnast som kan behandla och tipsa dig om stretch och övningar som passar just dig och skadan. Kramis

      idawarg 2015-05-01 19:32:24
      Svara
  • Gillar den skarpt jag med! 🙂 Brukar dock känna mest i baksidan 🙂

    Johanna 2015-04-30 21:57:02 http://doowop.blogg.se
    Svara
  • Hej Ida!

    Jag är en tjej på 16 år som gick igenom en stor förändring för ungefär 2 år sedan. Jag ändrade mitt liv till det hälsosammare och nu tränar jag ungefär 4 gånger i veckan. När det kommer till maten har jag däremot haft det lite tufft. Jag är inte så förtjust i grönsaker men trycker i mig de ändå för hälsans skull. På helgerna däremot vill jag gärna ha någonting gott men ändå inte för onyttigt, eftersom jag lätt kan få dåligt samvete. Därför undrar jag om de nya godisarna som heter ”Sockerfri” är någonting man kan äta på lördag kvällarna utan att få dåligt samvete?

    Tacksam för svar!
    Hanna

    Hanna 2015-04-30 21:54:52
    Svara
    • Svar på Hannas kommentar.

      Hej Hanna och tack för din kommentar! Jag vet inte vad det är för godisar men äter du dem 1 gång i veckans så spelar det ingen roll ändå. Tips är också att ladda ner min app i Mikz och kolla in receptbanken under R där du kan hitta massa nyttiga sötsaker du kan baka http://getmikz.com/wargpower

      Kramis

      idawarg 2015-05-01 08:14:36
      Svara
  • Jag gör den här bara som en ryggövning, tycker det känns i ländryggen endast, hur gör man för att känna i rumpan istället?

    Johanna 2015-04-30 21:28:00
    Svara
    • Svar på Johannas kommentar.

      Sätt kudden lite under höften, håll en rak rygg och fokusera på att dra dig upp med hjälp av baksida och rumpa. Kläm ihop rumpan som ett russin 😀 Haha Kramis

      idawarg 2015-05-01 08:15:42
      Svara
  • Hej Ida! När jag har haft panikångest så brukar jag alltid skriva något snällt till någon som gör mig glad. Så jag hoppas att du får en fin kväll och kom ihåg att du är en stor förebild för mig och många andra unga tjejer! Kram <3

    Marinda 2015-04-30 18:55:16
    Svara
  • Åh prövade de tightsen på Stadium och ångrar att jag inte köpte dem. Snygga!

    Hannah 2015-04-30 18:14:27 https://hannahlundgren.wordpress.com/
    Svara
    • Svar på Hannahs kommentar.

      Ja alltså de är inte både sjukt snygga utan också typ de skönaste tightsen jag har. Ska gå och se om de finns kvar i fler färger! 🙂

      idawarg 2015-04-30 18:16:30
      Svara
  • Visst att övningen tar på rumpan, med det där är ju främst en övning för ryggen. Det finns många andra övningar som är mer renodlade rump-övningar imo. Men bra är den iaf, absolut! 🙂 mvh

    Jen 2015-04-30 17:17:06
    Svara
    • Svar på Jens kommentar.

      För mig tar den här 100 gånger mer i rumpan än ryggen så för mig förblir den här en rumpövning. Ska man fokusera på rygg så flytta upp kudden till lite under naveln och rulla sakta upp och ner. Då kopplar man ur gluteus mer och fokus kommer på ryggen 🙂 mvh, ida

      idawarg 2015-04-30 18:13:37
      Svara
  • Tycker denna övning är svår då det gör ont framsida lår när så mycket vikt läggs just på låren. Har du något bra tips på att undvika att det gör ont?? Tack för en superblogg!!

    Sandra 2015-04-30 14:57:45
    Svara
    • Svar på Sandras kommentar.

      Jag brukar också få ont i framsida när jag gör den här övningen. För mig hjälper det om jag vinklar ut benen lite så att jag inte ligger rakt på quadriceps + att jag gör den här övningen när jag tränar rygg och inte när jag tränar ben/dagen efter en bendag för då gör det iaf för mig ont att ligga på framsida lår när det redan är lite ömt. 🙂

      Malin 2015-05-01 11:16:38
      Svara
    • Svar på Sandras kommentar.

      Hmm det är inget jag har känt. Kanske testa att ta dynan högre upp mot höften?

      idawarg 2015-04-30 15:53:26
      Svara
  • Hej! Jätte fin & bra blog 🙂 Jag är 15 år och spelar volleyboll och jag har börjat få ont i knäna. Jag vill verkligen inte skada mina knän och det är ju ganska vanligt med knäskador inom volleyboll. Har du något tips på vad man kan göra för att förhindra att skada sig? 🙂

    Maria 2015-04-30 14:15:59
    Svara
    • Svar på Marias kommentar.

      Ja försöka stärka upp musklerna kring knäna med styrketräning. Kör benspark, utfall, knäböj mm. Kramis

      idawarg 2015-04-30 15:54:13
      Svara
  • Hej Ida!
    Jag tycker ofta att det ser ut som att du äter väldigt lite kolhydrater, att du mest äter sallad och protein. När man tränar ska man väl äta mycket kolhydrater? Hur hänger detta ihop, eller har jag bara inbillat mig?

    Majsan 2015-04-30 13:08:05
    Svara
  • Hej Ida!
    Tycker att din blogg är super rolig att läsa, tycker att du har bra tips på både mat och övningar.
    Blir jätte motiverad av att läsa dina inlägg. 🙂
    Om du vet någon bra och rolig spänstövning får du gärna dela med dig av det!

    olivia w 2015-04-30 12:42:52 http://nouw.com/oliviawesth
    Svara
  • Åh bästa övningen!! Måste köra den idag känner jag, jag har andra planer egentligen men att klämma in några extra övningar skadar inte. 😀

    Diana D 2015-04-30 12:22:55 http://lamadre.vimedbarn.se
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Hälsa
Träningsglädje
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Vanja Wikström
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Dasha Girine
Lifestyle
Elin Johansson
Mode
Petra Tungården
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Makeup by Lina
Hälsa
Foodjunkie
Hälsa
Fannie Redman
Mode
Chrystelle Eriksberger
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Hälsa
Josefines Yoga
Man
Niklas Berglind
Lifestyle
Sanne Alexandra
Man
Marcus Schuterman
Man
Viktor Frisk