Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

ATT HITTA DIN EGEN BALANS

IMG_0670.JPG

Jag försöker varje dag att inspirera och hjälpa er att svara på frågor om träning och hälsa. Jag får även dagligen massa mail från er angående hur ni mår, hur ni blir påverkade negativt av vissa bloggare/offentliga personer och massa frågor om hur ni ska gå ner, bli av med fett, få ett thigh gap, magrutor mm. Att ha ett mål med sitt utseende när man tränar är det inget fel med och jag vill verkligen uppmuntra till träning och bra mat men jag vill även sträva mot att försöka få bort den här hetsen det blivit bland vissa på sociala medier som leder till ett osunt sätt att se på träning och kost. Det är en fin gräns och jag jobbar själv på den så att min egen träning hamnar på en sund nivå så kroppen hinner återhämta sig och för att den ska må bra. Just nu är det för mig är det att träna styrketräning ca. 3 gånger i veckan och sedan yoga och vardagsmotionera. Det är min balans och eftersom jag inte har någon plan på att tävla, springa lopp eller liknande så behöver jag heller ej träna som en elitidrottare. Det här är min balans som passar för mig just nu och det gäller att själv hitta sin egen balans. För vissa kanske det är enbart vardagsmotion och en hälsosam kost med ett glas vin till maten, medan det för andra kanske är många timmars träning i veckan och en strikt diet. Glöm inte att vi alla är olika och att träning ska vara något roligt!

”Träna för att du älskar dig själv, inte för att du hatar dig själv!”

Det uttrycket är så sant. Acceptera dig själv och börja på din nivå och glöm inte berömma dig för alla små framsteg du gör i träningen. Vi alla har vår egen takt och väg att utvecklas och nå våra mål på. Varenda en av er är fina och vackra människor, glöm inte det!

Massa kärlek till er mina fina ♥

//English: Sorry, use google translate.

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
25kommentarer
  • Hej!

    Har tränat styrketräning i ca 1,5 år, och under denna period har det inte vart mycket kondition på schemat. Vill jättegärna börja få in även kondition då jag tror jag behöver även det för att må ännu bättre och få ut mer av träningen. Dock känner jag att tiden är knapp, så vet inte riktigt hur jag ska få in det i mitt schema. Har hört att det inte är bra att träna styrka och kondition i samma pass då de inte riktigt går hand i hand. Men känns som enda möjligheten? Vad är isåfall bäst, träna kondition innan eller efter styrka? Eller kan man köra ett konditionspass på morgonen och ett styrkepass på kvällen utan att det bryter ner kroppen eller blir för mycket träning (tränar styrka 4-5 dagar i veckan)? För har svårt att sätta fler dagar för träning då jag både går skola och jobbar.

    Kram!

    Sofi 2015-01-07 12:24:03
    Svara
  • Hej! Jag tränar mycket (ca:6 pass i veckan) löpning plus ett styrketräningspass. Jag tävlar i löpning också. Jag är 164 cm lång och väger 49 kg. Jag är nöjd med min kropp men skulle vilja få lite mindre ben och minska mina ”kärlekshandtag”. Har du några tips hur jag kan göra det? Ska jag göra styrkeövning för ben och rygg eller är det bättre om jag satsar på att gå ned nått kg.

    Wilma 2015-01-06 14:33:36
    Svara
  • Så skönt att se en träningsprofil med så sund inställning! Du är en stor förebild och har fått så mycket bra tipps från din blogg. Glömmer ibland att jag älskar den hälsosamma kosten och träningen och allt blir bara ett massa hets. Då är din blogg till stor hjälp och det roliga och goda med träning och hälsa kommer tillbaka. Stort tack till en toppen inspiratör!

    Emelie 2015-01-06 11:13:20
    Svara
  • Hej Ida! Vilket lärorikt inlägg. Jag ska verkligen komma ihåg detta då det ibland händer att man går in i för högt tempo och glömmer bort det roliga med träningen. Så ”balans” superviktigt.

    Louise 2015-01-06 06:16:39
    Svara
  • Jag har tyvärr blivit otroligt påverkad och känt mig lite pressad i mig själv pga imactive-bloggarna(de enda träningsbloggar jag läser) genom bilder och läser om hur ni undviker gluten, socker osv och hur det ibland kan framstå så ”strikt” det är väl egentligen bra också men ibland när jag äter pasta och desserter som jag älskar så känns det lite sådär:/ men jag blir också inspirerad; att träna och bli starkare, för att röra på sig är ju trots allt underbart! Sorry för konstig kommentar och tack för en härlig blogg

    Mia 2015-01-06 00:28:51
    Svara
    • Svar på Mias kommentar.

      Hej Mia och vad tråkigt att höra! Varken jag Alexandra eller Hannah undviker socker utan vi alla 3 unnar oss bara att vi till största delen försöker äta bra mat. Vi alla 3 är känsliga mot gluten så det undviker vi för att ej få ont i magen, men om du tål gluten skadar det inte att äta det med måtta. Jag vet inte om vi framstår som superstrikta men jag kan lova dig att ingen av oss är det . Igår åt jag choklad och kokosglass till efterrätt efter att ha ätit dubbla huvudrätter 😉 Haha hungrig tjej! Men om du känner att du blir påverkad negativt av oss så tycker jag att du ska fundera på att kanske sluta läsa våra bloggar ett tag och se om det blir bättre 🙂 Kramis

      idawarg 2015-01-06 04:57:30
      Svara
  • Du är så fin du Ida! Jag har ständigt ångest över att jag ”bara” tränar 4 gånger i veckan (3 styrka + 1 kondis) och yoga+promenader. Jag blir enkelt hetsad av fitnessvärlden där man helst ska träna 6 gånger i veckan och helst två pass vissa dagar. Jag älskar att äta nyttigt i princip hela tiden men jag har problem med hur mycket. Jag tror hela tiden att jag överäter trots att vågen säger tvärtemot(fast jag borde hålla min vikt). Men fina människor som du inspirerar mig att rycka upp mig och finna den där balansen. Och då menar jag inte att stå på balansbollen i gymmet! 😉

    Marinda 2015-01-05 20:40:03
    Svara
    • Svar på Marindas kommentar.

      Ja tyvärr är det lätt att ryckas med ner och då gäller det att man går tillbaka till sig själv och sina mål och påminner sig om att nej jag ska bara träna så här många pass denna veckan och jag ska äta så här mycket för att orka det. Jag själv påminner mig om det varje dag 🙂 Ta hand om dig finis <3

      idawarg 2015-01-06 04:53:46
      Svara
  • Wow what an incredible view!

    eau de online 2015-01-05 20:08:01 http://www.eaudeonline.com
    Svara
  • Hej Ida! Tack för en underbar och bra blogg!! Jag har en fråga till dig, jag vill klara 5 chins helt själv till sommaren, idag klarar jag inga helt själv. I julklapp fick jag en chinsstång som jag kan sätta i i dörren. Hittils har jag gjort i snitt 10-15 chins per dag, då får jag hjälp av en en som håller i mina ben. Räcker det att jag gör chins varje dag eller måste jag träna på ett annat sätt också? En gång i veckan tränar jag på gym, benböj, millitärpress, brutalmage mm. Sedan tränar jag 5-6 gånger i veckan löpning också, jag tävlingslöper.

    Wilma 2015-01-05 19:50:14
    Svara
    • Svar på Wilmas kommentar.

      hej Wilma! Det låter toppen men se till att ha någon vilodag från chinsen så du hinner återhämta dig 🙂 Du hittar tips på pull-ups/chins på min youtube som du kan kolla 🙂

      Kramis

      idawarg 2015-01-06 04:51:50
      Svara
  • Hej Ida!

    Jag började faktiskt läsa din blogg just idag och finner den redan mycket bra och inspirerande! Jag har också lite frågor. 🙂

    1. Jag vill bli vigare och smidigare, jag är nämligen hur stel som helst. Jag gör stretch/yoga övningar varje dag nu som ska hjälpa, men det är svårt att veta var jag ska börja. Mitt mål är att komma ner i splitt, kan du hjälpa mig?

    2. Jag vill lägga upp ett träningsupplägg som passar mig som person och mitt schema (har skolan och egen häst att sköta, träna och tävla också) finns det någon möjlighet att ta hjälp av dig till att fixa ett upplägg som känns rimligt och mål? Typ via mail eller liknande?

    Mvh Alva Cedermark, 15 år

    Alva 2015-01-05 19:23:35
    Svara
    • Svar på Alvas kommentar.

      Hej Alva och välkommen hit 🙂 Jag svarar på din kommentar i ett inlägg och där kommer du hitta stretchvideos du kan följa så håll utkik 🙂 Kramis

      idawarg 2015-01-06 04:50:10
      Svara
  • […] http://idawarg.wearecube.se/2015/01/05/att-hitta-din-egen-balans/ […]

    Att hitta din egen balans. | Christer.L.Hansson 2015-01-05 17:21:33 http://christerhansson.com/2015/01/05/att-hitta-din-egen-balans/
    Svara
  • Hej Ida!
    Jag har haft/fortfarande har, grov ångest över min mage då den blir uppsvälld efter varje måltid, har försökt med ALLT: utesluta gluten, laktos, mjölk, äta efter IBS kost, LCHF, träffa läkare, dietist, mag-tarm specialist osv osv..
    Då sjukvården inte har hjälpt mig ett skit och inte heller verkar bry sig så har jag testat mig fram på egen hand och läst på lite, jag läste tex att efter en antibiotika kur (har ätit p-piller under ca 4 år med slutat med det nu, p-piller kan väl liknas vid antibiotika kur?) så kan det rubba tarmfloran i magen. Då beställde jag Holistics Cellenzymer som du pratat så gott om, ätit dem i ca 2 veckor nu och det har väl hjälpt LITE då KÄNSLAN av utspänd mage inte är lika stor. MEN den blir ju fortfarande uppblåst. Då undrar jag ifall man inte borde känna av effekt direkt? Eller behöver man äta det en längre period? Hur var det för dig?
    Jag vet ju att du samarbetar med Holistic, men snälla ge din ärliga åsikt om det verkligen fungerar för dig eller inte, för jag är trött på att lägga ner pengar&tid på massa saker som inte fungerar..
    Tack på förhand

    Nina 2015-01-05 17:13:35
    Svara
  • Jag säger som tjejerna ovan: Så himla härlig inställning du har till träning, det behövs i den här väldigt fixerade världen! 🙂
    Jag skrev nyss ett inlägg på min blogg där jag verkligen försöker att få fram att man måste älska sig själv och sin kropp. Ett inlägg som jag känner behövs då jag tränar 4-5 dagar/ veckan och inte vill att mina få läsare ska få dåligt självförtroende om dom inte tränar lika ofta/ alls. Jag vill, som du, peppa tjejer och killar till att må bra i sig själva 🙂
    Alla ni 3 brudar här på ImActive tycker jag har en sund och bra syn på hälsa jag vill också kunna bidra med något. Trots min inte alls lika vältränade kropp eller antal läsare på min blogg. Alla kan vi ju bidra med något som kanske kan få någon att öppna upp ögonen lite 🙂 Hoppas att du, eller någon annan här, vill läsa det!
    http://camillanorman.se/2015/january/be-comfortable-in-your-own-skin.html#comment

    Ha en uuuunderbar semester Ida och bada lite för mig också 😉

    camilla 2015-01-05 16:36:11 http:://camillanorman.se
    Svara
  • Hej Ida! Det här är första gången jag kommenterar här och hoppas att du svarar då jag behöver din hjälp. Jag har som nyårslöfte att gå ner i vikt samt att få lite tightare kropp. Vill få tightare rumpa, bli av med kärlekshandtagen samt få mindre överlår. Hur ska jag gå till väga? Vad ska jag äta? Hur ska jag träna (har ej tillgång eller råd till att gymma)? Mitt mål är att gå ner 10 kg till Juni, tror du att jag kan klara det? Hoppas verkligen att du kan svara på detta då jag verkligen behöver hjälp! Just nu brukar jag gå på powerwalks (går 6,5 km/h) i 60 min varje dag, vad ska jag mer göra? Är det bra? Ska jag ändra något? Sen hoppas jag att du kan svara på hur man ska äta rätt för att gå ner fortare. Snälla hjälp mig och svara på detta!! Du är bäst btw, så himla bra förebild och så otroligt snygg också!!

    Maria 2015-01-05 15:51:48
    Svara
    • Svar på Marias kommentar.

      Hej Maria och tack snälla för din kommentar och hoppas få fler från dig 🙂 Du behöver inget gymkort utan haka på mina utmaningar och göra mina pass som jag har på youtube (glöm inte prenumerera) http://youtube.com/idawarg Där ligger hela träningspass som du kan köra hemma både för ben och överkropp. Angående maten så ta bort socker och snabba kolhydrater och ät bra protein, fett och kolhydrater. Du hittar massa recept på alla olika måltider i min app i Mikz. Ladda ner gratis här http://getmikz.com/wargpower

      Kramis

      idawarg 2015-01-06 04:07:17
      Svara
  • Härligt att läsa din blogg som har så bra syn på träning!
    Jag har några frågor gällande träningsskor. Jag tränar skivstång och olika gympapass på friskis och svettis. Har du några tips på allroundskor skom skulle passa mig ? Eller bör jag ha två olika sorter? Sedan undrar jag även hur lång “livslängd” ett par träningsskor vanligtvis har? Tack på förhand 🙂

    Jessica 2015-01-05 15:11:36
    Svara
    • Svar på Jessicas kommentar.

      Oj jag är ingen expert på träningsskor. Använder mina ca 1 år och går helt på hur de sitter på min fot för allas fötter är olika. Bästa är om du får hjälp i butik att testa ut skor som passar dn fot 🙂 Kramis

      idawarg 2015-01-06 04:04:29
      Svara
  • Heja dig! Jag tycker du har en sån sund inställning till träning och kost och det är kul att följa din blogg. Sen ett år sedan tvingade jag mig att gå på yoga varannan vecka, den där timme var aldrig något jag såg framemot eller ens ville göra men jag var stel i kroppen och behövde få in mer rörlighetsträning kände jag. Efter tre månader släppte det och nu försöker jag få in ett yoga-pass i veckan (det är begränsat med pass på mitt gym och så jobbar jag oregelbundna tider) bara för att man mår så bra efteråt! 🙂 jag försöker också hitta den där balansen, det är lätt att det tippar åt det ena eller andra hållet men man får bara fortsätta kämpa! Hoppas du har en bra semester 🙂 Kram

    Josefin 2015-01-05 14:19:55 http://josefingustafsson.blogspot.se/
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Petra Tungården
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Linn Herbertsson
Hälsa
Fannie Redman
Home
34 kvadrat
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Sandra Beijer
Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Vanja Wikström
Mode
Mathilda Weihager
Mode
Emma Danielsson
Man
Niklas Berglind
Mode
Fanny Ekstrand