Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

ÅTERHÄMTNING

ida-warg-påsk4ida-warg-påsk2ida-warg-påsk1ida-warg-påsk-5recept-nyttig-kakapåsk-ida-warg

Lite bilder från påskhelgen. // Some pictures from this easter weekend.

Har så himla härlig Påsk! Att få vara med familjen hemma i Åmål med vackert väder och god mat är ju bara magiskt! Det har varit en väldigt stressig period med sjukt mycket jobb nu innan påsk vilket har varit galet roligt men skönt med en liten påsk break! Att åka från Stockholm ibland är verkligen skönt! Känner nu att jag har fått massa energi och jag är taggad på att åka tillbaka för att jobba jobba jobba! Wohoo så mycket kul på g! Hur har eran påsk varit? Har ni tränat något?

//English: So nice easter weekend together with my family! A lot of good food and beautiful weather! Its been a very stressful period with work so it was very nice with a easter break. To leave Stockholm for a few days is so nice and now I got a lot more energy and ready to go back to Stockholm for more work work work 🙂 Wohoo Im so excited! Did you have a good easter break? Did you work out?

 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
15kommentarer
  • Hej! jag tycker att du har helt fantastiska ben och undrar om du kan göra ett inlägg hur du tränar dina ben? jag är med ute efter att ha fasta ben än muskelösa ben, hur ska jag träna då? 🙂

    linnea 2015-04-05 14:34:39
    Svara
  • Hej Ida, jag har ett problem. Jag började nämligen träna i slutet av februari. Och då började jag prata med en pt och vi la upp på hur jag skulle sköta kost och träning. Då hon sa att 3 mål räckte för mig, alltså frukost,lunch,middag och så bra med sömn. Problemet är nu att när jag ska iväg och träna brukar jag vakna så sent att jag bara hinner med 1 mål innan jag ska träna. Men har då kommit på att jag sk dra en energydryck som ersätter lunch genom drycken istället. Men sen också för att komma till det viktigaste, jag har tränat så himla länge och jag försöker verkligen skärpa mig med sovrutierna, att inte vara vaken så himla länge och komma upp i tid och äta frukost o lunch som jag skrev då. Men jag har tränat i över en månad och mina lår har inte blivit skärskilt smala enligt mig, samma gäller magen, den har inte blivit platt. Och när jag är i gymmet d.v.s 3 ggr i veckan, då börjar jag alltid med crosstrainern, eller gåband & går dirket sen till cirkelgymmet där jag alltid kör 3 varv. har nu ökat på tyngden på maskinerna och har ökat speeden på gåbandet, men jag står still i vikt och inget hänget med mage o lår och över armar. Och när jag prata med ptn så sa jag att ja skulle resa bort i mitten på juli i sommar och att jag skulle hinna bli så smal som jag ville. Men jag tycker att inget händer. och när jag kollat på vågen så har jag alltid bar gått ner hektovis. Beror det på mina dåliga sovvanor och att jag inte lägger mig i tid och äter frukost lunch innan träning? Eller vad beror de på? Och vilka övningar kan jag göra för lår och mage? För att låren ska bli smala och tighta och magen ska bli platt o fin? 🙂 // Malin.

    Malin 2015-04-05 14:30:04
    Svara
    • Svar på Malins kommentar.

      Hej Malin! Det är helt omöjligt för mig att svara på då jag behöver se exakt vad du äter och hur du tränar för att veta. 3 må om dagen låter lite och att sedan skippa frukost är ingen bra ide. Jag skulle rekommendera dig att antingen prata och berätta som det är för din pt eller byta pt som kanske har ett något annat att rekommendera. Kram Ida

      idawarg 2015-04-05 15:01:30
      Svara
      • Svar på idawargs kommentar.

        That’s the point. Jag har pratat med henne om detta. Då hon bara säger att de beror på att jag måste äta ordentligt, mycket sallad o proteiner. Och jag vill bara äta proteiner och sallad. Och skippa pastan, då jag är lite känslig mot pasta. Och har kört bönpasta en gång. Men tyckte den inte smaka nått och tuggmotståndet va som gummi. :p sen så har jag frågat angående fetter, då jag oftast äter quornfärssås med matgrädde i och chremefraich, och gör jag brunsås så kör jag alltid med matgrädde och chremefraich.. och äter jag fisk t.ex lax då är de samma där. jag äter chreme fraich. Jag önsk verkligen att jag kunde ha en pt på heltid, så pt:en visste om vad jag åt d.v.s till frukost, lunch middag så den hade koll på om jag åt rätt eller vad jag tagit som är fel osv.. Så synd att pt:er är så dyra. 🙁 Har lite små panik hur jag ens ska hinna få kroppen i form tills innan jag åker. För efter jag fått till formen hade jag tänkt fixa till mina muskler faktiskt. Men de är ju precis som du säger att de är svårt för dig att svara på, då du inte ser vad och hur jag äter och när jag äter och hur mycket eller lite osv. Oh problemet på de gym jag går på har dom bara 2 pt:en en kille och en tjej. och jag valde tjejen då så.. jg har nog hamnat i en svår sits. För jag känner verkligen att min träning inte tar ett skit på mig. Och de stör mig så j*vla enormt. // kram malin.

        Malin 2015-04-05 16:21:24
        Svara
      • Svar på idawargs kommentar.

        That’s the point. Jag har pratat med henne om detta. Då hon bara säger att de beror på att jag måste äta ordentligt, mycket sallad o proteiner. Och jag vill bara äta proteiner och sallad. Och skippa pastan, då jag är lite känslig mot pasta. Och har kört bönpasta en gång. Men tyckte den inte smaka nått och tuggmotståndet va som gummi. :p sen så har jag frågat angående fetter, då jag oftast äter quornfärssås med matgrädde i och chremefraich, och gör jag brunsås så kör jag alltid med matgrädde och chremefraich.. och äter jag fisk t.ex lax då är de samma där. jag äter chreme fraich. Jag önsk verkligen att jag kunde ha en pt på heltid, så pt:en visste om vad jag åt d.v.s till frukost, lunch middag så den hade koll på om jag åt rätt eller vad jag tagit som är fel osv.. Så synd att pt:er är så dyra. 🙁 Har lite små panik hur jag ens ska hinna få kroppen i form tills innan jag åker. För efter jag fått till formen hade jag tänkt fixa till mina muskler faktiskt. Men de är ju precis som du säger att de är svårt för dig att svara på, då du inte ser vad och hur jag äter och när jag äter och hur mycket eller lite osv. Oh problemet på de gym jag går på har dom bara 2 pt:en en kille och en tjej. och jag valde tjejen då så.. jg har nog hamnat i en svår sits. För jag känner verkligen att min träning inte tar ett skit på mig. Och de stör mig så j*vla enormt. // kram malin.

        Malin 2015-04-05 16:21:24
        Svara
  • Hej fina du! Jag har ett litet probelm, jag har jätte lätt för att gå upp i vikt och även ner i vikt. Kan vakna på morgonen och väga 51 kg och på kvällen väger jag 53 kg. Jag har haft/har en ätstörning.. Som minst vägde jag 46 kg, är 15 år och ca 166 cm lång. Kan du hjälpa mig? Kan du ge mig några tränings tips jag kan tänka på/göra. Jag rider 4 dagar i veckan och går i skolan så jag har inte jätte mycket tid. Men jag vill få lite musklwr och slippa denna viktuppgång varje dag. Snälla hjälp mig, kram Madde

    Madde 2015-04-05 14:07:52
    Svara
    • Svar på Maddes kommentar.

      Hej fina du! Det är ingen viktuppgång utan antagligen den mat och dryck du får i dig. Jag kan väga 1-3kg mer på kvällen också och det är normalt. Sedan så ska du absolut inte under några omständigheter bry dig om vikten då du redan väger väldit lite. Jag är lika lång som dig och väger 5-6kg mer och vill gå upp något kilo till. För att du ska bygga muskler behöver du äta och styrketräna och gärna ligga på ett överskott med kalorier. Det låter som att du inte riktigt är kvitt din ätstörning och jag skulle rekommendera att söka någon professionell att prata med.ta hand om dig! Kramis

      idawarg 2015-04-05 14:58:06
      Svara
  • Hej hej!
    Jag har precis avslutat veckans sista Wargrun- intervallerna så känner mig typ kung över världen ( älskade älskade endorfiner som kommer efteråt haha)! 😀
    Nu: Jobb tills ganska så sent ikväll! Behöver all energi som jag kan få då 😛
    Ha en så fint vännen!

    Camilla 2015-04-05 13:50:14 http://camillanorman.se
    Svara
    • Svar på Camillas kommentar.

      Men åh grymt jobbat och jag förstår vad du menar med de där lyckoendorfinerna. Så underbart! Ha det grymt på jobbet! Kramis

      idawarg 2015-04-05 14:00:23
      Svara
  • Hej Ida! Jag är en fjortonårig tjej som spelar fotboll, och jag undrar om du har några bra tips på övningar för att både stärka upp och bli mer rörlig i knäna. För jag vet att det är väldigt vanligt bland kvinnliga fotbollsspelare att få problem med sina knän, och vill därför förebygga det. Tacksam för svar! Kram Linnea 🙂

    Linnea 2015-04-05 13:38:54 http://linnealofstrand.devote.se
    Svara
    • Svar på Linneas kommentar.

      Hej Linnea och vad kul med fotboll 🙂 Det är bra att kombinera fotbollsträningen med styrketräning för att stärka upp musklerna kring knät. Övningar som utfall, knäböj mm är grymma och även benspark i maskin för att stärka upp bla. vastur medialis som sitter på insidan av låret/knät som stabiliserar knät. Kramis

      idawarg 2015-04-05 14:03:11
      Svara
  • Gud va söt du är i kanin öron! 😉 Vart har du köpt dom? Måste ju ha ett par till nästa påsk! 😀

    sassy 2015-04-05 13:04:09 http://finest.se/sassysabina
    Svara
    • Svar på sassys kommentar.

      haha tack fina du 🙂 Hittade dem i en gammal utklädningslåda som mina små kusiner drog fram så har ingen aning om vart mamma köpt dem 🙂 Hihi men söta är de

      idawarg 2015-04-05 14:04:02
      Svara
  • Gjorde receptet på granola bars och de blev supergoda!! Hur länge håller de i kylen?

    helena 2015-04-05 13:04:08
    Svara
    • Svar på helenas kommentar.

      ja visst är de magiska. De håller sig säkert en vecka i kylen men skulle rekommendera att frysa dem. Då håller de superlänge och man kan ta fram dem ca 1 timme innan man ska äta dem. Kramis

      idawarg 2015-04-05 14:04:51
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Home
34 kvadrat
Mode
Paulina Forsberg
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Vanja Wikström
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Mode
Pamela Bellafesta
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Sandra Beijer
Mode
Petra Tungården
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Susanne Barnekow
Hälsa
Fannie Redman
Hälsa
Ida Warg
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Makeup by Lina
Mode
Emma Danielsson
Lifestyle
Elin Johansson
Man
Niklas Berglind