Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

ALLTID HUNGRIG PÅ KVÄLLEN – TIPS PÅ BRA KVÄLLSMÅL

question answerHej Ida!, Har en fråga, jag tränar regelbundet 5-6ggr i veckan och har kombinerat det med bra kost men på senaste tiden efter träningen blir jag så grymt hungrig, och det är efter jag ätit middag. Det är som om jag äter och äter men blir aldrig mätt, och kan inte sova förens jag är mätt heller. Nu äter jag inte onyttig mat, men det kan bli en macka ena timmen, flingor andra timmen, en frukt tredje timmen osv. Har du något bra tips på vad man kan äta och verkligen bli mätt på? för får sådan ångest för att jag proppar i mig så mycket och småäter. Tacksam för svar :)

SVAR: Hej Steffie och tack för din kommentar! Det låter som du beskriver mig 🙂 Haha, äter alltid minst 1 kvällsmål för om jag inte är mätt så kan jag inte sova. Se till att äta en ordentlig middag med en stor portion med protein, bra fett och kolhydrater. Bästa kvällsmålet som man håller sig mätt på tycker jag är de med protein och fett då jag av kolhydrater ofta bara blir mer hungrig/sugen. Bra tips på kvällsmål kan vara 2-4ägg, proteinshake, halloumiost, nötsmör, naturella nötter, riskaka med en rejäl klick med linfröolja, kokosolja eller mosad avokado. Testa och se om något funkar. Kramis

//English: Answer/question in swedish. Use google translate.

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
13kommentarer
  • Jag kan tipsa om kaseinprotein på kvällen! Det är lite tjockare än vanligt vassleprotein (t.ex.) och bryts ner långsammare av kroppen. Det går att göra som en liten ”pudding” av kasein och vatten och man blir proppmätt!!

    Nathalie 2015-02-05 13:34:25
    Svara
  • Skönt att höra att man inte är ensam :)Är precis påväg ut ur en ätstörning sedan ett par år tillbaka. Känner mer och mer hur träningsglädjen har kommit tillbaka och jag kan tillåta mig själv att äta när kroppen säger åt mig, men ibland så kommer de där dumma hjärnspökena och pratar skit i mitt huvud som de gjorde igår kväll, började fundera på om jag inte äter för mycket ändå. Som kvälls mellis åt jag en Lindahls kvarg med lite granola, 2 riskakor med smör och kalkonpålägg och 1 ägg, tog även en Proteinshake. Men vaknade kl 2 på natten och var hungrig, försökte somna om men det gick inte, var tvungen att ta mig 2 riskakor med smör och kalkonpålägg och Idas recept på varm choklad ”min favvo” kände lite ångest just då men efter att jag ätit detta så tog det inte lång tid innan ögona slockna ha ha 😀 Hur som helst, efter detta inlägget så förstår jag att det bara är mina hjärnspöken som gör sig påminda igen, jag tränar ju och igår blev det mycket träning så det är inte så konstigt varför jag blev extra hungrig igår, att känna hunger är ett tecken på att kroppen behöver mera energi, kroppen är en fantastisk maskin som inte ljuger, så lita på det kroppen säger till dig, är du hungrig…..ÄT!!!! 🙂 I fortsättningen så ska jag njuta av mitt kvällsmellis och tillåta mig själv att äta lite extra de dagar kroppen ber mig om det 🙂 kram <3

    Sofie_Kickan 2015-02-04 13:59:15 http://freeyourmind9.webnode.se/
    Svara
  • Alltid kvällsmellis 🙂
    Kesella med bär! 🙂

    Linda Assarsson 2015-02-04 09:28:50 http://lindaassarsson.blogg.se
    Svara
  • Låter som mig med, äter alltid ett litet mål extra innan läggdags men sen när jag borstat tänderna & kryper ner igen så blir jag alltid hungrig! Även om jag för fem minuter sedan var mätt blir jag ALLTID hungrig när jag ska sova.. skit jobbitg!!

    Ellen Schutz 2015-02-04 09:14:02 http://eschutz.se/
    Svara
  • Åh precis samma här. Hanterar inte hunger alls bra och tar typ det första som finns. På dagen sköter jag mig exemplariskt men typ 1 timma innan jag ska gå och lägga mig går jag loss på typ det som finns (mackor, godis). Men bra tips på kvällsmål, ska prova något av det. Är ju SÅ onödigt av mig att sabba all grym träning (tävlingssatsar i Crossfit så med tanke på träningen jag gör så borde jag ha typ världens snyggaste kropp….). Förresten, är det någon som vet om det finns någon app där man fyller i varje dag man skött maten? Typ som sluta röka-appar? Tänker att det kanske kan vara en motivation till att sköta mig? (haha ja, jag är desperat. Fick se bilder från tävlingen i helgen och jag ser fruktansvärd ut, så tjock)

    Annie 2015-02-04 09:12:06
    Svara
    • Svar på Annies kommentar.

      Jag skulle tro att du äter alldeles för lite under dagen och att det är därför du blir sugen på kvällen 🙂 sen jag börja träna crossfit så äter jag myyyycket mer!

      Sofia 2015-02-04 12:58:00
      Svara
    • Svar på Annies kommentar.

      Nämen inte säga så om sig själv, det gör ont i mig. Du är vacker glöm inte det! <3 Grym du är som tränar så bra och det gynnar ju absolut träningen om du sköter kosten men så hård träning kräver ju också mycket bra mat. Men sedan är ju kolhydrater lätta att överäta så testa mina tips och se om det hjälper 🙂

      idawarg 2015-02-04 12:46:09
      Svara
  • oh shit vad gott det där lät, vill typ ha det nu och då har jag ätit frukost (smoothie med kvarg, bär och havregryn) för bara några timmar sen… mums

    DeMarkey 2015-02-04 09:04:05 http://demarkey.se
    Svara
  • Hej Ida! Skulle inte du kunna berätta vad du använder för sminkprodukter? Vill gärna veta 🙂

    Helen 2015-02-04 08:46:48
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Josefin Dahlberg
Mode
Emma Danielsson
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Vanja Wikström
Mode
Petra Tungården
Hälsa
Foodjunkie
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Paulina Forsberg
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Sandra Beijer
Hälsa
Ida Warg
Man
Niklas Berglind
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Fannie Redman
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Makeup by Lina