Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

JÄMNA UT KROPPEN

hemma-yoga-1hemma-yoga-2hemma-yoga-4hemma-träning-5yoga-hemmaBörjade denna dagen med ett skönt yogapass på 30 min för att sträcka ut överkroppen och speciellt bröstryggen. Var hos min naprapat Kjersti i lördags igen och hon fick upp en hel del spänningar i bröstryggen som ingen annan lyckats få upp tidigare. Känner att min kropp inte alls är van med att ha den rörligheten där. Kjersti tror också att mycket av mina problem kommer från höger baksida ben som är väldigt stel om man jämför med vänster. Jag har alltid varit galet mycket vigare i vänster då jag alltid gått ner i spagat med den och kickat med den under min tid som tävlingsdansare + att jag under balettakademien sträckte mig i höger och det har blivit ett ärr i muskeln som gör den stum. Jag har med hjälp av yogan börjat jämna ut mina ojämnheter men det är många timmars strech kvar innan jag är där, men Kjersti kommer hjälpa mig en bit på vägen att mjuka upp denna sida och hjälpa mig med min stela bröstrygg som även skapar stelhet i nacken.

Det är svårt att hitta en naprapat man trivs med och som brinner för att hjälpa andra med sina problem från grunden. Kjersti gör verkligen det och frågade henne om ni kunde få någon rabatt och ni får 15% vid bokning under februari. Så bor ni i Stockholm så kan jag verkligen rekommendera henne och ni hittar info HÄR.

//English: Started this day with 30 min morning yoga to stretch out my upper body. Was at my chiropractor Kjersti Saturday again and she got up a lot of tension in the upper back that no one else managed to do earlier. Feel that my body is not at all accustomed to having the movement there. Kjersti also think that a lot of my problems comes from the right backside legs because it´s very stiff compared to the left. I’ve always been so much more flexible in the left + that I also got an old injury in the right backside leg that become a scar in the muscle that makes it dumb. I have been using yoga to even out my imperfections but it is many hours of strech left before I’m there, but Kjersti will help me even out my body.

 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
23kommentarer
  • Tusen tack, Ida! Du är fantastisk! Jag verkligen älskar mitt jobb och önskar alla varmt välkomna på behandling! 😀

    Kjersti 2015-02-10 12:12:34 http://www.kjersti.se
    Svara
  • Hej Ida, två frågor 🙂
    HUR kommer jag ner i brygga? Och hur lär jag mig stå på händer?
    Tack på för hand 🙂

    Jessica 2015-02-10 09:51:35 http://lifetale.blogg.se
    Svara
    • Svar på Jessicas kommentar.

      Haha ja du om det fanns enkelt svar på det. Brygga gäller det att stretcha överkroppen. bröst, axlar, mage mm. Finns stretchvideos på min youtubekanal –> http://youtube.com/idawarg

      Att stå på händer är det bara att öva öva och öva och även stärka upp axlar och rygg. Börja öva mot en vägg varje dag. Kramis

      idawarg 2015-02-10 10:08:53
      Svara
  • Hej Ida!
    Älskar verkligen din blogg och att du tar upp viktiga ämnen som prestation, ångest och ätströningar. Din matdagbok är grym!
    Jag undrar om du skulle kunna dela med dig av dina favoritpass på yogobe? Jag använder denna sajt själv och vill få lite nya tips?

    Har du kört Kitty strand flowpass på 90 min? I så fall, vad tycker du om det?

    Tusen tack för din hjälp!

    Victoria Holmgren 2015-02-10 05:09:34
    Svara
    • Svar på Victoria Holmgrens kommentar.

      Hej Victoria och tack snälla vad kul att höra <3 Jag älskar Magnus pass då man märker att han har en stor kunskap om hur kroppen fungerar (han är sjukgymnast), sedan gillar jag även Johannas pass och Monica Björn. Nej jag har inte kört det passet. Kör du det så berätta gärna vad du tyckte? 🙂 Kramis

      idawarg 2015-02-10 09:55:01
      Svara
  • Hej Ida ! Du är en sv mina största förebilder!! Hoppas du kan hjälpa mig lite. Jag har tränat rätt hårt senaste året snart och har tappat ca 20 kg i vikt men vill ner ytterligare nått kg o minska i fettprocent för att thigta till kroppen och sedan bygga muskler . Skulle du rekommendera att öka konditionsträning eller styrketräning ? Kör både och just nu uppdelat på 6 pass i veckan på gymmet och några hemmapass på kvällarna

    Ellen Schutz 2015-02-09 22:52:07 http://www.nattstad.se/eschutz
    Svara
    • Svar på Ellen Schutzs kommentar.

      Hej Ellen och grymt jobbat! Låter som du har ett bra upplägg då en kombination av styrka och cardio är bäst. Känner du att du fastnat i träningen så variera. Byt övningar, öka vikter, ändra antal reps mm. Använd dig även av intervallträning som är grymt. Sedan sitter det mesta i kosten så en hälsosam kost är så viktig. Kramis

      idawarg 2015-02-10 09:52:43
      Svara
  • Hej! Jag måste få säga tack! Tack för att du är du och för att du hjälpt mig att inse vad som är viktigt! I somras hade jag en väldigt osund relation till kost och träning då jag tränade hårt i princip varje dag och åt på tok för lite. De dagar jag inte tränade åt jag ännu mindre och fick ångest. Det hade kunnat gå riktigt illa om jag inte hunnit vända det i tid. Du har fått mig att se mat som energi som min kropp behöver för att må bra och orka träna och leva! Du förmedlar en sund balans som du har i ditt liv.
    Jag har en fråga, skulle du vilja berätta lite om din familj och pojkvän någon gång. Det vore kul att veta om du har några syskon och i så fall vad du har för relation till dessa!
    Och igen, tusen tack!! <3

    Lovisa 2015-02-09 16:50:57
    Svara
    • Svar på Lovisas kommentar.

      Hej Lovisa och tack snälla för din kommentar vad det glädjer mig att höra att du kommit på rätt bana igen! <3 Starkt gjort av dig! Ja absolut kan jag berätta om min familj lilla familj 🙂 När du skrev det kom jag på att jag aldrig tidigare gjort det. Ska leta upp lite blide och göra ett inlägg. Kramis

      idawarg 2015-02-10 09:50:20
      Svara
  • Hej. Jag heter Anna o jag skrev en kommentar (en fråga) på ett av dina inlägg för ett tag sedan. Min fråga handlade om att min kompis alltid skryter om vad hon kan. Du skrev tillbaka att du skulle göra ett inlägg (question/answer) av min fråga. Jag bara undrar när det inlägget kommer ut? Jag vill gärna ha svar på frågan för det börjar att bli värre och jag vet inte vad jag ska göra när jag är med henne. Tack så mycket! 🙂 😉

    Anna 2015-02-09 15:39:05
    Svara
  • Alltså wow! Du är ju grym 😀

    Tula 2015-02-09 14:28:00 http://tulas.blogg.se
    Svara
  • Älskar yoga!
    www.healthymaja.devote.se

    Maja 2015-02-09 13:37:55 http://www.healthymaja.devote.se
    Svara
  • Så himla fin tröja du har, minns du vart den är ifrån? 🙂

    Bara Sara 2015-02-09 12:46:47 http://nouw.com/baakomtuppen
    Svara
  • Hej Ida! Skulle vara jätte tacksam om du kunde visa hur man ska köra stående rodd. Har nämligen ett dilemma där min idrottslärare säger att man ska dra armbågarna så nära kroppen som möjligt, men på massa andra ställen har jag sett att det är många som inte alls håller särskilt nära. Vad är rätt? Och när jag ändå håller på, hur mycket bör man vinkla kroppen/ryggen?

    Carolina 2015-02-09 12:41:45
    Svara
    • Svar på Carolinas kommentar.

      Ju mer du vinklar desto jobbigare är det. Jag gör min med armarna nära kroppen och handflatorna uppåt men det för att jag får bäst kontakt där. Kramis

      idawarg 2015-02-09 15:58:48
      Svara
  • vad fint av dig att försöka få rabatt, tack för rabatten. 🙂
    Ja det är viktigt att hitta bra personer som jobbar med ens kropp. Hoppas det blir bättre någon dag.
    Jag önskar att jag kunde börja mina dagar med yoga men hinner inte, går upp för tidigt med mina barn och kvällarna tränar jag varje dag tills jag nått mitt mål.

    Hur vet du vilka övningar du ska göra inom yoga? Har du en app, vart har du fått kunskapen ifrån. Dela gärna med dig med dom som inte kan något alls, som mig..

    Trevlig måndag

    DeMarkey 2015-02-09 12:34:03 http://demarkey.se
    Svara
    • Svar på DeMarkeys kommentar.

      Jag har ju varit gammal dansare och kan många stretchar och sedan har jag kört mycket yoga med yogobe som är en online tjänst. Du hittar den HÄR http://yogobe.com och skriver du idawarg så fr du testa 14 dagar gratis 🙂 Kramis

      idawarg 2015-02-09 15:57:49
      Svara
  • Härligt med yoga!!

    http://fitnessbymalin.blogg.se/

    Malin 2015-02-09 12:11:48 http://fitnessbymalin.blogg.se/
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Susanne Barnekow
Hälsa
Josefines Yoga
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Home
Andrea Brodin
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Elin Johansson
Man
Niklas Berglind
Hälsa
Ida Warg
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Paulina Forsberg
Mode
Pamela Bellafesta
Mode
Mathilda Weihager
Mode
Emma Danielsson
Hälsa
Fannie Redman
Lifestyle
Vanja Wikström