Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

TILLBAKA TILL MIN YOGA

ida-warg-yogaBorta bra men hemma bäst! Så himla skönt att vara hemma och att jag nu har kunnat börja med min morgonyoga igen. Känner verkligen hur jag har saknat den och hur bra jag mår av att börja dagen med det! Har kört nu 2 dagar i rad och känner att jag börjar dagen med ett lugn som är så härligt!

Följer ni mig på Mikz vänner? I alla fall så skrev jag ett inlägg om rumpinmplantat där här om dagen och jag är chockad över hur många det var som kunde tänka sig att göra det?! Jaja i alla fall kan ni läsa mer om det i min app som ni kan ladda ner gratis HÄR.

Nu ska jag dra till gymmet, sedan ett möte och ikväll så ska jag på födelsedagsmiddag hos min fina Alex. Wohoo ha en fn lördag mina älsklingar. Puss, I

//English: So nice to be home back again and to start with my morning yoga. I really feel how much Ive míssed it and how good it is for my body! Nice! Now its time for the gym, then a meeting and tonight a birthday dinner for my sweet Alex. Have a good saturday my sweeties. Love, I

 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
12kommentarer
  • Hej Ida, och tack för en underbar blogg! Jag har ett problem, och skulle behöva några råd. Jag har länge varit väldigt stressad och nästa på vippen till utbrändhet/utmattning pga flera faktorer (skolan, körkortsplugg, hinna träna, häst mm). Detta har fått följdeffekter så som att jag är väldigt otrevlig mot min familj och har svårt att koncentrera mig en längre stund. Men även träningen och min självbild har påverkats. Dagar jag inte tränar känner jag mig ”tjock”, och dessa dagar kan jag få ångestliknande känslor bara jag äter ”för mycket” till lunch. Men de dagar jag tränar känner jag mig stark, bra och kan till och med käka godis utan att bry mig. Fast sen kommer ångestliknande känslor dagen efter och så håller det på… Jag är medveten om orsaken, men går ut gymnasiet till sommaren så försöker hålla ut. Men hur ska jag gå till väga tills dess? Hur övar jag upp min självkänsla och självbild, men framför allt balansen mellan kropp och själ? Vill verkligen inte ha dessa känslor ang min kropp och kost. Väldigt tacksam för svar.

    Kramar!

    Laura 2015-03-29 10:12:17
    Svara
    • Svar på Lauras kommentar.

      Hej Laura och tack för din kommentar! Jag och säkert många andra känner igen sig i din kommentar och när man är i obalans så är det lättare att döma sig själv hårt. För mig hjälper det verkligen att hålla fast vid min morgonyoga 15 min varje dag hur stressigt den än är. Jag boostar också med fina ord om mig själv varje morgon för att påminna mig själv om att jag är en bra männsika 🙂 Testa det och se sedan till att lägga upp en hållbar plan efter du tagit studenten. Kramis

      idawarg 2015-03-29 10:19:09
      Svara
  • Hej!
    Alltså, kanske lite konstig fråga nu.. Men, många pass/cirkelträning (inte bara på din blogg utan rent generellt) är uppdelade så att övningarna efter varandra är väldigt varierande. Som att ena övningen är med skivstång, andra med cable cross, tredje med fria vikter och fjärde utan vikter alls och redan repeterar man det ett visst antal varv. Men det är liksom väldigt svårt att få till på gymmet, då maskinerna/vikterna osv ligger så långt ifrån varandra. Maskinerna är inte i samma rum som de fria vikterna till exempel och det är svårt att springa mellan två olika rum och att jag efter en övning med t.ex. fria vikter ska kunna springa tillbaka till cablecrossen och förvänta mig att den är ledig liksom. För att sedan igen kunna springa tillbaka till hantlarna och hoppas att ingen tagit dem. Och jag kan ju inte direkt ”paxa” allting för att jag behöver det 😉 Så när det mycket folk på gymmet (vilket det ofta är) fungerar liksom inte riktigt detta. Förstår du vad jag menar? Så hur gör du? Allting är inte ledigt och det är svårt att få till cirkelträning på gymmet. Så har du några tips? Hoppas du förstår vad jag menar, kram

    Alice 2015-03-28 23:23:26
    Svara
    • Svar på Alices kommentar.

      Hej Alice och tack för din kommentar och jag förstår precis vad du menar 🙂 Jag själv har samma problem ofta då gymmen just nu är proppfulla. Ofta kan man göra samma övning fast med ett annat redskap så skulle du göra stående rodd med skivstång och du bara har tillgång till hantlar så kan du köra stående rodd med hantlar istället. Funkar inte det så byt bara ut övningarna 🙂 Kramis

      idawarg 2015-03-29 10:25:37
      Svara
  • Hej Ida! Tack för en grym och insprirerande blogg 🙂 haha, skulle aldrig kunna tänka mig att göra rumpimplantat 😉

    Mitt mål den här våren är att klara att göra en chin. Håller just nu på att träna med gummiband, men vill klara en helt själv. Har du några tips på övningar man kan göra för att stärka ”chinmusklerna”? 🙂 har du också några tips på övningar för att stärka upp bålen för att kunna bli bättre på plankan? 🙂

    Kram

    Helena 2015-03-28 19:39:52
    Svara
    • Svar på Helenas kommentar.

      Haha nej det skulle kännas så konstigt 🙂 Det ligger en video på min youtube http://youtube.com/idawarg med en video med chins/pull-ups övningar. Sedan är det bra att stärka upp ryggen med ex latsdrag, rodd mm. Du hittar även en grym video med övningar för inner core på mitt konto som du kan göra för plankan. Glöm inte prenumerera 😉 Kramis

      idawarg 2015-03-29 11:15:55
      Svara
  • Behöver verkligen hjälp av dig:)
    Jag har tränat ett tag och är väldigt inne i det. Jag märker hur en gladare människa har kommit fram och hur fysiskt samt psykist stark jag har blivit.
    Men på senaste tiden har jag lagt in mer cardio för att förbränna det fett så att mina muskler blir mer synligare om du förstår hur jag menar. Men det har inte alls gett en effekt som jag vill utan jag känner att jag har fått mer fet, undrar då hur ska jag träna/äta för att fettet ska förbrännas och jag ska kunna få en tonad kropp med muskler.
    För övrigt älskar jag din blogg och du har verkligen inspirerat mig till att älska träning:)

    Emma 2015-03-28 19:30:54
    Svara
    • Svar på Emmas kommentar.

      Hej Emma och tack snälla! Kosten är A-O och jag skulle satsa på kosten + styrketräning + vardagsmotion. Kramis

      idawarg 2015-03-29 11:18:03
      Svara
  • Hej Ida! Precis upptäckt din blogg och älskar den verkligen. Tycker du verkar grymt härlig med sund inställning till kost och träning. Jag har gått från 0 träning till regelbunden konditions och styrketräning sedan 2-3 månader tillbaka. Tycker det är så himla kul för nu börjar man verkligen se resultat och det peppar ju ännu mer.

    Jag har dock en fråga angående styrketräning axlar. Jag tycker vältränade axlar är så snyggt och jag kör med hantlar. Muskeln som går bakom axlarna upp mot nacken, kapp-muskeln tror jag den kallas (simmare har en väldigt tydlig sådan hehe) denna är iallafall väldigt tydlig på mig, troligtvis för att jag är bygd så men jag vill gärna få en mer rak linje, alltså träna axlarna endast och inte denna muskel. Svårt att förklara såhär genom text men hoppas du förstår vad jag menar. Alltså, tips på övningar för axlarna men där kapp-muskeln inte tränas, för den vill jag inte få större/tydligare.

    Tack för grym blogg! KRAM

    Julia 2015-03-28 17:37:34
    Svara
    • Svar på Julias kommentar.

      Hej Julia och så kul att du hittat hit! 🙂 Jag tror jag förstår vad du menar och den musklen du menar är en ryggmuskel, inte axelmuskel. raka hanellyft åt sidan är grymma och se till att rulla bak axlar och hålla dem nere under hela övningen så du inte aktiverar ryggmysklen då den antagligen är väldigt stark och säkert vill ta över lite 🙂 Kramis <3

      idawarg 2015-03-29 11:21:18
      Svara
  • ha ha ha först läste jag att DU hade rumpimplantat!? MEn sen så läste jag rätt. 🙂 Nej jag skulle då inte kunna tänka mig göra det, någon måtta får det vara. 🙂 Men visst så är det ju, det är precis så det funkar med idoler och rolemodels. Man er upp till dom, gilalr allt dom har och ser ut som och vill ha samma.. Så började det med brösten och sen botox, fransar, naglar och nu rumpor. Undra vad här näst blir.

    Diana D 2015-03-28 15:14:16 http://lamadre.vimedbarn.se
    Svara
    • Svar på Diana Ds kommentar.

      Hahaha nej för fan 🙂 Ja du det stämmer. Det blir väl till att operaera in abs nästa gång 😀 Läskigt! haha.

      idawarg 2015-03-29 11:23:13
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Vanja Wikström
Home
34 kvadrat
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Elin Johansson
Mode
Petra Tungården
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Sandra Beijer
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Makeup by Lina
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Linn Herbertsson
Mode
Paulina Forsberg
Hälsa
Fannie Redman
Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Josefines Yoga
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger