Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

BACK EXERCISE // AKTIVERA RYGGMUSKLERNA – ÖVNING

jorden-runt-ida-warg-2jorden-runt-ida-warg-1jorden-runt-ida-wargHär kommer en grym övning för ryggen. Den ser inte mycket ut för världen men gör man den rätt och hittar kontakt är det typ den jobbigaste ryggövningen jag vet. Det bränner! Haha.

Lägg magen på en boll och spänn hela kroppen till en rak planka. Lyft armarna rakt upp ovanför huvudet utan att tappa den raka positionen på kroppen. Börja röra armarna neråt som en cirkel genom att aktivera ryggmusklerna. Jag brukar hålla 1-2kg i händerna och gör 12 X 3 reps. Happy training, I 🙂

//English: Here is one of my favorit exercises to find contact with back muscles. Put your stomach on a ball and tensa all body in to a straight line. Lift your arms above the head and start to move them down like a circle activating your back muscles. I use to put 1-2kg in each hand and do 12 reps X 3. happy training, I 🙂

 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
15kommentarer
  • Vilken bra övning! Tack för den, måste provas!

    Karin 2015-03-10 22:17:26
    Svara
  • Shiiiet, vilken bra blogg du har. Super bra inspiration. Lovee it

    Ella. 2015-03-10 16:49:09 http://sisolsson.devote.se/
    Svara
  • Vill först och främst säga att du har en jättebra blogg:) hittade dig på nätet för några veckor sedan och nu följer jag dig varje dag;)
    Jag har en liten fråga om när du gör dina videos typ fat burning workout 50sek arbete, 10 sec vila, hur länge värmer du upp innan? på tex crosstrainer eller löpband? eller hur lägger du upp dina pass.
    tacksam för svar
    Med vänlig hälsning
    Ulrika

    Ulrika 2015-03-10 09:25:16
    Svara
    • Svar på Ulrikas kommentar.

      Hej Ulrika och vad kul att du hittat hit 🙂 Jag brukar ibland bara köra 5-10min på crosstrainer eller löpband eller så kör jag ett varv av cirkeln med mindre vikter eller färre reps :)Kram Ida

      idawarg 2015-03-10 09:46:22
      Svara
  • Det låter som ett bra tips. Jag behöver stärka mina ryggmuskler.

    Hanna - Min väg mot att bli en snabbare och starkare löpare 2015-03-10 09:02:14 http://hannafialotta.blogg.se
    Svara
  • Den där övningen brukar jag köra ibland, grym!

    Ella 2015-03-10 08:40:04 http://ellssecrets.wordpress.com
    Svara
  • älskar din blogg Ida!

    clara 2015-03-10 08:21:10 http://nattstad.se/claratime
    Svara
  • Älskar att träna ryggen!:)

    Vart kommer träningskläderna ifrån?

    Mikaela 2015-03-10 08:06:40
    Svara
  • Ska absolut testa denna i dagens ryggpass! Har svårt att aktivera ryggmusklerna, får verkligen kämpa för att hitta kontakt.
    Tack!

    Linnéa 2015-03-10 07:59:06
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Hälsa
Ida Warg
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Home
Andrea Brodin
Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Susanne Barnekow
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Elin Johansson
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Makeup by Lina
Mode
Mathilda Weihager
Mode
Fanny Ekstrand
Hälsa
Josefines Yoga
Mode
Emma Danielsson
Hälsa
Fannie Redman
Lifestyle
Vanja Wikström
Man
Niklas Berglind