Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

SITTANDE RODD EN GRYM ÖVNING FÖR RYGGEN

sittande-rodd-ida-wargsittande-rodd-2-ida-wargsittande-rodd-1-ida-wargEn riktigt bra ryggövning tycker jag är sittande rodd. Perfekt för att stärka upp bröstryggen och för att få en bättre hållning.

Gör så här: Se till att sitta på sittbenen (kurva ej ryggen bakåt) och ha en rak rygg och raka armar. Fäll fram i höften, kom upp igen och börja rörelsen med att klämma ihop skulderbladen utan att höja skuldrorna och dra sedan händerna mot dig med armbågarna tätt intill kroppen. Jag brukar köra 10 X 3.

//English: A relly good back exercise is seated row. Perfect to strengthen your thoracic spine and to get a better posture. Sit with a straight back and fold forward from the hips. Come up again and start to push your shoulder blades together and then start to bend your arms with the elbows near your body. I use to do 10 X 3.

 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
8kommentarer
  • Åååh, sjukt snygga tights! Var är dom ifrån? Xx

    Blair 2015-05-14 17:43:03 http://sincerelyblair.blogg.se
    Svara
  • Hej Ida!

    Ska testa den övningen, verkar superbra!
    Nu till min fråga. Du verkar alltid ha en sån otroligt träningsmotivation, verkligen inspirerande. Men jag antar att du, liksom alla andra, har dåliga dagar ibland. Du vet såna dagar när allt bara känns skit utan anledning. Hur behåller du träningsmotivationen under såna dagar?

    Kram

    Helena 2015-04-08 16:45:29
    Svara
    • Svar på Helenas kommentar.

      Hej Helena och tack snälla! Självklart har jag det och då brukar jag boka träning ihop med en vän eller så lägger jag mig bara i soffan och kollar på film och myser. Oftast är motivatinen tillbaka dagen efter 🙂 Kramis

      idawarg 2015-04-08 21:54:57
      Svara
  • Har exakt samma problem! Jag äter ordentligt, tränar 4-5 gånger i veckan men går inte ut särskilt hårt och ser till att återhämta mig men ändå har min mens uteblivit i 1,5 (!) år nu. På kvinnokliniken sa de att man helt enkelt är olika känslig för hur kroppen reagerar. Jag har nu ätit p-piller i två veckor och ska få tillbaka min mens snart om allt går som det ska.

    Wendela 2015-04-08 13:16:21 http://wendelaantepohl.devote.se
    Svara
  • Du kanske fått frågan många gånger, men undrar om du har något råd att ge för utebliven mens vid träning?
    Jag själv äter bra (ser alltid till att få i mig en varierad kost med alla de viktiga näringsämnena) och tränar på ett sätt som jag och min kropp mår bra av, oftast 5 ggr i veckan brukar det bli och ser till att bli återhämtad och att kroppen får vila. Så som sagt, jag mår väldigt bra gällande både kost,vila och träning men ändå så får jag ingen mens eller så kommer den alltid väldigt oregelbundet med några månaders mellanrum. Vad kan man göra åt saken, förslag?

    :) 2015-04-08 11:29:21
    Svara
  • Tja Ida, vart kommer dina tights ifrån, sjukt snygga 🙂 PS. Tack för en SUPERBRA och jätteinspirerande blogg!! När jag börjar känna mig vilsen i fitnesshetsen och bland alla sjuka ideal så kollar jag in din blogg och det hjälper att sätta tillbaka tankarna i rätt banor 😀 kramar!

    Anna 2015-04-08 10:23:17
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Sandra Beijer
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Ida Warg
Mode
Petra Tungården
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Linn Herbertsson
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Makeup by Lina
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Mathilda Weihager
Mode
Emma Danielsson
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Hälsa
Fannie Redman
Mode
Paulina Forsberg
Hälsa
Josefines Yoga
Man
Niklas Berglind