Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

HAR INTE RÅD MED PT, HUR LÄGGER JAG UPP MIN TRÄNING?

Glöm inte prenumerera på min youtubekanal HÄR för mer grymma träningspass och övningar.

question answerHej Ida!
Jag har precis börjat träna på gym och kommer göra 3 gånger i veckan. Jag går på lite olika pass som gymmet ordnar men kör även en del egen träning på själva gymmet. Det är bara det att jag tycker att det är svårt att lägga upp ett tränings pass själv, att det ska kännas tillräckligt mycket osv och jag har inte råd att hyra en PT.
Hur ska jag tänka när jag lägger upp ett osv? Hur gör du? Har du några tips?

Tack på förhand!

SVAR: Hej fina du och tack för en bra fråga. Tror många är i din situation och då är jag så glad över att jag har den här bloggen och kanske kan komma till lite hjälp 🙂

Kör jag ett styrkepass på gymmet så brukar jag lägga de tyngre stora basövningarna i början av passet som tex. knäböj, marklyft, chins, utfall, latsdrag mm och lasta på ganska tungt. Sedan går jag över på mer finlir och lättare övningar i maskin eller fria vikter. Jag rekommenderar att dela upp passen ex om du ska köra 3 pass/v: 1 benpass, 1 ryggpass, 1 axel/arm/bål pass. Det här är bra om man vill bygga lite muskler och stärka upp.

Vill du tajta till, träna uthållighet, forma och bli starkare så kan jag verkligen rekommendera att köra cirkelträning. Prenumerera på min youtubekanal HÄR  så hittar du massa hela träningspass du kan köra. Finns massa olika att välja på 🙂

//Englsih: Question/answer in english. Use google translate.

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
8kommentarer
  • Hur ska jag äta?
    Hej Ida! Har följt din blogg i fleera år och fått tips emellanåt. Fantastisk övning som du la ut för inre magmusklerna för ett tag sedan! Jag tränar pilates 5 dagar i veckan i ca 40 min + 15 min HIIT träning. Jag kör cardio/hiit i ca 45 min 1-2 ggr i veckan + gymmar med min pojkvän 2-3 ggr i veckan. Kör även 30 min yoga varje kväll med fokus på stretch. Jag är ute och prommar min 1 timma om dagen. Jag älskar verkligen att träna men tycker det är svårt att veta hur mycket jag kan äta. En vanlig dag brukar se ut såhär:

    Frukost: 1/2 dl Rågflingegröt med 1 msk hampaprotein + ljusa psylliumfrön + 1/2 dl laktosfri kvar + 1 msk jordnötssmör
    Lunch: 1 äpple
    Mellis: Proteinbar
    Middag: (exempelvis) 1 potatis, morötter, 1 stekt torskfile och spenatstuvning
    Kvällsfika: 150 g laktosfri kvarg
    Dricker bara vatten, händer någongång att jag dricker 1 kopp kaffe – men det är rätt sällan

    Jag skulle vilja få definierade magrutor, har kommit en bit på vägen men vad bör jag tänka på i min kost? Hur bör jag tänka kring min träning? Har lidit en del av olika typer av ätstörningar och är lite skraj att det ska gå över styr. Äter en del kosttillskott, som järn (haft en ordentlig järnbrist för något år sedan) men märker att mitt hår har blivit sämre kvalité nu på sistone. Är förövrigt stelopererad i nästan hela ryggen och den senaste operationen gjordes för 1 år sedan. Innan den operationen tränade jag kroppen hårt och åt knappt någonting – vilket ledde till en stressfraktur i en kota bland annat. Har du några tips för att jag inte ska halka på den banan igen?

    Du har verkligen en superinspirerande blogg och älskar dina videos 🙂

    Sanna Eriksson 2015-03-25 19:09:47 http://dreamspo.wordpress.com
    Svara
  • En dum fråga kanske 🙂 men om man tex kör tre pass i v, varav ett tex rygg, ett ben o ett mage typ som du skrev 🙂 räcker de att träna varje muskel grupp en gång i veckan om de ska ge resultat? Mvh Maria

    Maria 2015-03-25 18:41:22
    Svara
  • Hej jag älskar din blogg! Det är den första träningsbloggen som jag läst utan att känna någon press på att träna och sådär. Och för att får en speciell kropp osv. Du är jätte duktig jag skulle vilja att ha ett jobb som du i framtiden!
    Jag går på hiphop, modern jazz, och ballet i veckan så tre klasser men på två dagar. Jag tycker att det är jobbigt men mer inne i kroppen en som när man tränar i vanliga fall. Så jag undrar om jag kan räkna det som träning? Jag har inga speciella mål egentligen inom träningen jag gör det mest för att det är kul men brukar mest komma igång närmare sommaren då det är vamp och man har tid. Men jag vill inte tappa formen typ. Och det skulle ju inte va fel med magrutor. Plus jag vill inte få mycket fett massa eller vad det heter jag vill ha muskler.
    Så jag undrar hur jag ska träna, ska jag dansa plus jogga och köra dina cirkelpass eller räcker det med dansen?
    Jag undrar också om du värmer upp innan dina hemma cireklpass och isf hur?
    Min sista fråga är om man inte har motivationen att träna nu ska man inte det då eller ska man det för att motivationen troligtvis kommer då?
    Har svårt att veta liksom för man ska ju ändå tänka på vad man mår bra.

    Hoppas du förstår mina frågor, Tack!

    Linnea 2015-03-25 16:13:50
    Svara
    • Svar på Linneas kommentar.

      Hej fina du och tack för din kommentar! 🙂 <3 Kul med dans och det är bra träning. Om du vill träna mer så skulle jag komplettera med styrketräning som ex mina cirkelträningspass. Jag brukar antingen jogga eller hoppa någon minut innan jag kör igång. Jag tycker man ska försöka träna regelbundet även om man tappar motivationen för det är så lätt att komma ur det annars. Kram Ida

      idawarg 2015-03-25 16:23:22
      Svara
  • Yeey bästa! Kör hårt! 🙂

    idawarg 2015-03-25 15:36:13
    Svara
  • Kanonbra tips! Ikväll blir det rump/ben-träning 😉

    Hanna Wetterqvist 2015-03-25 13:04:01 http://nouw.se/hanshen
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Susanne Barnekow
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Linn Herbertsson
Mode
Petra Tungården
Home
Andrea Brodin
Hälsa
Josefines Yoga
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Mathilda Weihager
Mode
Paulina Forsberg
Mode
Fanny Ekstrand
Man
Niklas Berglind
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Emma Danielsson
Hälsa
Fannie Redman
Lifestyle
Vanja Wikström